Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej! Håber at nogen vil ulejelige sig 5 minutter og læse den her svada igennem!
Skriver her fordi jeg er løbet tør for ideer (og har prøvet samtlige indstillingsmuligheder på tvet/dvd maskinen)... Har lige købt en series 6 40" samsung LCD skærm og samtidigt det nye HT-TX715 samsung system (fint skal det være!). Siden jeg aldrig har ejet noget større end en 21" kvickly tv kasse så er jeg jo overspændt! Men! (og hold fast det bliver lidt langt)
Billedet er virkeligt mærkeligt til tider og i en film som starwars 2 er det direkte mystisk. Computeranimationerne er så tydelige det er pinligt, er som om det sidste lag som skal gøre dem realistiske er forsvundet (det ligner noget fra et computer spil) og man kan så tydeligt se at personerne står foran bluescreens at det fjerner helt fokus fra selve filmen. Ser ud som om det er blair witch projekt de er igang med at optage. Og dette er ikke kun min mening en række andre mener det samme efter at have set det. Fænomenet forekommer i andre film også men specielt i "rum" film med en masse computer animation. Billedet ser "falsk" ud. Udover det er alt dog som det skal være opløsningen er perfekt etc.
Har prøvet samtlige indstillinger (også at skalere ned) men intet gør det bedre. jeg aner ikke hvad der er galt, bare at billedet burde ikke se sådan ud! Uden at vide en disse om det, kan det så være en fejl i selve billedbehandlingen på fjernsynet? Eller findes der forskellige HDMI kabler (brugte det som medfulgte)? Tvet har 4 HDMI indgange men hvilken der benyttes betyder vel ikke noget? Fejlen er så specifik at det er svært at forestille sig hvad den kan være. (håber ikke det skal se sådan ud!)
Iøvrigt jeg bruger HDMI kabel og DVD maskinen opskalere til 1080p, samtidigt med at tvet understøtte denne opløsning så alt burde køre.
Håber virkeligt at nogen har et kvalificeret bud!
Peter
|