Forfatter |
|
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 05 August 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som overskriften siger:
Kan en SP31.7 standard modtage multi-kanals PCM ? (er der overhovedet båndbredde nok i coax/optisk?)
Jeg ville på den måde bruge den til de nye surroundformater 
Tillægsspørgsmål, ville man kunne give en SP31.7 et stereosignal fra f.eks. sin bærbar i 24/192 og på den måde bruge den som DAC og forforstærker?
PFT 
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 06 August 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Westergaard Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak!
Findes der samme ark på SP31.7eren? Som jeg læser det er de nye formater i PCM udelukket på SP31.7 da der ikke er HDMI.
Men som DAC og PRE for stereosignaler 24/192 er der vel stadig håb
Jeg syntes ikke der er en søge funktion eller et arkiv med tidligere modeller på deres hejmmeside?
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
Sendt: 06 August 2010 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du vil kunne bruge den som DAC og PRE for stereosignaler op til 24/192.
For de nye formater kan du kun gøre det hvis din afspiller har 7.1 analogt ud, da SP31.7 understøtter 8 kanal analog ind. Tiltænkt for SACD og DVD audio.
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2010 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved 8 kanaler analogt ind skal du dog lige være opmærksom på at lyden sendes uden om surround processoren, altså ingen bass management eller delay instillinger.
|
Til top |
|
|
Westergaard Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2010 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
super, tak for info - men den funktion har man vel så typisk i sin blu-ray afspiller, hvis den har 7.1 ud. Jeg mindes da i hvert
fald ikke at have set en afspiller med analog udgang, uden mulighed for delay mm
Tak for info, den kunne jo sikker være et udmærket alternativ tl f.eks. en benchmark dac1  og så kan den jo bruges til en
del mere, trods alt
Bluesky, bruger du selv DAC'en i din SP31 til musik?
|
Til top |
|
|
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 06 August 2010 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delay mv findes så vidt jeg ved på de fleste BD afspillere med 7.1 analog ud. Har selv luret på 31.7'en til min OPPO :-)
|
Til top |
|
|
Westergaard Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den er jo nede i en ok pris efterhånden ca. 6500 kr
Er der nogen der har erfaringer med den stereoperformance som umiddelbart bliver rost på nettet?
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
super, tak for info - men den funktion har man vel så typisk i sin blu-ray afspiller, hvis den har 7.1 ud. Jeg mindes da i hvert
fald ikke at have set en afspiller med analog udgang, uden mulighed for delay mm |
|
|
Ok det vidste jeg ikke, har min blu-ray som drev i PC'en. Kunne være jeg så skulle anskaffe mig en.
Westergaard skrev:
Bluesky, bruger du selv DAC'en i din SP31 til musik? |
|
|
Ja det gør jeg. Har kun haft den i et par dage men er rigtig glad for den. Jeg havde en HK surround receiver (AVR 4500) som "processor" til min 30.5 og det har givet et stort løft.
Jeg var meget i tvivl om jeg skulle tage en SP31/SP31.7 eller en receiver for at få de nye formater og rum korrektion. Jeg havde lånt en Onkyo 905 for et par år siden, før jeg fik min 30.5, og den gav nu og så et løft i forhold til min HK. Men jeg er glad for mit valg, SP31'en gør det rigtig godt. Det eneste der genere mig lidt er volumen skifter i lidt for store spring i forhold til min HK, dog en bagatel når musikken spiller.
|
Til top |
|
|