Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 17:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forslag til forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManoMono
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 August 2012 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Jeg håber at kunne læske lidt på jeres ekspertise Jeg har en Marantz PM7000 HDAM, som jeg lydmæssigt har været meget tilfreds med, men nu står jeg overfor at skulle sende den til reparation for tredje gang indenfor de sidste år. Forklaringen har hver gang (forskellige operatører) været at  lodningerne er for dårlige. I og med at den nu har de samme symptomer som sidst den gik i stykker, overvejer jeg om jeg ikke bare skal give den fred og i stedet interessere mig for en anden, der ikke skal til reparation hele tiden!

Derfor tænker jeg at I herinde må være fulde af gode forslag til en forstærker, der både prismæssigt og lydmæssigt er i samme kategori som Marantz'en? BARE MERE HOLDBAR
Til top Vis ManoMono's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManoMono

E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 August 2012 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kan varmt anbefale NAD C356BEE: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c3 56bee_forstarker_grafit.htm

Den spiller ret magtfuldt for en 80w forstærker, og har NAD´s mdc modul mulighed, hvor man kan opgradere med DAC osv.

XTZ Class-A 100 D3 Black har fået gode andmeldelser, men jeg har ikke selv hørt den. Du kan finde en del test af den på nettet, og på xtz.se

Til top Vis E30NA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E30NA

ManoMono
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2012 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Tak for forslagene, de ser helt klart interessante ud :-)

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 September 2012 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Køb evt. en forstærker fra før det tidspunkt, hvor man ikke mere måtte bruge bly i industrielle lodninger

Det er godtnok en tynd forklaring fra værkstedet i øvrigt.  Kan man ikke sige andet, så kan vel sige sådan noget - så er der jo ikke sagt noget alligevel. Kan være, at samme værksted har en forretning, hvor man sælger nyvarer, tilknyttet??

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 September 2012 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hvad må den koste?

Kig på Unison Research, det er vellyd! www.Highend-sound.com forhandler dem, og han har også gode tilbud på de udgåede modeller.

http://highend-sound.com/produkter/brugt---demo/demo---unico -udgaaede-forstaerker-og-cd-modeller.aspx

Det er hybrid, så der er rør i indgangen. Er virkelig glad for mine Unison.

Til top Vis jmk74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jmk74

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 01 September 2012 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Kig lidt på Music Hall også. Ikke dyrt og fin lyd.

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 September 2012 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Hvem hulan har du haft til at lave din Marantz?

De er da normalt ok grej!!!!

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 September 2012 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Jeg tager i den grad også gerne imod tips til potentielt indkøb af ny integreret forstærker.

jeg har egentlig været fint tilfreds lydmæssigt med min Audiolab 8000 S, som jeg købte for 5 år siden, men jeg har nu igennem et stykke tid kæmpet med periodevis støj / skratten i venstre side, og har haft den til reparatør uden at problemet blev løst. jeg har siden haft svært ved at finde en reparatør, der mener at kunne lave den.

Mit max. budget for en ny integreret forstærker er ca. 10.000 kr. Jeg har ikke noget imod at købe brugt på nogen måde.

Mine højtalere er Monitor Audio RS 8, CD afspilleren er Atoll CD 100. Jeg har derudover blu ray, harddisk optager og tv tilkoblet forstærker. Anlægget står i en mindre stue.

Musikmussigt lytter jeg til en del forskelligt, med en overvægt til classic rock (Tom Petty, Rush, Bob Seger, Chuck Berry, Eddie Cochran etc), gammel country (Hank Williams, Willie Nelson, Johnny Cash etc), lidt klassisk musik, som jeg sikkert vil høre mere af i fremtiden og aldrig nogensinde elektronisk musik, rap, hip hop etc.

Gode forslag til ny forstærker modtages meget gerne.
Til top Vis andeth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andeth

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 02 September 2012 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Så kunne Musical Fidelity nok være noget set ud fra den præcise lyd Audiolab'en har. Ellers måske Cayin.

jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2012 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Andeth, igen vil jeg anbefale Unison

Den her yder en del og har fået fine anmeldelser : http://highend-sound.com/produkter/brugt---demo/demo---unico -se-130w---halv-pris---udgaaet-model.aspx

Har selv Unison Research PRE/DM, og det er kram.

Prøv at søge på nettet om ovenstående Unison Research Unico SE.

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 September 2012 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

jmk74 skrev:

Andeth, igen vil jeg anbefale Unison

Den her yder en del og har fået fine anmeldelser : se-130w---halv-pris---udgaaet-model.aspx"> http://highend-sound.com/produkter/brugt---demo/demo---unico -se-130w---halv-
pris---udgaaet-model.aspx

Har selv Unison Research PRE/DM, og det er kram.

Prøv at søge på nettet om ovenstående Unison Research Unico SE.

Hvordan spiller sådan en Unison Research ift. Monitor Audio's lydfilosofi?
Til top Vis Mathew's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathew

jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2012 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

udtaget fra nettet :

Finally, the RS8s possess an updated interpretation of the Monitor Audio "house sound," which emphasizes bright (but not painfully bright) well-defined treble response, a lively yet smooth-sounding midrange, and hearty, robust bass. It's this sound, which— more than any other single characteristic—defines the RS8s. If you believe the stereotype that all British speakers sound "polite" or "subdued," the Silver RS8s will change your mind—they love to boogie.

http://www.6moons.com/audioreviews/unison3/se.html om Unico SE mod. Men de omtaler også den som stock.

Alt er teori, go listen

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2012 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Javel ja.

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2012 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

andeth skrev:
Jeg tager i den grad også gerne imod tips til potentielt indkøb af ny integreret forstærker. jeg har egentlig
været fint tilfreds lydmæssigt med min Audiolab 8000 S, som jeg købte for 5 år siden, men jeg har nu igennem et stykke tid
kæmpet med periodevis støj / skratten i venstre side, og har haft den til reparatør uden at problemet blev løst. jeg har siden
haft svært ved at finde en reparatør, der mener at kunne lave den. Mit max. budget for en ny integreret forstærker er ca.
10.000 kr. Jeg har ikke noget imod at købe brugt på nogen måde. Mine højtalere er Monitor Audio RS 8, CD afspilleren er
Atoll CD 100. Jeg har derudover blu ray, harddisk optager og tv tilkoblet forstærker. Anlægget står i en mindre stue.
Musikmussigt lytter jeg til en del forskelligt, med en overvægt til classic rock (Tom Petty, Rush, Bob Seger, Chuck Berry,
Eddie Cochran etc), gammel country (Hank Williams, Willie Nelson, Johnny Cash etc), lidt klassisk musik, som jeg sikkert vil
høre mere af i fremtiden og aldrig nogensinde elektronisk musik, rap, hip hop etc. Gode forslag til ny forstærker modtages
meget gerne.

Hvor fra DK er du fra? :-)

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2012 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Mathew skrev:
andeth skrev:
Jeg tager i den grad også gerne imod tips til potentielt indkøb af ny integreret forstærker. jeg har egentlig
været fint tilfreds lydmæssigt med min Audiolab 8000 S, som jeg købte for 5 år siden, men jeg har nu igennem et stykke tid
kæmpet med periodevis støj / skratten i venstre side, og har haft den til reparatør uden at problemet blev løst. jeg har siden
haft svært ved at finde en reparatør, der mener at kunne lave den. Mit max. budget for en ny integreret forstærker er ca.
10.000 kr. Jeg har ikke noget imod at købe brugt på nogen måde. Mine højtalere er Monitor Audio RS 8, CD afspilleren er
Atoll CD 100. Jeg har derudover blu ray, harddisk optager og tv tilkoblet forstærker. Anlægget står i en mindre stue.
Musikmussigt lytter jeg til en del forskelligt, med en overvægt til classic rock (Tom Petty, Rush, Bob Seger, Chuck Berry,
Eddie Cochran etc), gammel country (Hank Williams, Willie Nelson, Johnny Cash etc), lidt klassisk musik, som jeg sikkert vil
høre mere af i fremtiden og aldrig nogensinde elektronisk musik, rap, hip hop etc. Gode forslag til ny forstærker modtages
meget gerne.

Jeg er fra Odder, ca. 20 km syd for Aarhus. Jeg har dog meget snart ferie, hvor jeg har noget rejseaktivitet rundt i Danmark, så jeg kører gerne næsten hvor som helst hen for at hente det rigtige produkt.

For øvrigt mange tak for den hurtige respons og de fine svar venner.

ManoMono
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2012 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

Hvem hulan har du haft til at lave din Marantz?

De er da normalt ok grej!!!!

Første gang var Dans TV- og Hifi-center på amagerbrogade og anden gang var Top Sound Hifi på Østerbrogade...

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2012 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

andeth skrev:

Mathew skrev:
andeth skrev:
Jeg tager i den grad også gerne imod tips til potentielt indkøb af ny integreret
forstærker. jeg har egentlig
meget gerne.

Jeg er fra Odder, ca. 20 km syd for Aarhus. Jeg har dog meget snart ferie, hvor jeg har
noget rejseaktivitet rundt i Danmark, så jeg kører gerne næsten hvor som helst hen for at hente det rigtige produkt. For
øvrigt mange tak for den hurtige respons og de fine svar venner.

Jeg spiller med en Cayin 353 på et par Monitor Audio RX8.

Dette lyder rigtig godt, den har et jerngreb om basserne og mellemtonerne. Den er ikke hård ved diskanterne, nærmere lidt
silkeblød uden at gemme detaljerne. Dog mangler den forstærker en ordentlig fjernbetjening med ordentlig volume control
og XLR indgange. Men lyden. Lyden er kanon.

Jeg kunne dog rigtig godt tænke mig at prøve med Musical Fidelity, gerne deres M6i hvor der er noget effekt bag. At den så
koster små 20.000kr. er så en anden side af sagen når man er studerende.

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2012 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, der har erfaring med Nain Nait 5i ?

Har set en lidt brugt model til 6500 kr., hvilket bestemt ikke er meget i forhold til, hvad jeg vil give for en forstærker.

Zwonkie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 September 2012 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Vincent 226-mkII og hjemme lyttet til Roksan K2, naim XS og i5.

Hvis jeg nogensinde skulle anbefale en entry level forstærker, ville det være i5, fantastisk forstærker hvis man er til naim
"lyden". Hvis du har råd til lidt mere, så kig på XS modellen den spiller lidt "renere" og der er mulighed for at opgradere den
med separat strømforsyning + der er strøm udtag til naim phono eller headline forstærkerne.
Til top Vis Zwonkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zwonkie

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2012 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Zwonkie skrev:
Jeg har haft en Vincent 226-mkII og hjemme lyttet til Roksan K2, naim XS og i5.

Hvis jeg nogensinde skulle anbefale en entry level forstærker, ville det være i5, fantastisk forstærker hvis man er til naim
"lyden". Hvis du har råd til lidt mere, så kig på XS modellen den spiller lidt "renere" og der er mulighed for at opgradere den
med separat strømforsyning + der er strøm udtag til naim phono eller headline forstærkerne.

Nu nævner du Vincent.... Jeg har netop set en brugt Vincent SV-234 til salg, der prismæssigt holder sig inde for mit budget. Jeg har aldrig nogensinde har Vincent før, så måske det kunne være noget ?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes