Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er deprimerende hvor mange der foretager en 15.000,-s investering eller mere (nogle gange MEGET mere) på baggrund af den form for rådgivning fra sælgernes side, og samtidig dét niveau af informationssøgning fra køberens side, som er beskrevet i den her tråd. Jeg bliver bogstaveligt talt vred når jeg læser sådan en tråd her, jeg ved bare ikke rigtigt hvem det er jeg skal blive vred på. Hvordan kan man læse sådan en tråd her, og stadig mene at kompetent rådgivning ikke er nogle tusser værd? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
putte Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
En af mine venner har en 50" Pioneer plasma (30.000 kr). Det er den bedste fladskærm jeg har set, uanset type. Ved dog ikke hvordan den er som pc-monitor, men til 1080p er den bare helt kanon!
|
|
|
Nu er det bare et Samsung jeg er ude efter, det står jeg nok fast på, et LCD Samsung 46 tommer til omkring en 15000 kr, nogle gode forslag??
Putte:)
|
Til top |
|
|
putte Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jeg synes det er deprimerende hvor mange der foretager en 15.000,-s investering eller mere (nogle gange MEGET mere) på baggrund af den form for rådgivning fra sælgernes side, og samtidig dét niveau af informationssøgning fra køberens side, som er beskrevet i den her tråd. Jeg bliver bogstaveligt talt vred når jeg læser sådan en tråd her, jeg ved bare ikke rigtigt hvem det er jeg skal blive vred på. Hvordan kan man læse sådan en tråd her, og stadig mene at kompetent rådgivning ikke er nogle tusser værd?
|
|
|
Forstår ik helt hvor du vil hen med det svar?? Jeg vil jo bare gerne have et godt Tv og gerne lidt hjælp fra kloge folk her på siden, og har allerede fået en masse hjælp, så nu er jeg nået frem til jeg vil ha et samsung 46 tommer som sagt:) hvad med sådan et her? Samsung LE46A656A1F
|
Til top |
|
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i industriens interesse, at forbrugerne bliver ved med at skifte elektronik. Gæt selv hvorfor. F. eks. kan man først sælge modeller med digital tuner til en hel flok flinke godtroende kunder, selvom den ikke kan bruges til kabel-tv. Senere kan man så lancere "nyheden" DVB-C, hvorefter alle de gamle må udskiftes. Skriv selv videre på historien.......og find så ud af, om du kan fremtidssikre dit nye TV.
__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
Til top |
|
|
putte Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du har helt ret, og jeg er også selv meget ops på deres salgs taler, gider jeg slet ik høre på, og virker som sagt heller ik på mig, derfor jeg er her inde, fordi jeg ved der er ærlige folk som ikke prøver at sælge, men har en interesse i tingene som de gerne vil give videre, og det jo kun super når man ik ved så meget i den dur.
Nå men nogen forslag til fedt et godt Samsung tv 46 tommer:)
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
putte skrev:
Ja det tænkte jeg også lige indtil han sagde han selv havde et pioneer plasma, han kunne godt lide plasma havde meget kraftigere farver og en sortere mørk, men da jeg ik bryder mig om alt for kraftige farver og godt kan lide at kunne se hvis der står en person i en mørk skov, altså han sagde en bagdel ved den sorte på plasma var at man ikke altid kunne se hvis der stod en sort man i en mørk skov, Hans ord, og med lcd ville det være mere gråt i det, og det kan jeg nok bedre lide. Derfor tænkte jeg at jeg nok ikke skulle have mig en Plasma, og jo plus det at den er meget skrøbelig. Men er der ik en der kender til det nye Med LED-bagbelysning?? den her model har det SAMSUNG LE40A796R2W.
Putte:)
|
|
|
Hvis du ikke vil have plasma er det fair nok. Men, hvad du skriver om sort niveau, er forkert.
Jeg ejer selv en lcd skærm og har lige præcis det problem, at jeg IKKE jeg gentager IKKE kan se en person i en mørk skov, da skærmen (et par år gammel) har samme problem som andre lcd, at detaljerne i skyggerne forsvinder. De gode plasma har bedre skyggedetaljer!!!!
Så hvis man skulle rådgive dig ud fra dine ønsker, er det LIGE PRÆCIST et plasma, du skal have og IKKE lcd.
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du spørger til det mest fremtidssikre, og vælger noget helt andet. . ! Samsung´en med LED er et nyt, ikke færdigudviklet produkt, hvor du betaler en del for at være først på banen. Men LCD teknologien vægter åbenbart mere end bedste billede og fremtidssikring.Du er i hvert fald vildledt helt ud i hampen mht de oplysninger du har taget til dig omkring Pioneer og plasma.
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jeg synes det er deprimerende hvor mange der foretager en 15.000,-s investering eller mere (nogle gange MEGET mere) på baggrund af den form for rådgivning fra sælgernes side, og samtidig dét niveau af informationssøgning fra køberens side, som er beskrevet i den her tråd. Jeg bliver bogstaveligt talt vred når jeg læser sådan en tråd her, jeg ved bare ikke rigtigt hvem det er jeg skal blive vred på. Hvordan kan man læse sådan en tråd her, og stadig mene at kompetent rådgivning ikke er nogle tusser værd?
|
|
|
Kære Otto - hvem er du?
Os, der følger lidt med i forskellige fora og har set dig på messer, ved godt hvem du er. Men hr. og fru Danmark? Hvorfor skulle de betale penge?!?! for råd fra dig, når de får det gratis i Elgiganten eller Fona? Dem, der sælger fladskærme, er jo professionelle folk, der vil rådgive mig (forbrugeren) på bedste vis?
For et par uger siden havde Elgiganten et Panasonic 42pz85 (hed det vist nok) på tilbud til 9.999. Det stod side om side med et Samsung 40A656 til ca. 14.000!!!! Sælgeren var igang med HELT VILDT at oversælge Samsung og brugte ikke så meget som én sætning på Panasonicen. Det var netop et hr. og fru Danmark, der var ude at shoppe tv. Til sidst blev jeg nødt til at gå. Samsung var ubetinget og på alle parametre det gamle plasma l**t overlegen.
Sådan ser virkeligheden ud Otto! Og igen - hvem er du?
|
Til top |
|
|
putte Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Du spørger til det mest fremtidssikre, og vælger noget helt andet. . ! Samsung´en med LED er et nyt, ikke færdigudviklet produkt, hvor du betaler en del for at være først på banen. Men LCD teknologien vægter åbenbart mere end bedste billede og fremtidssikring.Du er i hvert fald vildledt helt ud i hampen mht de oplysninger du har taget til dig omkring Pioneer og plasma. |
|
|
Nu var det som jeg også skriver sælgers ord omkring det mørke og ik mine, jeg er bare kommet der til, hvor jeg måske ik tør en plasma, og ville sådan bare høre om der var noget lige om hjørnet der lige var værd at vente på, du ved i stil med 1080p og noget i den dur, men når jeg nu kan se at det ik er tilfællede så holder jeg mig til det jeg kender og ved er fint nok. Jeg hælder lidt til det nye http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/lcd_tv/samsung_l e40a796r2w_lcd_tv_sort_.htm
på grund af det med led bagbelysning, meeen som i også er inde på betaler man meget for at først i køen, og vi ved jo ik rigtig i nu om det er så godt som de siger. så ender nok med et LE 46 A 676A1 som er på gaden om en uges tid, og hvor den eneste forskel fra den 6 serie som er på gaden nu er HD MPEG4 dekoder, fint tv synes jeg:) så det napper jeg når det er på gaden om meget få dage:) tak for alle jeres gode råd, man bliver jo helt klog af at være her inde:)
Vh Putte
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes også lige du bør overveje den spritnye Sony w4500, som der netop nu skydes et Fælleskøb igang på, - ovre på Recordere.dk .
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
putte skrev:
tak for alle jeres gode råd, man bliver jo helt klog af at være her inde:)
Vh Putte |
|
|
Jamen du lytter jo ikke til nogle af rådene?! Hvori kigger klogskaben i det?  __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|
Dyzio Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 102
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
det der SONY ser lovende ud og har faktisk alt det der behøves for kabel og antene HD,
spørgsmålet er så bare hvor godt tv'et i sig selv er i forhold til eksempelvis samsungs 6-7-8 serie?. HVad vil det bl.a. sige at det har HD true cinema 24p ting i sig ? er det bare liir eller hvordan?
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
24p er ret vigtigt, hvis man vil undgå hakkende panoreringer når man ser Blu Ray. "True Cinema" vil jeg gætte på er tom marketings-gøgl. Det bekymrer mig i hvert fald ikke at mit TV er "unTrue Cinema".  __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|
Dyzio Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvs. det man skal prioritere når man skal have et tv er at det i sig selv har 24p (Blue Ray - afspilning) .
jah tror også "true" betegnelsen er noget værre marketingssh*t :D
spørgsmålet er så bare - er dette Sony W4500, bedre end f.eks. Samsungs serie 6 http://cinemagic.dk/shop/samsung-le-46a656-3845p.html trods prisens forskel er der ca. 3500kr at spare! , og ser dette samsungs også har ligeledes 1080p 24p
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyzio skrev:
det der SONY ser lovende ud og har faktisk alt det der behøves for kabel og antene HD,
spørgsmålet er så bare hvor godt tv'et i sig selv er i forhold til eksempelvis samsungs 6-7-8 serie?. HVad vil det bl.a. sige at det har HD true cinema 24p ting i sig ? er det bare liir eller hvordan?
|
|
|
Det imponerende, at det er lykkedes for Samsungs marketing afdeling at få Samsung til at fremstå som referencen, som alle andre skal måle sig imod. Det er sgu godt gjort .
Hvorimod Panasonics og ISÆR Pioneers ditto afdelinger enten har et mikroskopisk budget eller bare ikke er gode nok!
PS. Har intet imod Samsung, men superimponerende er de sku ikke!
|
Til top |
|
|
putte Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
putte skrev:
tak for alle jeres gode råd, man bliver jo helt klog af at være her inde:)
Vh Putte
|
|
|
Jamen du lytter jo ikke til nogle af rådene?! Hvori kigger klogskaben i det? 
|
|
|
JO det er jo lige det, jeg lyttede og fandt ud af hvad jeg i hvert fald ikke skulle ha, så for mig er det stadigvæk Samsung der trækker:)
|
Til top |
|
|
Dyzio Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jah Putte, vi sidder i samme båd lige pt. begge er efter et TV som samsung LE46A656 Hmm.. dog skal du lige se SONYS nye W4500 eller Panasonic Plasma TH46PZ80 evt.... har set en anmeldelse af TH50PZ800E på hdtvtests og der var jeg sgu solgt gennem den anmeldelse! men de er jo hvad andre bruger erfarer med disse tre tv jo!.
Plasma eller LCD ? Vi skal jo bruge det til PS3 gaming og blue ray film...! hmm jo mere jeg graver i det her jo sværer bliver mit valg!
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyzio skrev:
Jah Putte, vi sidder i samme båd lige pt. begge er efter et TV som samsung LE46A656 Hmm.. dog skal du lige se SONYS nye W4500 eller Panasonic Plasma TH46PZ80 evt.... har set en anmeldelse af TH50PZ800E på hdtvtests og der var jeg sgu solgt gennem den anmeldelse! men de er jo hvad andre bruger erfarer med disse tre tv jo!.
Plasma eller LCD ? Vi skal jo bruge det til PS3 gaming og blue ray film...! hmm jo mere jeg graver i det her jo sværer bliver mit valg!
|
|
|
Der hersker slet ingen tvivl om,at de bedste plasma (Pana og Pio) performer bedst mht rå billedkvalitet. Og indikationer om indbrænding,strømforbrug osv er langt hen af vejen fordomme, som man overhovedet ikke bør bekymre sig om ! Der findes dog også gode grunde til at vælge LCD - ingen af ddem har dog ret meget m billedkvalitet at gøre. Men massivt brug af PC,HTPC,konsolspil,voldsomt genskin fra andre lyskilder osv taler for LCD .
Jeg er temmelig overbevist om at Sony W4500 er bedre end Samsungs tilsvarende. Husk iøvrigt messen i Odense om en uge .Der kan i se ALT hvad der er på markedet - kan på det krafttigste anbefales folk i en købssituation !
Enig i at Samsung har været dygtige til at få plastic til at ligne noget andet . . .!
|
Til top |
|
|
Dyzio Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Dyzio skrev:
|
|
|
Der hersker slet ingen tvivl om,at de bedste plasma (Pana og Pio) performer bedst mht rå billedkvalitet. Og indikationer om indbrænding,strømforbrug osv er langt hen af vejen fordomme, som man overhovedet ikke bør bekymre sig om ! Der findes dog også gode grunde til at vælge LCD - ingen af ddem har dog ret meget m billedkvalitet at gøre. Men massivt brug af PC,HTPC,konsolspil,voldsomt genskin fra andre lyskilder osv taler for LCD .
Jeg er temmelig overbevist om at Sony W4500 er bedre end Samsungs tilsvarende. Husk iøvrigt messen i Odense om en uge .Der kan i se ALT hvad der er på markedet - kan på det krafttigste anbefales folk i en købssituation !
Enig i at Samsung har været dygtige til at få plastic til at ligne noget andet . . .!
|
|
|
jah det har du helt ret i...! men altså plasma de klarer sig da også ligeledes super godt i konsoler såsom ps3 evt. ?
tjek lige det her tv:
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=434515&s earchArea=&Soegeord=
hvad synes ì om det
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
putte skrev:
nogen der kan fortælle mig mig hvad de 3-4 aller vigtigste ting i en fladskærm i forhold til når man gerne vil afspille film i super kvali? |
|
|
Nedenståede er blandt de vigtigste parametre, når man skal vælge et kvalitets tv, målt på billedekvalitet (ikke oplistet i prioriteret rækkefølge): - Korrekte farver - Godt sortniveau - Gode shadow details - Skarphed Det er så her, du skal bemærke, at opløsningen (fx 1080P) ikke er blandt de vigtigste parametre for at opnå et godt billede. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|