Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 01:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Bizart billede på nyt system/tv! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
XPSM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

hej! Håber at nogen vil ulejelige sig 5 minutter og læse den her svada igennem!

Skriver her fordi jeg er løbet tør for ideer (og har prøvet samtlige indstillingsmuligheder på tvet/dvd maskinen)... Har lige købt en series 6 40" samsung LCD skærm og samtidigt det nye HT-TX715 samsung system (fint skal det være!). Siden jeg aldrig har ejet noget større end en 21" kvickly tv kasse så er jeg jo overspændt! Men!  (og hold fast det bliver lidt langt)

Billedet er virkeligt mærkeligt til tider og i en film som starwars 2 er det direkte mystisk. Computeranimationerne er så tydelige det er pinligt, er som om det sidste lag som skal gøre dem realistiske er forsvundet (det ligner noget fra et computer spil) og man kan så tydeligt se at personerne står foran bluescreens at det fjerner helt fokus fra selve filmen. Ser ud som om det er blair witch projekt de er igang med at optage. Og dette er ikke kun min mening en række andre mener det samme efter at have set det. Fænomenet forekommer i andre film også men specielt i "rum" film med en masse computer animation. Billedet ser "falsk" ud. Udover det er alt dog som det skal være opløsningen er perfekt etc.

Har prøvet samtlige indstillinger (også at skalere ned) men intet gør det bedre. jeg aner ikke hvad der er galt, bare at billedet burde ikke se sådan ud! Uden at vide en disse om det, kan det så være en fejl i selve billedbehandlingen på fjernsynet? Eller findes der forskellige HDMI kabler (brugte det som medfulgte)? Tvet har 4 HDMI indgange men hvilken der benyttes betyder vel ikke noget? Fejlen er så specifik at det er svært at forestille sig hvad den kan være. (håber ikke det skal se sådan ud!) 

Iøvrigt jeg bruger HDMI kabel og DVD maskinen opskalere til 1080p, samtidigt med at tvet understøtte denne opløsning så alt burde køre. 

Håber virkeligt at nogen har et kvalificeret bud!

Peter

Til top Vis XPSM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XPSM

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

hejsa,
kan se at du er ny bruger, velkommen til. Jeg kan ikke hjælpe dig, men vil anbefale dig at oprette samme spørgsmål på

www.recordere.dk

Det er et dedikeret forum til billede og lyd.

Held og lykke med løsningen på din problemstilling.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Det lyder som 100 Hz systemet. Samsung 100 Hz systemer er ikke særlig gode i min mening og jeg anbefaler generelt at man slår dem fra. Så prøv engang at gå ind i menuen og se om du ikke kan finde indstillingen der gør dette. Du kan også prøve at slå systemer som dynamisk kontrast og movieplus fra.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes