Forfatter |
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Jeg har som sagt en kammerat der for under et halvt år siden ALDRIG fik hans 80'er til at afspille HD lyd over HDMI. Nu er jeg absolut ikke hverken EDB / Software eller surround nørd, men analog-tekniker af den gamle skole, såeh....
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
Til top |
|
|
Allan O Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gætter på, at han har prøvet at bitstreame. Jeg har aldrig hørt om en 80GB PS3, som ikke kunne afspille HD-lyd via LPCM over HDMI.
|
Til top |
|
|
jack_brauer Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
AVR-1611 yder 5 x 75 watt, mens den avancerede AVR-1911 er en fuld 7.1-kanals løsning med 90 watt i hver kanal. Den store model kan opskalere både analoge og digitale billedkilder til 1080p HD-opløsning for maksimal billedkvalitet på Full-HD tv eller en tilsvarende projektor. Herudover får man flot digital lyd fra iPod via USB-indgangen, og Pure Direct forkæler ørerne ved musiklytning fra f.eks. cd. Begge de nye modeller fås i sort finish.
Betyder det, at man kan se DVD eller normalt TV i HD?
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jack_brauer skrev:
AVR-1611 yder 5 x 75 watt, mens den avancerede AVR-1911 er en fuld 7.1-kanals løsning med 90 watt i hver kanal. Den store model kan opskalere både analoge og digitale billedkilder til 1080p HD-opløsning for maksimal billedkvalitet på Full-HD tv eller en tilsvarende projektor. Herudover får man flot digital lyd fra iPod via USB-indgangen, og Pure Direct forkæler ørerne ved musiklytning fra f.eks. cd. Begge de nye modeller fås i sort finish.
Betyder det, at man kan se DVD eller normalt TV i HD?
|
|
|
Nej, som sådan ikke... - man er inde i noget af det som er lidt reklamegøgl., noget som ikke er HD bliver ikke til HD bare fordi det bliver skaleret. Men forestiller man sig nu, at man har et TV der er enten HD Ready eller Full HD, men gammelt / Dårligt til at "beregne" billedet, og man køber en ny forstærker med en bedre scaler ("beregner"), så kan man da risikere at billedet bliver lidt bedre - men HD bliver det ikke... Mhp. TV kører du vel ikke billedet ud af TV'et, ned i forstærkeren og op i TV'et igen, så det bliver slet ikke påvirket. På TV er det kun lyden du kører ind i forstærkeren, ikke billedet - med mindre du bruger en ekstern box til TV.
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
Til top |
|
|
Allan O Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at uddybe JBLfans svar: Der sker altid en opskalering til HD, hvis du ser SD på et HD-TV. Hvis den ikke sker i TV'et, sker den i en receiver eller i en separat modtagebox. Derfor har du kun noget ud af opskalering i receiveren, hvis den gør det bedre end det udstyr, du i dag har til at udføre opskaleringen.
|
Til top |
|
|
jack_brauer Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak:)
Jeg har forresten en ekstern box 
|
Til top |
|
|
jack_brauer Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Liiments Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Jblfan skrev:
- Det har den ikke... - Og i øvrigt er det ikke alle PS3'erne der kan overføre HD-Lyd via HDMI...
JBLfan
|
|
|
Hvilke kan ikke ? |
|
|
det er kun slim der kan
|
Til top |
|
|
Liiments Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du kigger på den næste i rækken er den sat ned og på tilbud så for lidt flere penge får du en MEGET stærkere maskine http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-2310_surround-receiver_sort.htm :D
|
Til top |
|
|
jack_brauer Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Liiments skrev:
hvis du kigger på den næste i rækken er den sat ned og på tilbud så for lidt flere penge får du en MEGET stærkere maskine http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-2310_surround-receiver_sort.htm :D
|
|
|
Den har jeg faktisk også kigget på :)
Det ærger mig dog lidt at den ikke har USB-indgang
|
Til top |
|
|
Liiments Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad vil du med USB? :D .. du kan sikkert smide USB i tvet. eller sæt din computer med HDMI til receiver og brug dens USB.. jeg har sådan en samsung box med USB i.. så det er bare dne jeg bruger :-) ... vil hellere have en stærker receiver end en med USB
|
Til top |
|
|
jack_brauer Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Liiments skrev:
hvad vil du med USB? :D .. du kan sikkert smide USB i tvet. eller sæt din computer med HDMI til receiver og brug dens USB.. jeg har sådan en samsung box med USB i.. så det er bare dne jeg bruger :-) ... vil hellere have en stærker receiver end en med USB |
|
|
kan se hvad du mener 
|
Til top |
|
|
kasper_j Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke korrekt, slim kan bitstream - alle andre kan via LPCM.
|
Til top |
|
|
Allan O Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Liiments skrev:
Rysz skrev:
Jblfan skrev:
- Det har den ikke... - Og i øvrigt er det ikke alle PS3'erne der kan overføre HD-Lyd via HDMI...
JBLfan
|
|
|
Hvilke kan ikke ? |
|
|
det er kun slim der kan
|
|
|
Kan jeg lokke dig til at læse tråden, før du skriver i den? F.eks. det indlæg, jeg skrev på side 1? Så ville du kunne spare dig selv for at skrive sådan noget vrøvl.
|
Til top |
|
|
jack_brauer Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juli 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
JordanDK Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 24 Juli 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvor meget du havde tænkt dig at give for højtalerne. Men det er de her højtalere hifiklubben anbefaler sammen med netop den forstærker du har tænkt dig at købe. http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/dali _lektor_6_hoejttaler_lys_valnoed.htm Har hørt det spille sammen, og det lyder super godt både i surround, og hvad musik angår.
__________________ Mess with the best. Die like the rest.
50" Full HD 100hz Samsung
HTPC ~ core i7 920, 6gb ram, ATI HD5450 passiv 1gb, 5,2 terabyte harddisk.
http://img204.imageshack.us/img204/6708/mediacenter
|
Til top |
|
|
Rune L Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som der allerede er sagt, vil det hjælpe meget med en pris der vil gives,
jeg vil personligt anbefale at høre System audios alternativ til DALI, Som ligger omkring aura/1530.
System Audio 1530 link
Problemet med SA er at de er ufattelig svære at få en fornemmelse af i buttikken da de skal sanddæmpes før de lyder ordenligt.
Kører selv Denon med System Audio og er ret glad for komboen, er selv på udkig efter en større version af min Denon.
|
Til top |
|
|
jack_brauer Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld, havde forestillet mig noget i den prisklasse. Det bør jeg godt kunne spare sammen inden for en overkommelig tid :)
|
Til top |
|
|