Forfatter |
|
Nicolai88 Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så virker linket. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
yoouooyoouoo Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 77
|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige med på en lytter her. :)
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv et GD ECC83, som jeg købte for en del år siden, var ikke tilfres med det, koldt grynet så det falt ikke i min smag, også et E81CC heller ikke godt, men det kan jo være de er blevet bedre med tiden, men Kina, jeg kenner til Shuguang 300B og der måtte jeg have 6 sæt på prøve før jeg fandt 2 sæt der var gode, så vis du vælger GD ECC83 så lån nogle hjem til en lytte test.
|
Til top |
|
|
Nicolai88 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når det var da kedeligt at høre, kan man virkelig låne rør hjem og returnerer dem??
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis man kenner sin rør mand godt så er der vel en muligheden
|
Til top |
|
|
Nicolai88 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay hehe :-), det ville nu stadig være lækkert at høre en bedømmelse her inde fra inden.
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal vist ud på WWW eller smide mig en mail har lidt feedback fra kunder
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Nicolai88 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har allerede prøvet :-)
|
Til top |
|
|
Nicolai88 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Du skal vist ud på WWW eller smide mig en mail har lidt feedback fra kunder  |
|
|
Du får min mail over pm :-) tak!
|
Til top |
|
|
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 253
|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4
Så er vi jo meget interesseret i hvilke rør du bruger, og i hvilken konstruktion. De Golden Dragon rør jeg har brugt var mindst lige så gode som EH, det har både været indgangs rør og udgangs rør?
|
Til top |
|
|
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 253
|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste rør jeg har prøvet (lige nu ) er TJ Full Music fra Pyndt , der kan selv ikke Psvane følgr med (i mit setup)
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
slyd skrev:
nhj4
Så er vi jo meget interesseret i hvilke rør du bruger, og i hvilken konstruktion. De Golden Dragon rør jeg har brugt var mindst lige så gode som EH, det har både været indgangs rør og udgangs rør?
|
|
|
nu liger det sådan at jeg afprøvede den/dem en gang i mit 90´erne i en rør forforstærker der hed Amlinton som jeg mener heder Amlifon i dag, i min cd Audio Note CD2 i dag er det RCA 12AV7, men ellers er det 12AU7 den er sat op til men køre fint med 12AV7 og er det bæste jeg har hørt i den.

her er lige et udpluk af de rør jeg har været i genem og så er der dem man har lånt, ECC 81-82-83 og så vidre 

|
Til top |
|
|
Nicolai88 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da lige fortælle hvorfor jeg overvejer GD'erne...
Lige nu har jeg 3 TAD rør i min Vincent SV-226MKII forstærker, som spiller mine XTZ 99.26 højtalere op. Det lyder fint, men jeg savner lidt varme i lyden og vil egentlig også gerne prøve at tweake lyden lidt :-). Setup'et spiller med en meget neutral og klar klang lige nu, hvilket også er helt fint, men jeg synes egentlig at lyden går hen og bliver kedelig i længden.
Der står at GD'erne minder om nogle af top NOS rørene med en anelse mere varme, derfor virkede det oplagt, hvis det selvfølgelig er sandt hvad de skriver.
Men det ser da ud til at der er delte meninger? Og nu er det også en anden serie nhj4 snakker om, så jeg håber da stadig lidt at de er så gode som lovet? :-).
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der!
sådan som jeg kener Vincent udstyr så køre de bæst med det de anbefaler, har hørt om andre der er gået til bage til de orginale rør de er føt med, nu er vincent ikke mit vare mærke, det er pænt og flot lavet og er ok til prisen forhold til lyden.
|
Til top |
|
|
Nicolai88 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
hej der!
sådan som jeg kener Vincent udstyr så køre de bæst med det de anbefaler, har hørt om andre der er gået til bage til de orginale rør de er føt med, nu er vincent ikke mit vare mærke, det er pænt og flot lavet og er ok til prisen forhold til lyden. |
|
|
Jeg forstår ikke helt hvad du mener? Da jeg skiftede til mine nuværene TAD rør, kunne jeg da høre forskel, og ikke nogen negativ forskel :-). Det er en integreret forstærker med rør i forforstærkeren og så almindelig transistor effektforstærker. Og uanset hvordan den er konstrueret, så vil lyden da blive farvet i forforstærker trinnet? Ikke?
|
Til top |
|
|
KOFS Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen med ECC83'ere, men Jeg har været meget tilfreds med Psvanes ECC82(12AU7)'ere. Varm og lækker lyd - flot rum. Jeg ved ikke om klangen er den samme for 12AX7.
Ellers skal du høre om "k" rørpusher af guds nåde (find ham i køb/salg) har nogen Mullard, Miniwatt, Phillips, Valvo NOS rør. De behøver ikke være nævneværdig dyrere end de der guld-løver 
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai88 skrev:
nhj4 skrev:
hej der!
sådan som jeg kener Vincent udstyr så køre de bæst med det de anbefaler, har hørt om andre der er gået til bage til de orginale rør de er føt med, nu er vincent ikke mit vare mærke, det er pænt og flot lavet og er ok til prisen forhold til lyden. |
|
|
Jeg forstår ikke helt hvad du mener?
Da jeg skiftede til mine nuværene TAD rør, kunne jeg da høre forskel, og ikke nogen negativ forskel :-).
Det er en integreret forstærker med rør i forforstærkeren og så almindelig transistor effektforstærker. Og uanset hvordan den er konstrueret, så vil lyden da blive farvet i forforstærker trinnet? Ikke?
|
|
|
du kan godt høre forskæld, men som jeg ser det så er udstyret fra Vincent sat op efter de rør de mener er bæst, dem maskinen er føt med, derfor er der nogle rør der ikke vil køre godt eller lyde godt, ellers ved jeg ikke hvordan jeg ellers skal forklare dig det
|
Til top |
|
|