Forfatter |
|
Babiel77 Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en NAD 317 og et par Dali Ikon ...Hvis jeg nu godt ville have lidt mere "blæs" på var det så en ide at brokoble min forstærker med en C275BEE eller bliver det for meget for mine højtalere eller hvordan har ikke så meget forstand på hifi.....??
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke to helt forskellige forstærker ? Du kan ikke brokoble dem med hinanden, men hver for sig.
Tror ikke at det er helt så godt at mixe dem, men til bas hvis de giver det samme og har samme følsomhed, så er det måske
muligt, at leve med det ! __________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
Babiel77 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okey..har ellers pre out tror jeg det hedder på min nad 317..? og C275BEE er da en effektforstærker..?
|
Til top |
|
|
Accept Udelukket fra forum

Dobb. Prof. Cujo, Heltny osv.
Bruger siden: 24 September 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Babiel77 skrev:
Okey..har ellers pre out tror jeg det hedder på min nad 317..? og C275BEE er da en effektforstærker..? |
|
|
Ja, men den ene vil yde 240 watt brokoblet (nad 317) og den anden over 350 watt brokoblet (nad c275bee) så den ene højttaler vil spille noget højere
end den anden og selve lyden vil også være forskellig.
Skal du gøre noget skal du biampe - altså bruge din Nad 317 til mellemtone/diskant og din c275 til bassen, hvis dine højttalere har tilslutning for 2
forstærkere.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
i de fleste telfælle er det ikke lydmæsigt bedre at brokoble forstærkeren, de kan blive for hisige i toppen, så heller en kraftiger stereo forstærker vis man vil høre musik
|
Til top |
|
|
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville ikke brokoble. Jeg har haft et sæt Dali 870. Og der fik jeg mere ud af at bi-ampe dem, end ved at give dem mere effekt. Det kan muligvis skyldes at hver forstærker kun bliver belastet i hver sin del af frekvensområdet. Og da NAD C275BEE har variabel indgangstrin, så kan du nemt justere niveauet, så effektforskellen ikke kommer til at være problem. Hvis du f.eks lader 317 trækker på de øverste terminaler (mellemtone/diskant) og så bruger dine pre-outs til at føre ned til en C275, som så trækker basserne, de nederste terminaler. Så vil du kunne justere indgange lidt ned på C275'eren, så den ekstra effekt som den har, ikke får dine basser til at spille urealistisk højere end de gjorde før. Selv om du selvfølgelig er velkommen til at booste din bas lidt på denne måde, hvis det er det som du ønsker - omend det måske ikke er hifi-mæssigt "korrekt". Dog skal det lige nævnes at vi meget gerne ser en fuld titel på dine Dali ikon'er. Er det mindre reol versioner eller de helt store? Samt størrelse på lytterum og musiksmag. Det hjælper nemlig gevaldigt på vores evne til at rådgive  Spørgsmålet er nemlig så om det ikke bedre kunne betale sig at sælge 317'eren og finde en helt anden forstærker, som kunne levere varen fuldt ud. 317'eren er jo en ældre svend, som måske ikke helt lever op til lydkvaliteten, som du søger. Effektmæssigt er den måske god nok, men dens forforstærker er ikke ligefrem top notch længere. Så skal forstærkeren måske være brugt for at leve op til forventningerne og dit eventuelle budget, men det skulle nok også kunne lade sig gøre
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du endelig vil give 6K for en effektforstærker, så ville jeg også kigge bare en lille smule på denne her, som er blevet rost rigtig meget: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=229574 Det er kun 800 kr mere. Og det skulle du meget gerne kunne få for din 317 på brugt markedet  Så får du både tons af power, ny forforstærker og dac i et. Men som sagt, kom lige med de andre detaljer første, lytterum, musiksmag, og hvilken model af Ikon du har
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
i de fleste telfælle er det ikke lydmæsigt bedre at brokoble forstærkeren, de kan blive for hisige i toppen, så heller en kraftiger stereo
forstærker vis man vil høre musik |
|
|
Det er sjældent de bliver hidsige i toppen, men meget tit de mister grebet i bunden og bassen bliver "slap"
|
Til top |
|
|
Babiel77 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Og tak for den store hjælp..Mine Ikoner 7 mk1 er de "store" 3 mellem toner og en diskant..Jeg hører kun musik fra min pc og har lige invisteret i et Prodigy HD2 lydkort som skulle være rigtig godt..http://www.xssound.eu/index.php?page=shop.product_deta ils&flypage=flypage.tpl&product_id=23&category_i d=10&option=com_virtuemart&Itemid=54&lang=da
Jeg hører mest Progresiv goa men osse en del rock ja har faktisk en bred smag..:)
Havde nu fundet C275BEE brugt til 4000kr..
Har osse invisteret i en Groundloop isolator..
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Babiel77 skrev:
Hej
Og tak for den store hjælp..Mine Ikoner 7 mk1 er de "store" 3 mellem toner og en diskant..Jeg hører kun musik fra min pc og har lige invisteret i et Prodigy HD2 lydkort som skulle være rigtig godt.. http://www.xssound.eu/index.php?page=shop.product_deta ils&flypage=flypage.tpl&product_id=23&category_i d=10&option=com_virtuemart&Itemid=54&lang=da
Jeg hører mest Progresiv goa men osse en del rock ja har faktisk en bred smag..:)
Har osse invisteret i en Groundloop isolator.. |
|
|
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åhh Den store LINK master, har slået til igen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Babiel77 skrev:
Hej
Og tak for den store hjælp..Mine Ikoner 7 mk1 er de "store" 3 mellem toner og en diskant..Jeg hører kun musik fra min pc og har lige invisteret i et Prodigy HD2 lydkort som skulle være rigtig godt..http://www.xssound.eu/index.php?page=shop.product_deta ils&flypage=flypage.tpl&product_id=23&category_i d=10&option=com_virtuemart&Itemid=54&lang=da
Har osse invisteret i en Groundloop isolator.. |
|
|
C275 er også anerkendt som værende en yderst kompetent forstærker både hvad angår power og lydkvalitet. Grunden til at HK 990'erne er sej. Er at du kan lave DSP styring i bassen - der følger målemicrofon med osv  Tjek evt link, der står en hulens masse om alle de gode ting ved den: http://www.hometheaterhifi.com/integrated-amplifiers/integra ted-amplifiers-reviews/harman-kardon-hk-990-stereo-integrate d-amplifier-with-digital-room-correction-and-dual-subwoofer- bass-management-part-i/all-pages.html Ved godt link ikke kan trykkes på, men man skal bare markere skidtet og smide det i en browser, så kører bussen  Grunden til at det er godt at have DSP styring, især til din bas. Er at alle lytterum har deres problemer især i bassen. Derfor bliver din lyd meget bedre med dsp-styring, med mindre du har det perfekte lytterum, med top notch dæmpning, spredning og placering, hvilket jeg gætter på du ikke har  DSP'er kan noget med bas, som intet kabel, forstærker eller højttaler, kan komme uden om.
|
Til top |
|
|
Babiel77 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okey ...men linket er dødt..
Integrated Amplifiers
Need to lets us know about a problem?
|
Til top |
|
|
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
dette?
Der er også en part 2 og 3, søg på sitet.
|
Til top |
|
|
Babiel77 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej den virkede...:)
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kemil Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle. Meget interessant tråd her. Accept og andre skriver at det nok er bedst at bi ampe, evt. med Nad 317 i mellemtone og diskant. Nad'en yder 80w i 8 ohm. Er det ikke lidt "overkill" ?? .Så vidt jeg ved, så vil mellemtone og diskant ikke trække så meget effekt.Ville det ikke være bedre at den trak bassen og overlod mellemtone og diskant til en "svagere" forstærker med pre in/out ? Rigtig god søndag til jer alle  .
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
80W til melletone/diskant er helt ok. Man kan tydeligt høre på en forstærker, hvis den ikke kan trække dem, da det ofte vil lyde klemt og skingert. Så det er bestemt ikke for meget, hvis den kan trække lav impedante enheder her. Basserne vil nyde godt af 200 strømstærke watt i 4 ohm.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kemil skrev:
Hej alle.Meget interessant tråd her. Accept og andre skriver at det nok er bedst at bi ampe, evt. med Nad 317 i mellemtone og
diskant. Nad'en yder 80w i 8 ohm. Er det ikke lidt "overkill" ?? .Så vidt jeg ved, så vil mellemtone og diskant ikke trække så meget effekt.Ville det ikke
være bedre at den trak bassen og overlod mellemtone og diskant til en "svagere" forstærker med pre in/out ?Rigtig god søndag til jer alle .
|
|
|
Nu starter han med at spørge til brokobling, for at få MERE effekt, så nej 80 watt er bestemt ikke overkill.
Og nu er det også for FÅ watt der brænder mellemtoner og diskanter af, så biamping med 80 watt på toppen er slet ikke overkill
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Åhh Den store LINK master, har slået til igen. |
|
|
Yezzer my bøjs... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|