Forfatter |
|
mploug Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Vi har en Sony VPL-CS6 projekter. Hver gang jeg har tændt den går der ca. et kvarter til 20 minutter, så kører tilt'en ned og projektoren slukker helt af sig selv. Det sker uanset, om der er sat en PC til eller ej.
Det mener jeg ikke den har gjort hele tiden, så jeg tænker på, om der kan være pillet ved en indstilling et sted i menuen eller noget?
Nogen der ved, hvor jeg skal kigge, og hvilke indstillinger jeg evt. skal ændre?
Jeg har kigget i manualen, men er ikke blevet klogere.
På forhånd tak.
Mvh. Martin
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som et tilstoppet luftfilter, der giver overophedning af projektoren.
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste projektor, har en funktion..!? hvis der ikke er signal på et vis stykke tid_så lukker de ned..! ved ikke hvad Sony kalder det i deres menu`"men du skal vel kikke efter noget i stil med AUTO TURN OFF"
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
De fleste projektor, har en funktion..!? hvis der ikke er signal på et vis stykke tid_så lukker de ned..! ved ikke hvad Sony kalder det i deres menu`"men du skal vel kikke efter noget i stil med AUTO TURN OFF"
|
|
|
Er det ikke temmelig usundt for pærens levetid, hvis man tænder igen, imens pæren er varm? Det påstår en af mine bekendte, og jeg har rettet mig efter det tip og ventet en time, hvis jeg har haft behov for at tænde igen. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
den slukker jo ikke ned uden at køle pæren ned først "hvis den gør det er der en fejl" og du behøver ikke vente 1 time med at tænde op igen, faktisk vil det slide mere at starte op fra helt kold "den skal jo også op og have en arbejds temperatur"
Du kan ikke helt sammenligne, en projektor pære/lampe med an normal pære, da disse "simplificeret" er en blanding af højfrekvens og lysbuer "dog uden at være en lysbue"
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
mploug Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tak for jeres indlæg.
Projekteren slukker jo selv om der er billeder fra en PC på. Jeg kan heller ikke umiddelbart se, at der står noget med Auto turn off i menuen eller i vejledningen.
Men siger I, at vi kan prøve at rense eller udskifte luftfilteret?
/Martin
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et statisk billed fra en PC; vil også få den til at lukke ned..
Men som Spencer skriver; er det også værd at rense... __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|