Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 18:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Klik lyd fra forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 September 2012 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har anskaffet mig en Advance Map 800II brugt for nogle måneder siden og har været meget tilfreds med den. Den siger dog ind i mellem en klik lyd. Lyden kommer efter forstærkeren har kørt en 10 min og så går der måske 3-4 min i mellem. Jeg er lidt i tvivl om hvad det kan være og hvordan det kan undersøges. Den virker ellers fint nok og spiller som den skal.

Teknisk er jeg ikke, så min første tanke var pga. varme, måske ligesom en sauna der står og knitrer, meeen

Er der nogen der kan hjælpe med en forklaring?

På forhånd tak!

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 13 September 2012 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke den kliklyd du beskriver påvirker lyden der kommer ud af højtaleren, tror jeg ikke det har nogen betydning. Hvis du har haft fra ny er der jo
stadig garenti på, hvis den skulle gå i stykker.
Kliklyden kan skyldes varmespændinger i kølepladerne. Den køre jo klasse A op til ca 40 watt og det betyder at der er en masse varme der skal
boltedes. Når så du tænder forstærkeren og den begynder at varme op, vil kølepladerne udvide sig og de skal derfor flytte sig i forhold til hvor
kølepladerne er forankeret. Hvis ikke konstruktørerne har bygget forstærkeren så kølepladerne kan glide ubesværet i forhold til opphængningpunktet
skal der jo komme en lyd når den flytter sig. Alternativet er at den skubber til pladsblikket når den udvider sig, den vil også give lyd fra sig! I
princippet en konstruktionsfejl som du må leve med hvis du ellers er tilfreds med forstærkeren. Skal nævne at jeg ikke kender den nævnt forstærker,
så der er jo mulighed for at det kan være andre ting der spiller ind, men har for mange år siden haft en forstærker der gjorde det sammen når den
blev varm. Og det var varmespændinger, hvilket den kørte med i mange år, indtil den blev skiftet af andre grunde!
Mvh

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 September 2012 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Hej,

Ok, så var jeg måske ikke så langt fra i mine egne tanker om situationen. Lyden påvirker ikke højttalerne eller lyden fra dem. Men som du selv nævner, så bliver den meget varm, så det lyder da plausibelt. Og jeg kan sagtens leve med en "kontruktionsfejl", jeg ville bare sikre mig den ikke var i stykker  

Mange tak for dit svar!

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes