Forfatter |
|
Ramboost Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har søgt lidt rundt i forummet og kun fundet løse kommentarer om at en Selector med digital kanaler giver gode resultater på et LCD TV.
Jeg har lige købt et Samsung LE-32M51B LCD TV, og er ikke helt tilfreds med kvaliteten på de almindelige fjernsynskanaler som jeg modtager via TDC Kabel TV. Som man kan forvente bliver billedet nemt grynet og der kommer skygger.
Det skal nævnes at film afspillet fra min DVD-afspiller står perfekt.
Så faldt jeg over en artikel der påstod at hvis man køber en Selector fra TDC vil man kunne se mærkbart forskel på billedkvaliteten på sit LCD TV.
Jeg snakkede med TDC og de sagde at jeg kunne købe en Selector for 595,- kr. (dette kan dog blive billigere hvis jeg vælger at binde mig til nogle digitale programpakker for et månedligt beløb). Jeg har i forevejen Fuld Pakke fra TDC Kabel TV, og ønsker derfor ikke nogle programpakker, men blot at kunne se mine eksisterende (ikke-digitale) kanaler via Selectoren.
Mit spørgsmål. efter denne lange indledning, er: Vil de eksisterende analoge TV-kanaler blive vist i en mærkbart bedre kvalitet på mit LCD TV hvis jeg køber en Selector?
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ramboost skrev:
Jeg har søgt lidt rundt i forummet og kun fundet løse kommentarer om at en Selector med digital kanaler giver gode resultater på et LCD TV.
Jeg har lige købt et Samsung LE-32M51B LCD TV, og er ikke helt tilfreds med kvaliteten på de almindelige fjernsynskanaler som jeg modtager via TDC Kabel TV. Som man kan forvente bliver billedet nemt grynet og der kommer skygger.
Det skal nævnes at film afspillet fra min DVD-afspiller står perfekt.
Så faldt jeg over en artikel der påstod at hvis man køber en Selector fra TDC vil man kunne se mærkbart forskel på billedkvaliteten på sit LCD TV.
Jeg snakkede med TDC og de sagde at jeg kunne købe en Selector for 595,- kr. (dette kan dog blive billigere hvis jeg vælger at binde mig til nogle digitale programpakker for et månedligt beløb). Jeg har i forevejen Fuld Pakke fra TDC Kabel TV, og ønsker derfor ikke nogle programpakker, men blot at kunne se mine eksisterende (ikke-digitale) kanaler via Selectoren.
Mit spørgsmål. efter denne lange indledning, er: Vil de eksisterende analoge TV-kanaler blive vist i en mærkbart bedre kvalitet på mit LCD TV hvis jeg køber en Selector?
|
|
|
Ja, og der er adskillige tråde om det samme 
|
Til top |
|
|
Ramboost Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Ja, og der er adskillige tråde om det samme  |
|
|
Jeg beklager hvis jeg gentager hvad der tidligere er blevet skrevet, men når jeg søger på "Selector" kommer der ingen resultater op.
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ramboost
Et slags svar, En Selector er digital og som saadan viser denne et bedre billede end almindelig analoge. Her hos ant.foreningen aarhus i.e. Stofa. Her er nogle programmer ringe og det kan vel kun skyldes de ligger saa taet sammen, at "Man" skal skrue ned for signalstyrken.
Men om det er det samme som man skal koebe en Selector vil jeg ikke tage stilling til. Jeg toer heller ikke. Saa naar det mastebaserede kommer, boer billederne blive bedre.
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rambost
Jeg vil sige det på den måde, man kan faktisk ikke undvære en Selector eller lignenede, hvis man vil have et bedre billede fra fladskærmene, den giver dig et markant bedre billede.
Ofte er Selectors indvirkning nævnt i andre tråde, omhandlende fladskærme, så om der har været en decideret tråd om den, kan jeg ikke lige erindre hvilke - du må søge lidt endnu.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bedre billede på mit 37'' LCD med selector, især når der sændes 16/9
Hans
|
Til top |
|
|
Ramboost Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville bestille en Selector på TDC's hjemmeside og faldt lige over denne sætning under beskrivelsen af deres Selector:
"Sagem 60 indeholder ikke en analog tuner. Så derfor skal analoge kanaler ses direkte via dit fjernsyn."
Nu er jeg ikke nogen HiFi ekspert, men det betyder vel at hvis jeg køber en Selector (Sagem 60) så skal alle mine eksisterende TV-kanaler gå uden om Selectoren? Og så er det kun de digitale kanaler (som jeg alligevel ikke skal have) der vil gå gennem Selectoren og dermed give et bedre billed?
Så har jeg vel intet ud af at købe en Selector.........eller er det mig der har misforstået et eller fundamentalt?
|
Til top |
|
|
nickyyyy Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har prøvet det på både lcd og plasma og jeg kunne ikke lide resultatet. vi er heldige at have et godt signal fra fællesantenne og det billede selectoren gav hos os var mere pixeleret. har haft flere øjne på det og alle sagde den sku pilles fra!
__________________ Pioneer 435Fde
Pioneer Vsx-415
Micropod 5.1
LG RZ-32lx2r
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er fra beskrivelsen af en selctor
"Har du kabel-tv fra TDC, kan du for kun 199 kr. ekstra om året få dine tv-signaler i digital kvalitet. Det digitale tv-signal findes allerede i dit kabel-tv-stik, så alt hvad det kræver, er en digitalmodtager med et Selector-kort."
Jesper
|
Til top |
|
|
Knolf Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sætningen fra tdc forvirrer mere end den gavner.
"Sagem 60 indeholder ikke en analog tuner. Så derfor skal analoge kanaler ses direkte via dit fjernsyn."
for når du i forvejen har den fulde pakke af tv kanaler, vil du kunne modtage samme fulde pakke digitalt via selector boxen & et indstikskort til 199 kr om året. Derudover kan du købe diverse dyre programpakker.
Men vær lige opmærksom på at der kun er 2 stk. scart udgange på boxen beregnet til et tv & en video, så du kan ikke bruge den til flere tv'er (evt. slutte et tv til video scart stikket istedet, som nødløsning (og få det sjovt med den ene fjernbetjening der er)).
Desuden har der været snak om her i forummet, at der skulle komme en ny selector box til sommer/efterår der kan klare HD signaler & derfor nødvendigvis også må have digitale udgange istedet for de analoge scartstik. Så ved mindre du er "meget trængende" er du nok bedre tjent med, at vente lidt. :)
|
Til top |
|
|
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop haft min første "oplevelse" med den nye selector (sagem 60) da mine forældre netop har købt en sådan til deres lcd tv - Panasonic TX-32LX52F - jeg var så heldig at se TV´et uden selector og selv være med til at installere selectoren - hvilken forskel!!!!
Ja det er nærmest beskriveligt den forskel/forbedring der var tale om. Deres tv signal var i forvejen splittet til 3 andre B&O tv så det var et dårligt signal til LCD tv´et i starten. Men efter selectoren blev sat til var billedet helt fantastiks godt
Alle kanaler stod knivskarpt og film på CD og Cmore ligenede dvd film kvalitet som når jeg ser dvd på mit eget tv (samme samsung som dig).
Enkelte kanaler havde dog sporadisk noget digitaliseret støj men det gik hurtigt væk.
Så hvis jeg selv havde TDC kabel tv ville jeg ikke tøve ét sekund med at få fat i en selector - det er virkelig alle pengene værd efter min mening. __________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
Til top |
|
|
zaboom Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ramboost skrev:
Nu er jeg ikke nogen HiFi ekspert, men det betyder vel at hvis jeg køber en Selector (Sagem 60) så skal alle mine eksisterende TV-kanaler gå uden om Selectoren? Og så er det kun de digitale kanaler (som jeg alligevel ikke skal have) der vil gå gennem Selectoren og dermed give et bedre billed?
Så har jeg vel intet ud af at købe en Selector.........eller er det mig der har misforstået et eller fundamentalt?
|
|
|
De er meget kryptiske i deres beskrivelse af Selectoren, men du kan hente ALLE de kanaler som du normalt har i din Fuldpakke, via Selectoren. Derudover kan du abonnere på yderligere programpakker hvis du synes.
Jeg benytter selv en Sagem 60, og kan slet ikke undvære den nu. Hvis jeg slukker den og løber mine kanaler igennem, bliver jeg hysterisk over den dårlige billedkvalitet (Frederiksborg Amt - Ølstykke)
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ramboost skrev:
Jeg snakkede med TDC og de sagde at jeg kunne købe en Selector for 595,- kr. (dette kan dog blive billigere hvis jeg vælger at binde mig til nogle digitale programpakker for et månedligt beløb).
|
|
|
Så vit jeg ved koster den 1595,- Hvor kan du købe den til den pris?
Kan i øvrigt oplyse at jeg også får et langt bedre/skarpere signal med selector.
|
Til top |
|
|
Ramboost Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange tilbagemeldinger. Tror jeg har lidt mere styr på hvordan en Selector fungerer Og efter at jeg er blevet klogere på forvirringen omkring analoge/digitale kanaler, tror jeg vist hellere jeg må ofre de 595,- kr. på lidt kræs til mine øjne
Knolf skrev:
Desuden har der været snak om her i forummet, at der skulle komme en ny selector box til sommer/efterår der kan klare HD signaler & derfor nødvendigvis også må have digitale udgange istedet for de analoge scartstik. Så ved mindre du er "meget trængende" er du nok bedre tjent med, at vente lidt. :)
|
|
|
Jeg tænkte bare. at hvis der kommer en ny boks til sommer/efterår så kommer den højst sandsynligt til at koste kassen det første stykke tid. Og der går jo alligevel et stykke tid før de danske TV-kanaler kommer med HDTV. Så jeg synes de 595,- kr. for en Sagem 60 er givet meget godt ud, taget i betragtning at der nok går minimum et år til halvandet før HDTV er udbredt i Danmark.
DonJensen skrev:
Så vit jeg ved koster den 1595,- Hvor kan du købe den til den pris? |
|
|
TDC har netop startet en kampagne, der kører frem til 1. april. Den koster 595,- kr. uden programpakker og 295,- kr. hvis du samtidig abonnerer på programpakker.
|
Til top |
|
|
basse_j Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ramboost skrev:
Sagem 60 indeholder ikke en analog tuner. Så derfor skal analoge kanaler ses direkte via dit fjernsyn."
|
|
|
Samtlige kanaler i TDC's fuldpakke sendes idag digitalt, bortset fra:
1) TV2 regionerne / lokalnyheder (TV2-Lorry sendes på den landsdækkende digitale kanal)
2) TVDK lokalnyheder
Men betyder jo ikke det store for dig, da du bor i Købenavn
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
basse_j skrev:
Ramboost skrev:
Sagem 60 indeholder ikke en analog tuner. Så derfor skal analoge kanaler ses direkte via dit fjernsyn."
|
|
|
1) TV2 regionerne / lokalnyheder (TV2-Lorry sendes på den landsdækkende digitale kanal)
2) TVDK lokalnyheder
|
|
|
TV2 sendes ikke digitalt via selector! (billedet er også forfærdeligt og lyden er i mono!)
|
Til top |
|
|
zaboom Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
basse_j skrev:
Ramboost skrev:
|
|
|
2) TVDK lokalnyheder
|
|
|
TV2 sendes ikke digitalt via selector! (billedet er også forfærdeligt og lyden er i mono!)
|
|
|
Jeg ved ikke hvad der er digitalt eller ej, men hos mig er TV2 LANGT bedre via Selector end når jeg slukker den og kører via det "normale" KabelTV.
Og TV2 ER i stereo via min Selector, IKKE mono.
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaboom skrev:
jdg1 skrev:
basse_j skrev:
Ramboost skrev:
|
|
|
2) TVDK lokalnyheder
|
|
|
|
|
|
Jeg ved ikke hvad der er digitalt eller ej, men hos mig er TV2 LANGT bedre via Selector end når jeg slukker den og kører via det "normale" KabelTV.
Og TV2 ER i stereo via min Selector, IKKE mono.
|
|
|
Hmm....så må de ha' ændret noget på det sidste......
Er du sikker på at det er i stereo? (har du evt. sat lyden til en surround receiver?)
|
Til top |
|
|
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der forskel i kvaliteten af de "gamle" selectore og de nye Sagem, eller er det mest softwaremæssige forskelle?
|
Til top |
|
|
zaboom Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Hmm....så må de ha' ændret noget på det sidste......
Er du sikker på at det er i stereo? (har du evt. sat lyden til en surround receiver?)
|
|
|
Jeg ser TV2 både med og uden reciever tændt (afhængigt af program), og så vidt jeg husker kan jeg trykke på "en audio knap af en slags" på fjernbetjeningen til mit tv, der så viser at det modtagne program er i nicam stereo.
Men kommer da lidt i tvivl...? Tjekker det senere på dagen.
|
Til top |
|
|