Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 13:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fremtidssikret Fladskærm?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 September 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige kommet til lidt penge, og vil nu købe mig et super lækkert tv, meeeen... sgu da noget af en jungle, en eller flere med nogle gode bud på LCD fladskærme der kan holde nogle år gerne 4 ud i fremtiden, gider ik skulle skifte hver anden år fordi der nu ligepludselig er kommet noget der overgår 1080p.  Nå men nogle bud?  gerne omkring de 40 50 tommer:)hvad det koser er ligemeget, hvem laver de bedste fladskærme?

hvad er de mest vigtige ting når man køber fladskærm? jeg ser blu ray og vil gerne ha et der fungere godt med det?

mange spørgsmål ved jeg godt:)

Vh Putte

Til top Vis putte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af putte

kalleklat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 September 2008 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Et LCD TV der er fremtidssikret i 4 år, er nok ligeså umuligt, som at få en PC der er ligeså fremtidssikret. Udviklingen kører derudaf, uanset hvad.
Jeg har selv lige købt et Sony KDL E4020 ud fra de samme overvejelser som dine.

http://www.sony.dk/product/t32-e-series/kdl-40e4020

Jeg har haft det i en måned, og er fuldt ud tilfreds. At se ægte HDTV (og Blue Ray), er en fornøjelse. TV´et har en del finesser, som er passende til mit brug. Først og fremmest eer billedkvaliteten i top. For det andet er der et hav af ud- og indgange (incl. USB til softwareopdatering). For det tredie, ser det fedt ud, på væggen, med et af mine bedste fotos på, som et 40" stort indrammet billede.

Prøv at studere data på TV´et. Ret meget mere fremtidssikret, tror jeg ikke det bliver.

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 September 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

kalleklat skrev:
Et LCD TV der er fremtidssikret i 4 år, er nok ligeså umuligt, som at få en PC der er ligeså fremtidssikret. Udviklingen kører derudaf, uanset hvad.
Jeg har selv lige købt et Sony KDL E4020 ud fra de samme overvejelser som dine.

http://www.sony.dk/product/t32-e-series/kdl-40e4020

Jeg har haft det i en måned, og er fuldt ud tilfreds. At se ægte HDTV (og Blue Ray), er en fornøjelse. TV´et har en del finesser, som er passende til mit brug. Først og fremmest eer billedkvaliteten i top. For det andet er der et hav af ud- og indgange (incl. USB til softwareopdatering). For det tredie, ser det fedt ud, på væggen, med et af mine bedste fotos på, som et 40" stort indrammet billede.

Prøv at studere data på TV´et. Ret meget mere fremtidssikret, tror jeg ikke det bliver.

JUHUUUUU, kun 4 år tilbage med det LCD "møj" (plasma ligeså) Fedt når man engang kan købe et stort tv, med ordenligt billed  OG lavt lavt energi forbrug

Undskyld mit udfald

zaboom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 September 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

putte skrev:

hvem laver de bedste fladskærme?

hvad er de mest vigtige ting når man køber fladskærm?

Hej putte

Svar til nr. 1: Pioneer og Panasonic (Plasma begge to)

Svar til nr. 2: Billedet. Se på de forskellige skærme, gerne side om side.

Du får nok ikke ét entydigt svar på dine spørgsmål og mht. fremtidssikring kommer det helt an på dit nuværende setup. Kabeltv, egen antenne eller parabol?

Men mit svar starter nok en lavine af svar, så som plasmafanatiker, religion, hellig ko, sindsyg mv.

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 September 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er på mit 5 flade TV, og mine erfaringer siger mig at næste gang jeg køber, så bliver det klart Pioneer - Plasma er bare 100 gange bedre til alm.
TV end LCD er.....

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Okay tak for jeres indlæg og bud:)

For mig er det vigtigts det har 1080P fordi det ved jeg i det mindste holder en del år i nu i forhold til blu ray osv....:) jeg bruger det ik så meget til tv udsendelser, faktisk kun til blu ray brug, Jeg er ik vild med Plasma, ved ik hvorfor har bare hørt så meget dårligt om det, har ik selv prøvet det, så jo også svært at dømme det ved jeg godt.

Det der er vigtig for mig er om Fladskærmen ville kunne afspille blu ray i super kvali i en 4-5 år frem, uden der er kommet noget helt nyt i mellem tiden, og her tænker jeg på nyt i forholdt til 1080p.  nogen der kan fortælle mig mig hvad de 3-4 aller vigtigste ting i en fladskærm i forhold til når man gerne vil afspille film i super kvali?

Vh Putte

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 29 September 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

putte skrev:

Okay tak for jeres indlæg og bud:)

For mig er det vigtigts det har 1080P fordi det ved jeg i det mindste holder en del år i nu i forhold til blu ray osv....:) jeg bruger det ik så meget til tv udsendelser, faktisk kun til blu ray brug, Jeg er ik vild med Plasma, ved ik hvorfor har bare hørt så meget dårligt om det, har ik selv prøvet det, så jo også svært at dømme det ved jeg godt.

Det der er vigtig for mig er om Fladskærmen ville kunne afspille blu ray i super kvali i en 4-5 år frem, uden der er kommet noget helt nyt i mellem tiden, og her tænker jeg på nyt i forholdt til 1080p.  nogen der kan fortælle mig mig hvad de 3-4 aller vigtigste ting i en fladskærm i forhold til når man gerne vil afspille film i super kvali?

Vh Putte

Ingen skærme på under 50" kan udnytte full-hd optimalt. Opløsningen er slet ikke skabt til "små" skærme.Så det er egentlig et forkert parameter,som du starter med at prioritere højest.Det TV som formår at gengive billedet bedst iforhold til kildematerialet er markedets bedste TV, uanset opløsning. Og i flere år har Pioneer helt klart haft førertrøjen mht bedste billedkvalitet. Primært fordi Pioneer gengiver farven sort,- og detaljerne i sort bedre end andre fabrikanter.

Så svaret må være at Pioneer er det mest fremtidssikre produkt.        

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

mener du her en Plasma skærm??   har lige været ude og forhøre mig om plasma, og nej tak det skal jeg aldrig have så skrøbeligt det er, altså kraftige faver, den mørke for mørk og så må det næsten ik tippes før det går i stykker, fortalte bare mange grumme ting, måske overdrev han også lidt, meeen jeg er nok mest til LCD, og så en LCD Samsung serie 6 46 tommer, den skulle være super:)

MNY86
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 September 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hvis du hælder mest til lcd, og du, som du selv nævnte i dit første indlæg, er ligeglad med prisen, har du så overvejet at kigge på en loewe individual?? Den har, syntes jeg, mange af de samme gode billedmæssige kvaliteter (sort niveau og dybde i farverene) som en plasma, men uden ulemperne(burn-in og skrøbeligt panel) . Selvfølgelig er den ret "pebret", men den er altså også i en klasse for sig selv. Bestemt en skærm der er værd at kigge nærmere på.

http://loewe.dk/products/loewe_individual_indiv.html

Prøv at gå ind og se den med et billede på, det er trods alt det der er det vigtigste.

Til top Vis MNY86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MNY86

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hvad med det her Fjernsyn,  nogen der ved en masse om den nye teknologi LED-bagbelysning på et  SAMSUNG  LE40A796R2W  LCD  TV   ???    tænker lidt på at købe sådan et nemlig:)

Vh Putte

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 September 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke hvor du har været ude at forhøre dig om de farlige ting med plasma, men jeg ville nok
overveje at få en second opinion på det, for det lyder som et sæt standardreplikker fra en sælger, der
gerne vil sælge LCD.

Ikke fordi der ikke findes udmærkede LCD, men fordi den vigtigste fremtidssikring er at få en billedkvalitet,
der generelt er god nok til, at du ikke bliver træt af at se på den.

Der skal nok komme skærme med opløsninger over 1080p en dag, men i dise størrelser er det ikke noget man skal
tage alvorligt, dvs det er alle de andre punkter, du skal hæfte dig ved, dvs farver, kontrast, sortniveau osv.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 September 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Hej putte

Kan kun give folk ret i at du bør give pioneer et ekstra kig, jeg har selv et 50" kuro, dog fra deres 8 generation men er stadig utrolig glad for det tv.

Her er en test af deres nyeste model  http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP-LX5090/

kan ikke finde en på dansk, men her er en af deres tidligere model 508'ern som enda er overgået på flere punkter af den nye model  http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1270&zoneid=1

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Ja det tænkte jeg også lige indtil han sagde han selv havde et pioneer plasma, han kunne godt lide plasma havde meget kraftigere farver og en sortere mørk, men da jeg ik bryder mig om alt for kraftige farver og godt kan lide at kunne se hvis der står en person i en mørk skov, altså han sagde en bagdel ved den sorte på plasma var at man ikke altid kunne se hvis der stod en sort man i en mørk skov, Hans ord, og med lcd ville det være mere gråt i det, og det kan jeg nok bedre lide.    Derfor tænkte jeg at jeg nok ikke skulle have mig en Plasma, og jo plus det at den er meget skrøbelig.  Men er der ik en der kender til det nye Med LED-bagbelysning??  den her model har det SAMSUNG  LE40A796R2W.

Putte:)

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 30 September 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Det, der er afgørende for, om du kan se manden i skoven, kaldes 'shadow detail', dvs om skærmen
har nok nuancer i de mørke områder eller bare tværer det helt sort. Min oplevelse er faktisk, at lige
præcis det er et større problem på nogle Samsung-LCD'er, fordi forsøger at booste sortniveauet.

Igen, jeg siger ikke, at du skal købe plasma, men blot, at du bør tage ud og se det og ikke blot stole
på, hvad denne ene sælger siger

Skrøbelige? Ja, de må ikke ligge ned under transport, men når først det er sat op er det da ikke mere
skrøbeligt end alt andet?
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

I den første af de to test er jeg linkede til er der bl.a fokus på samsungs led-bagbelysning, og i den anden test er der bl.a fokus på isf kalibrering (som både den testede 508er og 5090 gør sig glimrende til) og hvad en korrekt en af dem kan gøre for en skærm ang. detaljer i både sorte/mørke nuancer og korrekt gengivelse af andre farver og favedybde/detaljer

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Vil lige sige jeg ikke vil anbefale at du køber et plasma bare fordi det er et plasma der er fordele og ulemper ved begge paneler (lcd-plasma) det er en diskussion der har kørt siden fladskærmens oprindelse er jeg sikker på, måske du skulle smutte ind på www.recordere.dk og tjekke det ud, der er ca 1000 tråde som denne, du kunne evt. også oprette en tilsvarrende der

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 September 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Det, der er afgørende for, om du kan se manden i skoven, kaldes 'shadow detail', dvs om skærmen
har nok nuancer i de mørke områder eller bare tværer det helt sort. Min oplevelse er faktisk, at lige
præcis det er et større problem på nogle Samsung-LCD'er, fordi forsøger at booste sortniveauet.

Igen, jeg siger ikke, at du skal købe plasma, men blot, at du bør tage ud og se det og ikke blot stole
på, hvad denne ene sælger siger

Skrøbelige? Ja, de må ikke ligge ned under transport, men når først det er sat op er det da ikke mere
skrøbeligt end alt andet?

+1. Et godt sortniveau er netop nødvendigt for at du kan se manden i skoven. Det er ikke omvendt. Jeg er gået fra et Samsung top-LCD (37M87) til et Panasonic plasma, og er meget tilfreds. Det er meget nemmere at skelne mørke detaljer, der før flød mere sammen i en grålig masse.

Og med hensyn til de kraftige farver, må du ikke opfatte det som skrigende farver. Plasmaet er i stand til at gengive naturtro farver, hvilket LCD'et ikke kunne.

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

JA kan da godt se der er en del foreskel på nogle af de plasma jeg nu har set på:) så tak for de gode råd:)  men i kender det sikkert godt, det er ret svært at gå over til noget andet, når man har handlet LCD altid, så tror jeg bliver ved LCD, og så er det jeg så ville høre om hvis i skulle vælge et sumsung til omkring de 15000 kr hvilket et ville i tage?? jeg ser meget plu ray og spiller meget PS3.

Vh Putte

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

En af mine venner har en 50" Pioneer plasma (30.000 kr). Det er den bedste fladskærm jeg har set, uanset type. Ved dog ikke hvordan den er som pc-monitor, men til 1080p er den bare helt kanon!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes