Sendt: 08 September 2012 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man er så småt begyndt at pusle med tanke om at klampe noget 300B forstærker sammen.
Til det brug er indtil videre indkøbt en kineser 300B, som jeg jeg vil gøre mig lidt erfaringer med - men nu spiller den faktisk
ikke så ringe endda (bedre end forventet i hvert fald) - så til en start kommer den til at stå på opgradering af kineser -
allerede nu med bedre kondensatorer og potmeter. På et eller andet tidspunkt skal jeg jo også ha nogen bedre
udgangstrafoer - hva ska man købe ??
Budgettet ligger i omegnen af 5000kr.
Og ja, jeg ved godt det kan snurre lidt i fingrene hvis man stikker dem i højspænding - og ja det skal være en 300B jeg vil
bygge - og ja, det det beror nok mest på følelser at jeg vil bygge en 300B og ikke så meget andet - og ja, det primære er
hyggen ved at have lavet sin forstærker selv - der er sikkert bedre løsninger til billigere penge ved at købe brugt
Og ja, jeg ved godt lidt om det - måske ikke nok til at konstruere en forstærker fra grunden - eller i hvert fald har jeg planer
om enten at bruge et modificeret kineser-setup, eller finde et diagram på nettet, gerne 6SN7 baseret, eller i hvert fald en 4-
rørs-løsning. Hvis der er nogen der kender det perfekte diagram - må de da gerne gi et pip om det udover trafoforslag.
|