Forfatter |
|
pgotfredsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NG
Jeg er blevet ejer af ovenstående TV - men jeg må indrømme at jeg ikke er helt tilfreds. Jeg synes at TV'et larmer - altså kan jeg høre det hvis jeg muter - kan det virkelig være rigtigt?
Jeg må indrømme, at jeg har lyst til at levere det tilbage med mindre at det kan byttes til et nyt der ikke larmer - det er lidt som at høre en emhætte - da der sidder seks aktive kølere på tv'et.
Jeg kan acceptere at man kan høre det måske 30 cm. fra tv'et - men ikke når man sidder i sofaen min. 300 cm. væk. Er det modellen der er bygget sådan eller har jeg fået en mandagsmodel?
Nogle der har nogle der har opdaget tilsvarende ved ovenstående model?
__________________ / Per Gotfredsen
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde selv Tv'et stående i forbindelse med den test jeg har lavet på Flatpanels.dk, og jeg må indrømme, at jeg ikke bemærkede noget. Hvis jeg lagde øret mod bagsiden kunne jeg godt høre blæserne arbejde, men en meter fra Tv'et, bemærkede jeg intet.
Tv'et stod med luft omkring i et ret stort rum.
Tv'et bør dog ikke være til gene. Hvordan står Tv'et i forhold til bagvæggen? Står det i et møbel eller hænger det eventuelt på væggen?
Bemærker du kun lyden fra, når du muter Tv'et? __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
Til top |
|
|
pgotfredsen Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
TV'et hænger på væggen - jeg har genbrugt mit Panasonic beslag fra mit gamle 42" Plasma på foranledning af forhandleren.
Jeg synes at kunne høre det når f.eks. der er nogle der taler sammen i en film - så det er ikke kun når man muter. Man bliver jo lidt i tvivl om man er tosset - for det burde jo ikke være rigtigt at man laver et tv der larmer. Men det kan jo vise sig at Tv'et er "defekt" - og så er det en ommer.
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har storebroderen PZ800 hvor det vist "kun" sidder 4 blæsere i. Når der er helt stille kan jeg høre apparatet blæse en smule, men synes ikke jeg lægger mærke til det selv når der kun er dialog som lyd.
Min skærm hænger på væggen og jeg sidder ca. 2m væk.
/Stefan
|
Til top |
|
|
pgotfredsen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stefan
Jeg overvejer at gøre brug af min reklamationsret - hvis det viser sig at være modellen - der sidder seks blæsere på mit tv.
Ved du hvad der er forskel på min model og den du så kalder storebroderen - husk at mit er 46"?
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde samme fjernsyn hjemme på prøve i sommers, og det var helt og aldeles lydløs :)
- Det må næsten være en "mandags-model" du har fået.......
( Jeg valgte dog et Pioneer 428, som i modsætning til Pana sandelig "siger noget" - har periodisk en "summelyd" fra elektronikken, som vist skulle være ganske karakteristisk for pio )
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
pgotfredsen skrev:
Jeg synes at kunne høre det når f.eks. der er nogle der taler sammen i en film - så det er ikke kun når man muter. Man bliver jo lidt i tvivl om man er tosset - for det burde jo ikke være rigtigt at man laver et tv der larmer. Men det kan jo vise sig at Tv'et er "defekt" - og så er det en ommer. |
|
|
Jeg forstår din frustration. Man kommer let til at fokusere på sådanne detaljer og det kan være meget generende.
Men sådan er min oplevelse af Tv'ets støjniveau hvert fald ikke. Jeg synes du skal prøve at få en bytter og se om det hjælper. For det er jo et dejligt Tv, der i min mening slår stort set alle konkurrenterne på billedkvaliteten.
__________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
Til top |
|
|
kfeddersen Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har også fjernsynet og har bestemt ikke nogen problemer med støj fra blæserne. Jeg kan høre en svag summen, hvis jeg fjerne lyden, men ellers hører jeg intet og jeg sidder lidt mindre end 3m fra skærmen.
mvh Karsten
__________________ Med venlig hilsen
Karsten Feddersen
|
Til top |
|
|