Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 22:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon avr1611 eller Onkyo TXSR308B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MURhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 August 2010 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hej venner!

Endnu en noob har joinet forumet og ønsker hjælp :D

Jeg har netop købt en fladskærm (samsung LE40C655) og har samtidig brug for en sourround receiver som jeg kan koble min wdtv live afspiller samt fjernsyn til. Jeg har brug for at den kan afspille så mange (hd) lydformater som muligt samt at den understøtter den nye hdmi 1.4 standard så der kan sendes lyd fra tv til receiver. Jeg kræver ikke super hifi lyd da jeg er på et budget på max 2500, men ønsker alligevel en fornuftig lyd (også til musik afspilning).

Ahh ja, sidst men ikke mindst, skal den også kunne trække video i fuld hd (1080p)... har dog ingen anelse hvorfor en lydmodtager også behandler billeddata?

Jeg har fundet følgende, og ville høre jeres bud på hvad der er bedst kvalitet og hvad der giver mest value for pengene.

Denon avr1611 til 2500

eller

Onkyo TXSR308B til 2000

Er der evt. andre modeller til prisen som er bedre?

Har faktisk allerede købt onkyo modellen, men den kan jo sendes retur hvis I mener den anden er bedre.

God aften

Mvh.

Martin

Til top Vis MURhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MURhifi

MURhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen der har nogen anbefalinger?

MURhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Sig mig engang er det ikke SUPER ELENDIGT, at der er sååå mange brugere der læser ens post og som ikke engang gider at hjælpe en nybegynder eller endda bare at komme med en kommentar....hmmm... og så er det endda min allerførste post på dette forum... sikke et skod forum, det er s** ikke til meget gavn  

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 August 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Haha pas på blodtrykket mester. Vi har travlt med at debattere voodoo og nissetro versus kedelige facts og målinger ovre i kabeltråden

Jeg ville tage Denon af de to, og udelukkende fordi den har mere effekt, hvilket de begge ikke har for meget af. De er faktisk ikke meget stærkere end en pakke vat og et spejderhagl. Hvad for en slags højttalere vil du slutte den til?

De ti største Hi-Fi løgne
Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

MURhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Ha ha yes, men det gav da i det mindste lidt opmærksomhed/hjælp hvilket jeg har brug for :D.

" en pakke vat og et spejderhagl", haha nice ... men kan man få "andet" for de ca.2500?

Det med hvor mange watt den har, har det ikke kun betydning for hvor højt den kan spille? I så fald sidder jeg i en lejlighed og har ikke mulighed for at spille alt for højt og kan derfor nøjes med onkyo´en.

Jeg har allerede købt den fra onkyo, og synes lyden er god. Jeg kunne dog godt savne at lyden (især dialogen) var lidt mere tydelig samt har mere "kraft", men ved ikke om det er fordi at forstærkeren ikke har watt nok eller om det er fordi jeg har elendige højtalere. Det sidste er sandt nok, idet jeg faktisk kører med blandede højttalere af forskellige mærker og ingen af dem er specielt dyre (2 forskellige sæt dantax samt en billig akai centerhøjtaler). Mangler desuden også en sub... yes det er nærmest pinligt at nævne dem

Med hensyn til højttalere, er det så ok at starte med en god centerhøjttaler samt subwoofer, og så supplere med resten senere, eller er det bedre at købe et sæt fra start af? Kan du anbefale nogle gode enkelt højttalere eller et sæt som passer til mit forbrug?

Ps.: Tak for dit respons :D

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 August 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Der må være masser af hjemmebio-folk der ved mere om emnet end jeg gør. Her i huset har vi 'kun' stereo.

Har du kalibreret systemet? Nogle receivere har en medfølgende mikrofon man stiller op der hvor man lytter fra, og så klares resten automatisk. Andre modeller skal man sætte op mere eller mindre manuelt.

til surround er det ikke et must at have 'ens' højttalere, men hvis klangen er meget forskellig, så risikerer man at det lyder lidt underligt, hvis der ikke er seperate tonekontroller til center-, for- og bagkanaler.

Selv ville jeg nok gå efter et sæt der matcher. Afhængigt af størrelsen på højttalerne er en manglende sub alt fra ligegyldigt til enormt vigtigt.

Små reolhøjttalere har helt afgjort brug for en sub som støttehjul. Også ved lavere lydstyrker.

De ti største Hi-Fi løgne
Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

MURhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2010 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Tja endtil videre er der ikke så mange hjemmebio-folk på banen, men jeg vil forsøge med nogle nye højttalere. Jeg havde tænkt på yamaha NSC444B centerhøjttaler, kan dewn anbefales?

Det ser i øvrigt ikke ud til at den kan lave auto justering af lyden, der er i hvertfald ikke nogen medfølgende mikrofon... må lige kigge i manualen.

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 August 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Da dit budget er begrænset, ville jeg anskaffe nye højtalere i trin, startende med et par gode fronter, dernæst en center + sub, tilsidst baghøjtalere. Subben og baghøjtalerne er de mindst kritiske m.h.t. lyden, medens fronterne er essentielle for en god musikgengivelse. Desuden er det vigtigt for filmlyden, at i hvert fald fronter + center har ens klang - det sikrer man sig lettest ved at anskaffe nogle, der allerede hører sammen. Evt. kan man anskaffe subben før centeren, afhængigt af behovet.

Du kan overveje at købe brugte højtalere - er de ikke mishandlede, vil ofte kunne give rigtigt meget for pengene.

Desværre er jeg ikke nogen ørn til resten af dine spørgsmål.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

MURhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Ok mange tak for svarene, det kunne da godt være man skulle prøve at kigge efter noget brugt.

Når jeg vælger højttalere ifht. den forstærker jeg har, er der så nogen bestemt styrke (watt), frekvens eller producent som det kan anbefales jeg kigger på ? 

Jeg har overvejet følgende

Front: B&W 685/686 eller CERWIN-VEGA VE-5M

Center: CERWIN-VEGA VE-5C

Hvordan ser det ud?

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 August 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Ærligt svar: Jeg er ikke Cervin Vega fan, de synes at lægge vægt på lydtryk + bas, ikke lydkvalitet. Så hellere B&W - men husk, din center bør så osse have den klang! D.v.s. ikke Cervin Vega.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes