Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 08:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround 5.1 Hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Visello
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 August 2010 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hej til jer alle er ny herinde :)

Jeg søger lidt hjælp til og bygge et lækkert surround sound jeg ville gerne kunne bygge videre på det efter som man får sparret lidt penge sammen har omkring 15.000 jeg kan bruge på det de næste par månder da jeg kommer ind i en del over arbejdes dage

Så hvis et par super nice lyd eksperter lige kan guide mig med et lækkert setup for de penge ville det være supper lækkert
Og i må meget gerne lave et setup 2 for en slags opgrade osse så har man jo et eller andet mål man kan sætte for sig :D savner virklig en god lyd i hjemmet når der skal ses film eller spilles musik

Jeg har kigget lidt på sonos til og fordele musik i mit hjem da jeg gerne vil kunne høre musik i alle mine rum men ved ikke om det er vejen frem og evt kunne multi taske med det anlæg i kunne hjælpe mig med og bygge

Jeg takker mange gange på forhånd

Visello
Til top Vis Visello's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visello

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 August 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Mit råd må absolut være at købe en god receiver og et 2.1 sæt højttalere i omegnen af 15.000

Til at starte med kan du spille med en skrammel-dvd af typen man får lige i nakken i supermarkedet, og så udnytte at den har digital udgang. Det giver et nogenlunde billede til at starte med, og lyden tager forstærkeren sig jo af at dekode.

Når du så får lidt flere penge at gøre godt med, kan du købe resten af højttalerne og en afspiller. Eventuelt kan du skifte og bruge det oprindelige sæt til baghøjttalere og så købe nogle bedre fronter.

Hvis du får en receiver med pre-out på alle kanaler, kan du efterfølgende opgradere med effektforstærkere hvis der skal lidt mere 'kød' på lyden.

Alt i alt kommer du ok langt for 50.000,- hvis alt skal være nyt.

Men ellers er der jo eventuelt brugtmarkedet. Der er mange penge at spare hvis du kan leve med at det er sidste eller forrige års modeller.

De ti største Hi-Fi løgne
Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

Visello
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke tilhænger af brugte vare kan godt lide det er nyt for så hvis der er problemer med det kan jeg bytte det uden problemer og som dvd afspiller bruger jeg min Playstation 3 da den kan køre Blue ray ved ikke om det er nogen dårlæig ide har ihvertfald gjort det indtil nu men må godt nok sige det er noget af en sum du lige fyret af der til sidst men var godt nok ved og været indstillet på af det kostet for en god kvali :D

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 August 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

forstå mig ret, det er bare skørt IKKE at købe noget der giver dig den gode lyd. Og her er højttalerne og en forstærker der kan trække dem vigtig.

Men tænk i det mindste over om højttalerne ikke kunne være let brugte? Som sagt, brugtmarkedet er ikke just sælgers paradis... :)

De ti største Hi-Fi løgne
Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

Visello
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Det er rigtig nok jeg sad og kigget lidt på en

DENON AVR-3311 surround receiver til 9.999Kr

Og så tænkte jeg kunne bruge resten af de moneter jeg nu lige kunne få samlet sammen til højtaler og sub plus nogen kabler dertil

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes