Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 13:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Giver Selector bedre billede på LCD TV? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ramboost
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Jesper123 skrev:
Hej jeg har lige et par spørglsmål, vil mit billede også blive bedre på mit almindelige tv hvis jeg bruger min selector, og hvordan kan man vide om det er en sagem 60, når der kun står sagem på den.

Så vidt jeg ved så har TDC kun haft to Selector modeller (men jeg er ikke 100% sikker på dette): En Casema og en Sagem. Så hvis der står Sagem på din, så er det med altovervejende sandsynlighed en Sagem 60.

jon85 skrev:
Nu har jeg lige et spørgsmål omkring billedkvaliteten... Jeg bor ude på landet og har desværre ikke mulighed for at få TDC kabel tv og har lige købt et LCD tv (samsung LE32M61B), hvor jeg langt fra er tilfreds med billedkvalitet når jeg ikke ser DVD film... Får signalet til TV2 og DR fra en antenne på taget og derudover kan vi tage canal digital over en parabol stående i stuen, hvor der så bare er trukket et kabel videre op til mig, så jeg kun kan se det samme som de gør nedenunder...

Derfor ville jeg hører om der er nogen mulighed for at gøre dette bedre..?

Det digitale sendenet via de almindelige master (DVB-T) går i luften 1. april 2006 . Så du kan købe en digital modtager til disse signaler. Jeg ved at man kan købe digitale modtager til DVB-T som tilsluttes computeren via USB som skulle være billige og nemme at sætte op. Så bare et VGA kabel til dit LCD TV og så skulle den være der

Til top Vis Ramboost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ramboost

Rtorp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Ramboost skrev:

Så vidt jeg ved så har TDC kun haft to Selector modeller (men jeg er ikke 100% sikker på dette): En Casema og en Sagem. Så hvis der står Sagem på din, så er det med altovervejende sandsynlighed en Sagem 60.

Der findes  3 forskellige. Men den der hedder Sagem 60 (den nyeste) er lille og lys i kabinettet. De 2 ældre er på størrelse med en VHS afspiller.

Mr_Mo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Skal man købe en Sagem 60 eller skal man vente? Jeg har hørt at der vil komme en ny  selctor om nogle måneder, og derfor kan det betale sig at vente med at købe Selector, passer det?  Kan man se HDTV med en Sagem 60?

Hvad kan man forvente af de nye selctorer?

Edit: Lad mig spørge det på denne måde. Kommer det nogen kanaler (DR skal vist sende digitalt i april?), programmer (FIFA06 er vist i HD?) eller noget andet her i 2006, som denne selector ikke kan, men kræver den nye?

Til top Vis Mr_Mo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Mo

Jesper123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Er der en der har et billed af en sagem 60 selector for at se om der er sådan en jeg har.
Til top Vis Jesper123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper123

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jesper123 skrev:
Er der en der har et billed af en sagem 60 selector for at se om der er sådan en jeg har.

Her:  Sagem60 dimensioner

/Lars

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Jesper123 skrev:
Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Mr_Mo skrev:

Skal man købe en Sagem 60 eller skal man vente? Jeg har hørt at der vil komme en ny  selctor om nogle måneder, og derfor kan det betale sig at vente med at købe Selector, passer det?  Kan man se HDTV med en Sagem 60?

Hvad kan man forvente af de nye selctorer?

Edit: Lad mig spørge det på denne måde. Kommer det nogen kanaler (DR skal vist sende digitalt i april?), programmer (FIFA06 er vist i HD?) eller noget andet her i 2006, som denne selector ikke kan, men kræver den nye?

Man kan ikke se HDTV med en Sagem 60, men TDC har lovet at der kommer en selector med HDTV egenskaber sidst på foråret/først på sommeren.
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

olepro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2008
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Ramboost skrev:

Så fik jeg min Selector (Sagem 60) ind ad døren i går og fik sat den til. Jeg må indrømme at det var lidt med blandede følelser at jeg skulle bedømme resultatet. Nogle programmer står knivskarpt og LANGT bedre end med det analog signal. Andre programmer synes jeg bliver markant dårligere, de virkere næsten mere "grumsede" end de analoge programmer.

Så hvis jeg vælger at beholde Selectoren, så tror ikke jeg vil benytte Selectoren ukritisk hele tiden, men derimod se nogle programmer analogt og andre digitalt.

Du har ret i dine antagelser omkring billedkvaliteten.

Problemet med mange af de digitale kanaler er at mpeg komprimeringen er ALT for voldsom!
Dette betyder at lige så snart der er bevægelse i billedet så er der ganske enkelt ikke data nok til at genskabe et ordentligt billede. prøv at bemærk billedet uden bevægelse(knivskarpt) og så snart billedet er i bevægelse bliver det til en omgang digital mudder, ligesom et elendigt internet jpeg foto.
Danmark 1 og 2 er nok de kanaler der har det bedste billede med den mindste mpeg komprimering. TV2 er ELENDIG og ligeså rigtig mange af de resterende kanaler. Personligt kunne jeg godt tænke mig at vide hvem og hvor man bestemmer hvor meget båndbredde en given kanal får tildelt.
Jeg kan på mange måder ikke anbefale Selector pga. den elendige digitale kvalitet de fleste kanaler sender ud.

Digital er på ingen måde lig med kvalitet, og den bedste sammenligning jeg kan give er mp3 lyden.
Prøv at sammenlign en mp3 lydfil i 320 kbit med den samme fil i 56 kbit !!   TV2  på Selector boksen er at sammenligne med 56kbit mp3 bare som billede!

Just my fifty cent's

Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

olepro skrev:
Problemet med mange af de digitale kanaler er at mpeg komprimeringen er ALT for voldsom!
Dette betyder at lige så snart der er bevægelse i billedet så er der ganske enkelt ikke data nok til at genskabe et ordentligt billede. prøv at bemærk billedet uden bevægelse(knivskarpt) og så snart billedet er i bevægelse bliver det til en omgang digital mudder, ligesom et elendigt internet jpeg foto.
TV2 er ELENDIG

TV2 via DVB-T er heller ikke alt for kønt... DR ser bedre ud.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes