Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 13:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Giver Selector bedre billede på LCD TV? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Læser jeg rigtigt at jeg reelt skal bruge 1 boks pr. tv jeg har i huset??

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

paqi skrev:

Læser jeg rigtigt at jeg reelt skal bruge 1 boks pr. tv jeg har i huset??

Jeppe

Både og, du kan godt sende signalet ud til alle fjernsyn, men skifter du kanal gennem Selector, så skifter du på alle.
Til top Vis Kjeldbjerg25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldbjerg25

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

ikke særlig smart :-) ... Nå men jeg tror jeg vil vente til vi får et digitalt signal uden en selector foran..

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Ramboost
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2006
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Vil det så sige, at man KUN kan skifte kanal på Selectoren?

Jeg har et LCD TV og en harddisk optager. Jeg havde forestillet mig at Selectoren skulle sættes ind før både TV'et og optageren. Men hvis man kun kan skifte kanal på Selectoren, så kan jeg ikke optage ét program på optageren mens jeg ser et andet på TV'et?

Til top Vis Ramboost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ramboost

claus64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Ramboost skrev:

Vil det så sige, at man KUN kan skifte kanal på Selectoren?

Jeg har et LCD TV og en harddisk optager. Jeg havde forestillet mig at Selectoren skulle sættes ind før både TV'et og optageren. Men hvis man kun kan skifte kanal på Selectoren, så kan jeg ikke optage ét program på optageren mens jeg ser et andet på TV'et?

Personligt er min HDD recorder sat til både analog antenne og digitalt med Selectoren. Så kan man sagtens optage fx analogt med den indbyggede tuner og så se digitalt med selectoren, eller omvendt. Men det er korrekt du ikke kan optage en kanal fra Selectoren, mens du ser en anden via Selectoren.

Ydermere kan jeg ikke understrege vigtigheden i at købe en Selector nok. I forhold til hvor skide billig den er, så er det FULDSTÆNDIG godnat ikke at gøre det hvis man har enten LCD eller plasma. Og nej jeg arbejder ikke for TDC, men jeg arbejder for at mine medmennesker får det bedst mulige signal.
VH CLaus

Til top Vis claus64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claus64

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har lånt den gamle selector CASEMA og ville ikke købe den nye da der er en ny på vej, men med denne pris, kan det da godt friste.....CASEMA´en er så dårlig/langsom i brug at jeg kun bruger den når jeg skal se den samme kanal i længere tid.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

zaboom skrev:
jdg1 skrev:

Hmm....så må de ha' ændret noget på det sidste......

Er du sikker på at det er i stereo? (har du evt. sat lyden til en surround receiver?)

Jeg ser TV2 både med og uden reciever tændt (afhængigt af program), og så vidt jeg husker kan jeg trykke på "en audio knap af en slags" på fjernbetjeningen til mit tv, der så viser at det modtagne program er i nicam stereo.

Men kommer da lidt i tvivl...?
Tjekker det senere på dagen.

Du har sørme' ret. TV2 sender nu i stereo. Dette må dog være en forholdsvis ny ting (læs indenfor de sidste få måneder).

Billedet er dog stadigvæk elendigt!! i forhold til mange af de andre kanaler.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har ringet til TDC selector afdeling, og de siger at de er ved at finde en digitaltuner med HDTV der lever op til deres krav, og de håber den bliver klar til VM i fodbold der jo sendes i HDTV, og det kan jo godt passe da de gamle selectore er faldet meget i pris på det sidste.
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:
Jeg har ringet til TDC selector afdeling, og de siger at de er ved at finde en digitaltuner med HDTV der lever op til deres krav, og de håber den bliver klar til VM i fodbold der jo sendes i HDTV, og det kan jo godt passe da de gamle selectore er faldet meget i pris på det sidste.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=1147&zoneid=2 

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

der kommer meget snart en ny digital selector fra tdc, derfor kører de kampagnetilbud på den "gamle" sagem nu, for at komme af med dem. har man tid til at vente på den nye, så gør det, selvom 595,00 nok ik slår bunden ud af budgettet.

iøvrigt helt enig i at en selector giver markant bedre billede på lcd/plasma.

Til top Vis kuncha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuncha

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hey Kuncha

Du lader til at vide noget om denne nye selector.....ved du en nærmere dato og hvilke nye spec´s den kommer med?

mvh

LBA75

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

LBA75 skrev:

Hey Kuncha

Du lader til at vide noget om denne nye selector.....ved du en nærmere dato og hvilke nye spec´s den kommer med?

mvh

LBA75

Se ovenstående link

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Der er noget hamrende forkert her. Naar der skrives om hvilke modtagere man skal anvende for kunne se HDTV, hos TDC, Stofa, Canal Digital eller andre. Jeg ved ikke hvor kaeden er sprunget, men DEN ER. Det ville svare til man med et pennestroeg afgjorde at al udvikling af DVD-HD bare blev lagt paa hylden.

Fordelingerne er reelt lukkede og slukkede indenfor HDTV, her mener jeg Kabel, Terrestrisk eller Satellit. Det er kun i medier som Spil, Film og hvad der ellers er paa skiver, som har en fremtid her.

Med venlig hilsen

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:

Der er noget hamrende forkert her. Naar der skrives om hvilke modtagere man skal anvende for kunne se HDTV, hos TDC, Stofa, Canal Digital eller andre. Jeg ved ikke hvor kaeden er sprunget, men DEN ER. Det ville svare til man med et pennestroeg afgjorde at al udvikling af DVD-HD bare blev lagt paa hylden.

Fordelingerne er reelt lukkede og slukkede indenfor HDTV, her mener jeg Kabel, Terrestrisk eller Satellit. Det er kun i medier som Spil, Film og hvad der ellers er paa skiver, som har en fremtid her.

Med venlig hilsen

Har du mulighed for at uddybe? Jeg er ikke helt med

Ramboost
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2006
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg min Selector (Sagem 60) ind ad døren i går og fik sat den til. Jeg må indrømme at det var lidt med blandede følelser at jeg skulle bedømme resultatet. Nogle programmer står knivskarpt og LANGT bedre end med det analog signal. Andre programmer synes jeg bliver markant dårligere, de virkere næsten mere "grumsede" end de analoge programmer.

Så hvis jeg vælger at beholde Selectoren, så tror ikke jeg vil benytte Selectoren ukritisk hele tiden, men derimod se nogle programmer analogt og andre digitalt.

Til top Vis Ramboost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ramboost

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

jdg1

Forfra.  En representant for Stofa udtalte engang for ca. 12 aar siden at  Hyper baandet (S kanalerne  S-21 og op til  S-40) ville vaere velegnede hertil. Og siden har stilheden saenket sig endnu engang. EBU gik engang ud fra HDTV paa 1250 Linier.  Her gaar jeg ud fra det var ment Interlaced. Proev gaa ind paa siden www.projectorcentral.com , og laes med samme briller som jeg  "HDTV will develop to what it will"  underforstaaet at 480 linier progressivt sagtens kunne opfylde dagens eller nutidens behov. 1250i giver en Liniefrekvens paa  31.250  Hz.

Med venlig hilsen  

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

Soundfreak34
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 03:07 | IP-adresse registreret  

Kjeldbjerg25 skrev:
Er der forskel i kvaliteten af de "gamle" selectore og de nye Sagem, eller er det mest softwaremæssige forskelle?

Det vil jeg også meget gerne vide?Da jeg har en gammel model fra ca. 7 år siden.Synes personligt at det skulle ikke være noget forskel mellem det 2 modeler?

Til top Vis Soundfreak34's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak34

Rtorp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft den næstnyeste model, Casema i 2 mdr. hvor efter jeg skiftede den ud med den nyeste Sagem 60. Jeg kan ikke se forskel på billederne, men den nye er langt hurtigere i menuerne og så fylder den en fjeredel. Og det er der nogen der værdsætter der hjemme

Jesper123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har lige et par spørglsmål, vil mit billede også blive bedre på mit almindelige tv hvis jeg bruger min selector, og hvordan kan man vide om det er en sagem 60, når der kun står sagem på den.
Til top Vis Jesper123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper123

jon85
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hej...

Nu har jeg lige et spørgsmål omkring billedkvaliteten... Jeg bor ude på landet og har desværre ikke mulighed for at få TDC kabel tv og har lige købt et LCD tv (samsung LE32M61B), hvor jeg langt fra er tilfreds med billedkvalitet når jeg ikke ser DVD film... Får signalet til TV2 og DR fra en antenne på taget og derudover kan vi tage canal digital over en parabol stående i stuen, hvor der så bare er trukket et kabel videre op til mig, så jeg kun kan se det samme som de gør nedenunder...

Derfor ville jeg hører om der er nogen mulighed for at gøre dette bedre..?

Til top Vis jon85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jon85

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes