Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 20:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fremtidssikret Fladskærm?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

ja det har du ret i Gerdes!....

men hvordan vil du mene et SONY W4500 og et PANASONIC TH46PZ80 klare sig ?

Til top Vis Dyzio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyzio

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Okay er der så en meget Stor nørd her inde som kan fortælle mig, hvis jeg gerne vil ha et Super fladskærms tv til omkring de 15000 kr som er super til Ps3 og blu Ray, hvilke et jeg skal købe, da jeg ik vil ha et Plasma er det ì LCD jeg tænker, så hvad er de bedste? er det de nye Samsung med led jeg bør vente på, eller er der et allerede nu jeg burde købe? jeg er ik så vild med meget stærke farver, og et alt for mørkt tv, måske lidt dumt stillet op, meeen please lidt hjælp:)   hælder lidt til et http://www.pricerunner.dk/pi/2-1096964/TV/Samsung-LE-46A676- Produkt-Info     

eller de helt nye serie 7 http://www.pricerunner.dk/pi/2-1096964/TV/Samsung-LE-46A676- Produkt-Info

eller måske et helt andet?

Putte

Til top Vis putte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af putte

xprezz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej Putte,

du skal nok finde et andet sted at spørge, alle tråde herinde på hifi4all bliver meget hurtigt plasmareligiøse.
Jeg vil gerne medgive at plasma typisk har det bedste billed men der er mange faktorer der spiller ind udover at lave sort sort sort. (jaja nu bliver jeg slagtet men kender jer ikke så overlever nok)

Du spiller meget PS3.. Burn-in på plasma er stadig en realitet, tag et kig inde på www.avforums.com så finder du hurtigt en del tråde om det

Du vil gerne have fremtidssikret. Der findes mig bekendt ingen plasmafjernsyn på markedet i dag med indebygget DVB MPEG4 tuner, så der falder plasma også hurtigt.

De nye LED samsung som du selv har fundet frem til ser meget lovende ud, ja det er en ny teknologi, men så er man jo også helt på forkant :)

lige bortset fra tuner standarder ville jeg bruge mere tid inde på www.avforums.com end her på hifi4all, du får nok lidt bedre hjælp og ikke bare PLASMA police i hovedet som herinde..

God aften alle :)

Til top Vis xprezz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xprezz

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

du har fat i noget xprezz :) er enig med dig, men har været nede og se et plasma i gang i dag. Et TH46PZ80, og det så ganske godt ud på det demo ting de havde nede i butikken... :)

dog er jeg belvet rådet et andet steds hen at købe et SONYW4500 grunden MPEG4 som jeg nok ender med at købe, men det der MPEG 4, er det ikke kune digitalt TV gennem antennen at det tæller ? eller er det også når jeg f.eks. spiller ps3 eller ser blue ray ?

xprezz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

MPEG4 er kun til ting som kommer gennem antennestikket i fjernsynet. Om det så er DVB-T / C / S, det påvirker ikke dit blueray. Her skal du fokusere mere på 1080P 24

Har ikke sagt plasma ikke ser godt ud, det er bare lidt for religiøst herinde :D

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

det er lidt religiøs over det hele... :)

jeg vil skide på hvordan billedet ser ud gennem antene, stener det næsten aldrig :) til den tid kan man købe en box?! eller evt. købe et tv der kan modtage signalet ordentligt... de vil alligevel aldrig sende full hd gennem antennen, så ved ikke hvorfor alle er oppe at køre over det der MPEG4 :D vi skal sgu hygge os med blue ray og konsollerne gennem vinteren :) og ikke prg. på dr 1 :D hahah de film der kommer på tv 3, har vi sku alle set halvt år før :D men selvfølgelig til dem der har kanal plus og tv1000 osv...

xprezz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Haha sådan havde jeg det også før, tuner betød ingenting.. Nu har jeg fået kæreste, så skal der kunne ses tabertv (unge mødre, bonde søger brud etc)

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

omg :D har også kæreste men okay vi ser sgu det der crap der :D men alligevel jeg vil sku skide på det tv de sender hva kval det er :D har nøjes mdet det jeg har nu i laang tid som det er ! :D jeg satser højt på blue ray og ps3 :D

men som sagt, TH46PZ80, hvad påløsning er det at det kører ?! og det er selvfølgelig 1080p og 24p ik ?

piddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Selvom du stadig har udelukket plasma synes jeg alligevel at du skal tage din xbox/ps3 med ned i en butik og få afprøvet hhv. plasma og lcd.. Hold godt øje med billedet og se hvor godt adskillelsen af farver er og hvor godt de forskellige sorte nuancer vises. Til dette så tag fx filmen "the fellowship of the ring" og spol frem til der hvor de træder ind i bjeget.. Her er der massere af mørke farver og se så på hhv. plasma og lcd, hvem der klarer sig bedst.. Se meget på hva der viser farverne bedst her og du vil se at plasma kan frembringe flere nuancer af den sorte, mens lcd i højere grad blander det lidt sammen..

Til top Vis piddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piddy

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Om det så er en lille smule mere sort eller ikke så sort som det skulle være kan da være ligemeget, selv med mit tv jeg har nu, som faktisk er ok til sort, og det er altså en gammel morfar af en samsung med 6000.1 og 1080i osv... så for mig er det mere hvor blødt og realistisk og roligt for øjnen det er der er vigtigt for mig, og ikke om nogle meget små ting ser anderledes ud i forhold til hinanden, et overall godt tv er hvad jeg vil ha.   Du har nok ret xprezz, er sgu nok for nørdet her inde, gør altså ik noget det ik kan servere kaffe;)

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

det har du helt ret i!

har med tiden ikke udelukket plasma, er meget interesseret i det tilbud min pan kom med... 15.800 for TH4680PZ også et ophæng med i prisen, de kommer og hænger det op for mig, samt kan jeg få 6mdrs gratis at have tv hjemme, også betale om 6mdr . alt det koster 300kr kun!.. fristende ?

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Pfew .. kan da godt forstå at alle de kloge mennesker bare bakker ud af sådan en tråd når folk slet ikke vil lytte .. og inden jeg bliver alt for sur vil jeg også smutte....

Men det ikke uden at sige at jeg har set både samsung, sony, pioneer og panasonic som der bliver nævnt her i tråden .. pioneer er klart det allerfedeste tv på alle punkter, burnin er kun aktuelt i de første 20-30 timer plasmaen er tændt og bare du ser almindeligt tv og ikke har noget på skærmen som ikke flytter sig er der intet at frygte. Hvis man ikke har råd til pioneer bør man gå efter panasonic de når ikke helt pioneer i billedkvalitet men det er et ok kompromi hvis man ikke har pengene .. jeg har selv et lcd tv .. faktisk et samsung... og jeg har besluttet mig hvad mit næste skal være og det er plasma,,, det er og blir den teknologi der viser det pæneste billede.

putte her har du mit råd, gider ikke prøve at overbevise dig mere end det. Men hvis du køber lcd begår du en fejl som du vil fortryde når du engang bliver klogere....

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Dyzio skrev:

Overvejer meget stærkt dette her:

hvad siger i til det ?

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=434515&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;searchArea=&Soegeord=

Du kan læse lidt om forskellene mellem de forskellige Panasonic 1080P modeller her. Hvis du ikke vil have et Pioneer er PZ80 et ganske hæderligt alternativ.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

putte skrev:
Om det så er en lille smule mere sort eller ikke så sort som det skulle være kan da være ligemeget,

Der tales ikke om sort men om shadow details.

Hvordan sætter du grænsen for hvornår noget er godt nok og hvornår noget er lige meget? Og hvis det hele er lige meget, så køb det billigste crap du kan finde .

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

xprezz skrev:

Du vil gerne have fremtidssikret. Der findes mig bekendt ingen plasmafjernsyn på markedet i dag med indebygget DVB MPEG4 tuner, så der falder plasma også hurtigt.

De nye LED samsung som du selv har fundet frem til ser meget lovende ud, ja det er en ny teknologi, men så er man jo også helt på forkant :)

Samsung nye plasmaer med Mpeg 4, så det kan sagtens lade sig gøre. Jeg vil ikke blande mig i debatten om det ene eller det andet. Det afhænger klart af de behov kunden har.

Det eneste jeg kan råde Putte til er, at stille sig ned i butik, hvor man rent faktisk har gjort sig den ulejlighed, at indstille skærmene fornuftigt. Mange køber en skærm med hjem, pakkerden ud og så hænger den der og ligner noget der er løgn. Kalibrering er i en vis udstrækning nødvendigt på alle skærme (og her menes ikke nødvendigvis at få en gut hjem til sig). Man kan klare meget selv med en DVD og lidt tålmodighed, og så selvfølgelig en butik der bruger den nødvendige tid på, at kunden får sig en ordenlig oplevelse af både service og det produkt han har købt.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Nå nu har jeg fundet mit TV, det bliver en Sony 46W4500 LCD:)

Nu har jeg fået tudet ørene fulde med at plasma var det jeg skulle købe, så jeg tog på en lang tur rundt i rigtig mange butikker og bare kiggede Fladskærme. Jeg kom til den konklusion at Plasma bare ik var mig, med alle de små prikker der er i billedet hele tiden, og tro mig jeg så mange, også nogle meget dyre, og på dem alle havde plasma de der meget små prikker på billedet hele tiden, plus det ligner der er et slør på, slet ik mig, måske mere roligt for øjnene, meeen kan nu meget bedre lide det lidt mere skarpe billedet på LCDen, og da Samsung havde for meget efterslæb på bevægelserne, blev det i sidste ende Sony der vandt:)    

Putte:)

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

hej,

er glad for du endelig har fundet et TV du vil blive rigtig godt glad for, glæder mig til at høre noget feedback på det :)

- dyzio

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

putte skrev:

Nå nu har jeg fundet mit TV, det bliver en Sony 46W4500 LCD:)

Nu har jeg fået tudet ørene fulde med at plasma var det jeg skulle købe, så jeg tog på en lang tur rundt i rigtig mange butikker og bare kiggede Fladskærme. Jeg kom til den konklusion at Plasma bare ik var mig, med alle de små prikker der er i billedet hele tiden, og tro mig jeg så mange, også nogle meget dyre, og på dem alle havde plasma de der meget små prikker på billedet hele tiden, plus det ligner der er et slør på, slet ik mig, måske mere roligt for øjnene, meeen kan nu meget bedre lide det lidt mere skarpe billedet på LCDen, og da Samsung havde for meget efterslæb på bevægelserne, blev det i sidste ende Sony der vandt:)    

Putte:)

Hej Putte.

Jeg tror kun, at det er de mest hardcore plasma-t**ser, der vil have, at du SKAL vælge plasma fremfor lcd.
Jeg har en ven, der har et 40w4000 og det er et fremragende tv. Det nye skulle være endnu bedre.

Det hele debatten drejede sig om var, at du ikke skulle træffe forkert beslutning på baggrund af en sælgers nonsens!!!!!! Plasma og lcd har hver deres styrker og svagheder. Og enhvert skærmtypevalg indebærer en række kompromisser. Kun, når man er bevidst om disse kompromisser, kan man træffe et ordentlig valg, der svarer til ens behov/forbrugsmønster.
Du bliver sikkert vældig tilfreds med købet.

Her er lidt til plasma-hadere:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47895& PN=1&TPN=1

Og lidt til lcd-haderne
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48065& PN=1&TPN=1

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes