Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
zico skrev:
Efter mine nye rør er kommet til sin magt, må jeg sige min DAC (som jeg kun bruger til mine FLAC filer) virkelig er kommet på sin prøve. Den går dybere end nogen sinde, faktisk som om bassen flåes fra hinanden, det alt for voldsomt.
Så jeg vil høre om nogen kan anbefale rør til den lyse side gerne luftige og transparente af typen 12AU7?
Jeg mener bestemt det er det de hedder. Det er en Audio note DAC 1.1 MK2 dog stærkt modificeret.
|
|
|
jeg har nogle Tesla ECC802S NOS(ikke JJ) ( er produceret i tyskland af Siemens eller telefunken) kunne bestemt matche det du søger
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=231917
og jeg vil understrege det ikke er fordi jeg har dem til salg jeg anbefaler dem Tesla med Gul skrift(produceret af Tesla) er endnu bedre men svære at få fat i
ellers er det Telefunken eller Siemens ...
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du burde skifte dine overførselskondensatore til nogen bedre typer, det gjorde jeg i min Rouge Cronus og det gav lige så
meget i lyden som det gjorde at skifte fra de originale rør til nogen gode typer!
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
Til top |
|
|
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen dog, sikke det vælter ind. Det jo fantastisk. Jakobsen: Jeg takker for dine indlæg det super. Jeg vender tilbage, når der er kommet lidt ro på her hjemme. Sygedom bland dem alle, så jeg er vel næste i køen  Men du høre fra mig. Morell: Jeg har allerede gjort mig nogle tanker, men jeg er ikke så stærk på komponenter og deres sammensætning med andre. Så når jeg får tid til det, så tager jeg en snak med nogen som ved noget mere end mig, og så ser vi hvad min T2 får af opgraderinger. Men 1000 tak for tippet!
__________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg ikke har mulighed for at teste, er der 2 stk 6N6 på vej i posten til låns  . De har kørt ca. 10 timer i en testopstilling, så skal muligvis spille lidt mere, før du danner dig det endelige indtryk  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
zico skrev:
Jamen dog, sikke det vælter ind. Det jo fantastisk.
Jakobsen: Jeg takker for dine indlæg det super. Jeg vender tilbage, når der er kommet lidt ro på her hjemme. Sygedom bland dem alle, så jeg er vel næste i køen Men du høre fra mig.
Morell: Jeg har allerede gjort mig nogle tanker, men jeg er ikke så stærk på komponenter og deres sammensætning med andre. Så når jeg får tid til det, så tager jeg en snak med nogen som ved noget mere end mig, og så ser vi hvad min T2 får af opgraderinger. Men 1000 tak for tippet!
|
|
|
du kan smutte ind til AB audio og få hjælp med bedre kondensatorer... også montage
jeg kigger lige nu på Duelund ( de 2 blå )mellem Ecc83(ingangsrør) og Ecc82(driverrør) og Clarity Cap MR eller Intertechnik truecopper ved udgangsrør( de 6 hvide )

|
Til top |
|
|
zico Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må bestemt få set på det. Men man kan vel ikke bare sådan lige skifte komponenter ud med nogen der er "bedre fordi de er dyre", da de vel er sammensat ud fra de andre komponenter som de spiller sammen med. Men det er der jeg står af.
AB audio er dem jeg vil benytte mig af, da de ligger tæt på min bopæl.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
zico skrev:
Jamen dog, sikke det vælter ind. Det jo fantastisk.
Jakobsen: Jeg takker for dine indlæg det super. Jeg vender tilbage, når der er kommet lidt ro på her hjemme. Sygedom bland dem alle, så jeg er vel næste i køen Men du høre fra mig.
Morell: Jeg har allerede gjort mig nogle tanker, men jeg er ikke så stærk på komponenter og deres sammensætning med andre. Så når jeg får tid til det, så tager jeg en snak med nogen som ved noget mere end mig, og så ser vi hvad min T2 får af opgraderinger. Men 1000 tak for tippet!
|
|
|
du kan smutte ind til AB audio og få hjælp med bedre kondensatorer... også montage
jeg kigger lige nu på Duelund ( de 2 blå )mellem Ecc83(ingangsrør) og Ecc82(driverrør) og Clarity Cap MR eller Intertechnik truecopper ved udgangsrør( de 6 hvide )

|
|
|
og glem ikke modstandene i signalvejen og bedre kabler også i strømforsyningen for den lytter man også på, alt er vigtig for lyden uanset hvad i vil sige, rør sokller kan gør en forskæld
er stor fordel er og start med at udskifte der hvor signalet starter så kan man bedre høre fremgangen på opdateringerne
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
zico skrev:
Efter mine nye rør er kommet til sin magt, må jeg sige min DAC (som jeg kun bruger til
mine FLAC filer) virkelig er kommet på sin prøve. Den går dybere end nogen sinde, faktisk som om bassen flåes fra hinanden,
det alt for voldsomt. Så jeg vil høre om nogen kan anbefale rør til den lyse side gerne luftige og transparente af typen 12AU7?
Jeg mener bestemt det er det de hedder. Det er en Audio note DAC 1.1 MK2 dog stærkt modificeret. |
|
|
jeg har nogle Tesla ECC802S NOS(ikke JJ) ( er produceret i tyskland af Siemens eller telefunken)kunne bestemt matche det
du søger
og jeg vil understrege det ikke er fordi jeg har dem til salg jeg anbefaler demTesla med Gul skrift(produceret af Tesla) er
endnu bedre men svære at få fat i
|
|
|
Jeg troede Tesla rør var produceret i Tjekkoslovakiet.!?
|
Til top |
|
|
MJohansen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
zico skrev:
Efter mine nye rør er kommet til sin magt, må jeg sige min DAC (som jeg kun bruger til mine FLAC filer) virkelig
er kommet på sin prøve. Den går dybere end nogen sinde, faktisk som om bassen flåes fra hinanden, det alt for voldsomt. Så
jeg vil høre om nogen kan anbefale rør til den lyse side gerne luftige og transparente af typen 12AU7?Jeg mener bestemt det er
det de hedder. Det er en Audio note DAC 1.1 MK2 dog stærkt modificeret.
|
|
|
RCA Cleartop, Tung-Sol eller Brimar.
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Jakobsen skrev:
zico skrev:
Efter mine nye rør er kommet til sin magt, må jeg sige min DAC (som jeg kun bruger til
mine FLAC filer) virkelig er kommet på sin prøve. Den går dybere end nogen sinde, faktisk som om bassen flåes fra hinanden,
det alt for voldsomt. Så jeg vil høre om nogen kan anbefale rør til den lyse side gerne luftige og transparente af typen 12AU7?
Jeg mener bestemt det er det de hedder. Det er en Audio note DAC 1.1 MK2 dog stærkt modificeret. |
|
|
jeg har nogle Tesla ECC802S NOS(ikke JJ) ( er produceret i tyskland af Siemens eller telefunken)kunne bestemt matche det
du søger
og jeg vil understrege det ikke er fordi jeg har dem til salg jeg anbefaler demTesla med Gul skrift(produceret af Tesla) er
endnu bedre men svære at få fat i
|
|
|
Jeg troede Tesla rør var produceret i Tjekkoslovakiet.!?  |
|
|
Det var de også. Pånær dem de har fået produceret ved en "samarbejdspartner"
Var vist på det sidste inden de lukkede ned
Det kan være deres egen production ikke kunne lave dem eller noget
Jeg har haft Siemens rør også og som jeg husker det
Lyder de meget ens
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Jakobsen skrev:
zico skrev:
Jamen dog, sikke det vælter ind. Det jo fantastisk.Jakobsen: Jeg takker for dine indlæg det super. Jeg vender tilbage, når der er
kommet lidt ro på her hjemme. Sygedom bland dem alle, så jeg er vel næste i køen Men du høre fra mig.Morell: Jeg har allerede gjort mig nogle
tanker, men jeg er ikke så stærk på komponenter og deres sammensætning med andre. Så når jeg får tid til det, så tager jeg en snak med nogen som
ved noget mere end mig, og så ser vi hvad min T2 får af opgraderinger. Men 1000 tak for tippet! |
|
|
jeg kigger lige nu på Duelund ( de 2 blå )mellem Ecc83(ingangsrør) og Ecc82(driverrør)og Clarity Cap MR eller Intertechnik truecopper ved
udgangsrør( de 6 hvide )

|
|
|
og glem ikke modstandene i signalvejen og bedre kabler også i strømforsyningen for den lytter man også på, alt er
vigtig for lyden uanset hvad i vil sige, rør sokller kan gør en forskæld
er stor fordel er og start med at udskifte der hvor signalet starter så kan man bedre høre fremgangen på
opdateringerne |
|
|
Du har ret
men kondensatorer giver større forskel/forbedring
Som modstande sokler og kabler
Men husk kun een ting af gangen
Men hvorfor ikke gøre det hele
|
Til top |
|
|
zico Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lå der lige et par rør i min postkasse. Det jo vildt! Jeg takker og bøjer noget så fint.
Det har nu varmet op i godt 40 minutter og musikken rykker der ud af. Mit første indtryk var, spiller jeg ballanceret nu. Men nej, det var røret der gjorde det lød sådan. Men lad os nu se. Jeg bytter lidt rundt senere. Nu har Black Dub snart fået lov at spille færdig. Nummer to og fem rykker hvis nogen skulle have interesse. De skal lige have en chance...
Så har jeg jo også et issue med min DAC som virkelig ikke kunne lide jeg skiftede rør i min Rouge. Så jeg vil høre om 6h1n kan byttes ud med 6h6n. Hvis jeg har læst rigtigt på datasheetet så kan de vist ikke, men jeg er ikke så skarp i sådan noget litteratur.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan de næsten helt sikkert ikke uden væsentlige modificeringer  . Der er lavere gain i et 6N6P, men endnu mere væsentligt er, at 6N6P trækker næsten 800 mA i glødestrøm mod 6N1P´s ca. ( RETTET) 550-650 mA, der vil helt sikkert være noget, der bliver varmt MEGET hurtigt  . Hvis din anodespænding til dit 6N1P ikke overstiger ca. 150 volt, kan du umiddelbart skifte det ud med alle typer af ECC88/6DJ8/6922/6N23P, der findes et hav af varianter og fabrikater, så er det bare at prøve/lytte sig frem  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
zico Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Det kan de næsten helt sikkert ikke uden væsentlige modificeringer . Der er lavere gain i et 6N6P, men endnu mere væsentligt er, at 6N6P trækker næsten 800 mA i glødestrøm mod 6N1P´s ca. 300-400 mA, der vil helt sikkert være noget, der bliver varmt MEGET hurtigt . Hvis din anodespænding til dit 6N1P ikke overstiger ca. 150 volt, kan du umiddelbart skifte det ud med alle typer af ECC88/6DJ8/6922/6N23P, der findes et hav af varianter og fabrikater, så er det bare at prøve/lytte sig frem . |
|
|
Det lyder sku godt, skønt med noget konkret at gå efter. Jeg må lige høre Anders fra Audio Consult, hvad han siger til det. Måske jeg selv kan måle det, måleudstyr har jeg da og som gammel IT-Teknolog kan jeg da lidt  Takker da lige for det. __________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Post gerne løbende dine lytteindtryk af 6N6 kontra 6N30. Ja, når du har databladet på 6N1 er det ikke så svært at stikke en målepind i de 2 anodehuller og se, hvad metret viser  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saksede lige denne fra DIYHifi.com:
I second everything that has been said about NOT replacing 6N1's with 6922's. Various experiments I have undertaken show that where an amp has been designed for 6N1 it is better to try various builds of the same, even by the same manufacturer to find the 'sweet' one. I found that 6922's and ECC88's can easily go into HF oscillation.
Så selvom jeg aldrig har været ude for det, ser det ud til, at der skal tages hensyn til konstruktionen omkring dit 6N1P og checkes grundigt, hvis du prøver "tube rolling"  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
zico Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg de sidste tre dage fået afprøvede 6N6 kontra 6N30. Forskel er der og den er stor på nogen områder og på andre måske ikke. Det første jeg bemærkede var at 6N6 tager en smule af bunden, i forhold til 6N30. Ikke meget men det er hørebart og mest nok et spørgsmål om sammensætning. I andre opstillinger ville nogen nok fortrække 6N30, men jeg læner mig til den anden side med min opstilling. Det høres i sær på Black Dub og The Fairfield Four i sær nummer 2, han har verdens dybeste stemme. 6N6 har ikke samme glød som 6N30, men det gør ikke spor tvært i mod. 6N6 bidrager til et mere stabilt lydbillede, i forhold til 6N30. Der er en smule mere ro på alt ting. 6N6 har flere detaljer, eller det er som om, man ligger mere mærke til detaljerne. Instrumenterne fremstår tydligere og på visse cd'er betydelig nemmere at placere og adskille. Det er rigtig lækkert. På ældre optagelser kan 6N6 dog bliver en smule tynd, da den ikke bidrager med helt den samme glød som 6N30. Men det måske en smagssag og en vane, da jeg jo er vant til det 6N30. Men alt i alt vil jeg fortrække 6N6 og jeg må have fingere i sådan et.Boydk du får hermed et kæmpe tak for din venlighed og for lån af rørene. Det er jeg dig meget taknemmelig for.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen selvtak  , en uddøende race som os må jo hjælpe hinanden  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo en hel lille solskins historie, Det er dejligt høre om folk der hjælpe hinanden i stedet for side og hakke på hinanden over kabler osv osv... Så det skal Boydk da lige have et par    for.
|
Til top |
|
|