Forfatter |
|
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 23 Januar 2012 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvaaa er det en Bladelius USB DAC man kan skimte på det sidste billede ude til højre der??
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
Til top |
|
|
hm_dk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 23 Januar 2012 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neon^ skrev:
Hvaaa er det en Bladelius USB DAC man kan skimte på det sidste billede ude til højre der?? |
|
|
Godt spottet
Jeg tror desværre bare ikke den matcher Holfi'en - den er mega lys efter min smag
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 23 Januar 2012 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm_dk skrev:
Neon^ skrev:
Hvaaa er det en Bladelius USB DAC man kan skimte på det sidste billede ude til højre der?? |
|
|
Godt spottet
Jeg tror desværre bare ikke den matcher Holfi'en - den er mega lys efter min smag  |
|
|
hej der!
har du prøvet med en almenelig cd maskine og se om den også er lys i klangen der ???
|
Til top |
|
|
hm_dk Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2012 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
har du prøvet med en almenelig cd maskine og se om den også er lys i klangen der ???
|
|
|
Yep en alm Yamaha cd-afspiller og har ligeledes prøvet den indbyggede dac i en XTZ A100D3 via tape out - der er ingen
lys lyd whatsoever
Så det er ikke en Bladelius DAC jeg skal have...
Kigger på Music Fidelity M1 DAC-A - nogen der har hørt den?
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 23 Januar 2012 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm_dk skrev:
nhj4 skrev:
|
|
|
Yep en alm Yamaha cd-afspiller og har ligeledes prøvet den indbyggede dac i en XTZ A100D3 via tape out - der er ingen lys lyd whatsoever
Så det er ikke en Bladelius DAC jeg skal have...
Kigger på Music Fidelity M1 DAC-A - nogen der har hørt den? |
|
|
hej der igen, du skal op i en god pris vis du skal have en god DAC med god lyd, dagens komponender er ikke hvad de har været og så vidre, vilken du skal vælge vil jeg lade dig selv lytte dig frem til, det er trosalt dig der skal lægge øre til 
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
Sendt: 23 Januar 2012 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes min Stello, da jeg havde den, var til den varme side, hvis det evt kunne værer noget..?
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det undre mig hvorfor Holfi ikke skriver på bagsiden hvilken model der er tale om. Har faktisk ikke selv set det før. Alle dem jeg har set, står der altid hvilken model forstærkeren er bagpå.
|
Til top |
|
|
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det stod jo faktisk på fronten, den var bare malet over. Det er vel ikke Holfi's skyld? Det er rigtigt at det ofte står på bagsiden,
men som regel kan man jo kende de enkelte modeller fra hinanden ud fra designet. Dog ikke så tydeligt i dette tilfælde.
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg mener, er bare at hvis Holfi havde skrevet det på bagsiden, havde dette jo aldrig fundet sted. ;-)
|
Til top |
|
|
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er selvfølgelig rigtigt.
|
Til top |
|
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
Sendt: 27 Januar 2012 kl. 06:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
endukender skrev:
Hvad siger sælger til det??
Mht Audis SE, så er det IKKE samme model som en standard Audis. Audis SE er på 2x65W i 8 ohm, hvor en Integra 8 er på
2 x 70 Watt.
Jeg har haft begge forstærkere, og der er ingen tvivl om, at Integra 8 er en bedre forstærker. Den er meget mere neutral,
hvor en Audis SE kan have tendens til at være lidt varm i lyden. Men er man til den varme lyd, er Audis SE det rette valg.
Har en god ven der valgte Audis SE netop af den grund.
Selvom effekten er stort set den samme, så er Integra 8 noget kraftigere bygget. Men selv en Audis SE trækker de fleste
højtalere. Det er ret imponerende så strømstærk den er.
Nyprisen er i øvrigt 5.500,- mens Integra 8 kostede 8.500 (Og sidenhen steg til 11.999,- for samme model ).
Super at sælger er med på kompensation.
Hvis du er interesseret i at læse mere om Holfi-modellerne, har jeg et "The Complete Guide To Holfi" liggende som Word-fil. |
|
|
Du kommer som kaldet... jeg er en lykkelig holfi ejer, men savner litteratur. Har lige overtaget en komplet samling af High Fidelity men der står næsten ikke noget om holfi... Så hvis du kunne have lyst til at maile mig den komplette guide ville min weekend være reddet :-) BTW: Til trådstarter. Når du nu har købt en holfi til en fornuftig pris og dermed har vist at du ikke er bange for at købe noget der virker sært. Så vil jeg klart anbefale dig at lede efter en Xara DC cd afspiller. Grundet det dårlige rygte den desværre har er brugt priserne i bund. Og du får en virkelig suveræn cd afspiller der matcher din forstærker OPTIMALT. Lige lidt info, jeg fik min til 1200 danske dollars. Og der er virkelig vellyd for pengene. Jeg har endnu ikke mødt en cd afspiller der matcher den.
|
Til top |
|
|
hm_dk Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2012 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
BTW: Til trådstarter. Når du nu har købt en holfi til en fornuftig pris og dermed har vist at du ikke er bange for at købe noget der virker sært. Så vil jeg klart anbefale dig at lede efter en Xara DC cd afspiller. Grundet det dårlige rygte den desværre har er brugt priserne i bund. Og du får en virkelig suveræn cd afspiller der matcher din forstærker OPTIMALT. Lige lidt info, jeg fik min til 1200 danske dollars. Og der er virkelig vellyd for pengene. Jeg har endnu ikke mødt en cd afspiller der matcher den.
|
|
|
Virker det sært at købe Holfi 
1200 kr for en Xara - det må jo siges at være billigt.
Du skriver grundet dårligt rygte - er det cd-afspilleren der har det, eller mærket som helhed?
|
Til top |
|
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
Sendt: 27 Januar 2012 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med sært mente jeg nu dit vovemod. Du må indrømme at det er
Sært at male sådan flot front først hvid og derefter sort.
Det dårlige omdømme går på den type laser og skuffe.
Holfi har brugt til xaraen. Næsten alle jeg har spurgt har med Fortalt og laser/skuffe
Problemer. Min kører nu snart på andet år uden problemer.
Jeg har den oplevelse at holfi er godt kram. Og yderst velspillende.
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 27 Januar 2012 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde en Holfi Xara. Den havde problemer med laseren, blev skiftet hos Holfi og samtidigt opraderet til Xara DC. Fik
problemer med laseren igen efter et par år, men den spillede ok indtil da. Synes nu ikke den er tidssvarende længere, og
egentlig manglede den altid noget drive hvis jeg skal være helt ærlig.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
hm_dk Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2012 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Med sært mente jeg nu dit vovemod. Du må indrømme at det er Sært at male sådan flot front først hvid og derefter sort.
Det dårlige omdømme går på den type laser og skuffe. Holfi har brugt til xaraen. Næsten alle jeg har spurgt har med Fortalt og laser/skuffe Problemer. Min kører nu snart på andet år uden problemer.
Jeg har den oplevelse at holfi er godt kram. Og yderst velspillende. |
|
|
Ja jeg var også lidt skeptisk, med den behandling man havde givet den - synd og skam at male en Holfi
Jeg følte dog at prisen afspejlede varen, og jeg har ikke fortrudt. Jeg syntes den ser hamre godt ud, når den står nyslebet og oliebehandlet - ser jo ud som ny, bortset fra, at opmærkningen er slebet væk.
Sådan en laser er jo billig at skifte (sælges på Ebay til ingen penge), så hvis bare lyden er derefter, ser jeg ingen problem i det.
Jeg har kigget lidt efter dem, men syntes de er dyre, dem man finder på brugtmarkeder.
Ærgeligt at mærket ikke eksisterer længere 
|
Til top |
|
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
Sendt: 27 Januar 2012 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også overrasket over at se at de er gået op i pris igen.
Tror folk er blevet klar over at de ikke er så ringe endda.
Min for ihvertfald lov til at blive, det samme med min Integra. Der er ikke noget bedre jeg kan komme i nærheden af uden at smide mange 1000 kroner afsted efter det.
Dermed ikke sagt at jeg nøjes, men at jeg derimod er tilfreds. Og så er det skide skægt at sætte forskellige højtalere til, eksperimentere med diverse hjemmebiksede kabler, placering osv osv....
Har hørt det jeg gerne vil have, men det ligger langt ude i fremtiden. Anlæggene var vidt forskellige og privat ejede. Men eventyrligt dyre... Og jeg har ikke pt. råd til at smide 200K efter et anlæg. Og en anden lille detalje er at det ville kræve et dybt seriøst lytterum.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 27 Januar 2012 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Har hørt det jeg gerne vil have, men det ligger langt ude i fremtiden. vis du satte det op det du har nu mod det du gerne vil have kan det godt være at det du har nu måske godt kan være lige så godt som det du gerne ville have, man skal ikke tro bare fordig det er så meget dyre at det så er så meget bedre  |
|
|
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Lencofyn skrev:
Har hørt det jeg gerne vil have, men det ligger langt ude i fremtiden. vis du satte det op det du har nu mod det du gerne vil have kan det godt være at det du har nu måske godt kan være lige så godt som det du gerne ville have, man skal ikke tro bare fordig det er så meget dyre at det så er så meget bedre  |
|
|
|
|
|
nhj4! Husk at skrive UNDER det nederste "[QUOTE]". Hvis du ikke gør dét, havner dine indlæg sammen med dét du svarer på. (Se ovenfor). Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
250TIce Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 54
|
Sendt: 02 August 2012 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
endukender skrev:
Hvad siger sælger til det??
Mht Audis SE, så er det IKKE samme model som en standard Audis. Audis SE er på 2x65W i 8 ohm, hvor en Integra 8 er på 2 x 70 Watt. Jeg har haft begge forstærkere, og der er ingen tvivl om, at Integra 8 er en bedre forstærker. Den er meget mere neutral, hvor en Audis SE kan have tendens til at være lidt varm i lyden. Men er man til den varme lyd, er Audis SE det rette valg. Har en god ven der valgte Audis SE netop af den grund.
Selvom effekten er stort set den samme, så er Integra 8 noget kraftigere bygget. Men selv en Audis SE trækker de fleste højtalere. Det er ret imponerende så strømstærk den er. Nyprisen er i øvrigt 5.500,- mens Integra 8 kostede 8.500 (Og sidenhen steg til 11.999,- for samme model ).
Super at sælger er med på kompensation.
Hvis du er interesseret i at læse mere om Holfi-modellerne, har jeg et "The Complete Guide To Holfi" liggende som Word-fil. |
|
|
Det lyder rigtigt spændene med den der "The Complete Guide To Holfi". Kunne det lade sig gøre at få en kopi af denne røver... 
|
Til top |
|
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 02 August 2012 kl. 02:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
250TIce skrev:
Det lyder rigtigt spændene med den der "The Complete Guide To Holfi". Kunne det lade sig gøre at få en kopi af denne røver... 
|
|
|
Jo tak også gerne en kopi til mig! __________________ mvh
Ningbo
|
Til top |
|
|