Forfatter |
|
Hans H Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej førstegangs projektor køber  Har nu kigget en del igennem og har måske fundet frem til at den projektor jeg skal ha' er en Sanyo - PLV-Z5Er det et godt valg? Hvilket lærred vil I anbefale dertil? Rummet det skal være i er 4 meter fra hvor projektor skal hænge til væg hvor lærred er. Hvor stort et lærred er passende? Rummet er med hvide vægge. Kan I foreslå et lærred evt. fra samme butik som ovenfor? http://www.cinemagic.dk
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans og velkommen til
Jeg synes det er et meget fornuftigt valg til prisen, ja jeg har selv en som jeg købte efter at have set flere 1080p projektorer og jeg er stadig 100% tilfreds med mit valg. Det skriver jeg ikke bare fordi jeg har en, nej jeg synes særiøst ikke at mer pris til 1080p projektor er det værd.
Af lærrede har jeg selv et Quality screen ONE 95" jeg fandt på udsalg i sommers i til 2800,- sat ned fra 4100,- mener jeg , det er et ganske fint lærrede til prisen, også hvis jeg have betalt fuld pris for, vil jeg stadig mene det var et ok køb, så det vil jeg heller ikke have noget problem med at anbefale til andre.
Held og lykke med det
|
Til top |
|
|
Frankyy Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag ud og se forskellen fra forskellige projektor det er vigtigt for der er meget forskel.
Har selv prøvet z5, z2000 og syntes ikke de er noget værd fortil panasonics ax200, ae2000 men det er smag og behag. hvis man ingen screendoor vil have overhovet samt knald på lys og farver så er det panasonic.
Vil sige at sanyo kun kan bruges hvis du har 100000% mørklagt stuen helt da den er meget lyssvag.
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sanyo z5 er ikke så lysstærk som pana ax200, men der er desværre mange der oplever problemer med de får støv ind i deres ax200, så man får små grønne klatter i billede i mørke sener. Så skal enten skille den ad selv, hvilket jeg vil fraråde , eller man skal sende den til rensning (ca.1000,-) for egen regning, da det ikke er dækket over garantien.
Det problem har Z5éren ikke, dels er den mere støvtæt og så har den pumpe system hvor man pumper luft ind på LCD panelerne for at fjerne evt støv.
Derudover vil jeg siger at 100% mørkelæggelse er en overdrivelse, jeg har altid en lille gulvlampe med en svag sparepære tændt. Den står ca 3 meter parallet ud fra siden af lærred og har kun en meget minimal indflydelse på billede, men sådan er det med alle projektor. Derudover har svært ved at lukke alt lys ude fra rummet, så i dagstimerne er her vel nok kun 85-90% mørkelagt, men det er absolut ingen problem, jeg ser tit film om dagen. Projektorpæren står dog til normal, dels fordi den er loft ophængt og fordi den hænger et pænt stykke fra lærred.
|
Til top |
|
|
Hans H Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for inputs indtil videre  Spørgsmålet er så hvad størrelse lærred jeg skal gå efter hvis jeg vælger Z5. Som sagt så vil der være 4 meter mellem projektor og lærred.
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige til alm. dvd film er 95" en passende størrelse, hvis du har en god dvd-afspiller med et ordenligt opskalering system. Der vil du få masser af wow effekt og et rimligt skarpt billede.
Hvis du primært skal afspille kilder med højere output fx. 720 p kan du nok godt købe et 100"- 105"
Du skal passe på du ikke får projektoren for langt væk fra lærrede da den mister lysstyrke jo længere væk den er fra lærredet, så helst ikke mere end de 4 meter , gerne 3½ m fx.
|
Til top |
|
|
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|