Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 03:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker og 4 højtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hilowfi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 November 2012 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

hejsa hvis man vil have den bedste lyd ud af sin int. forstærker og denne har 4 højtaler udgange og mine højtaler også har 4 højtaler terminaler

hvordan forbinder jeg så er bi-wire eller bi-amp og hvad sker der med effekten hvis jeg bruge alle 4 terminaler og er det underordnet hvilket sæt jeg bruger på forstærkeren hvis jeg bare køre singen wire

VH T

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 22 November 2012 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Kører du blot med et enkelt sæt kabler, skal bøjlerne være på og så skal du blot bruge en rød og en sort terminal ligegyldigt hvilke. Eller en + og - hvis de alle er forgyldte. Du kan med 2 sæt kabler kun bi-wire med din integrede forstærker. Du skal have en forstærker mere (effektrin) og pre out på din forstærker, hvis du vil bi-ampe. Ved bi-wiring sker der intet med effekten, den er den samme. Men husk at fjerne bøjlerne og tilslut et sæt til hvert sæt + - terminaler mellem forstærer/højttaler.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 November 2012 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Kører du blot med et enkelt sæt kabler, skal bøjlerne være på og så skal du blot bruge en rød og en sort terminal ligegyldigt hvilke. Eller en + og - hvis de alle er forgyldte. Du kan med 2 sæt kabler kun bi-wire med din integrede forstærker. Du skal have en forstærker mere (effektrin) og pre out på din forstærker, hvis du vil bi-ampe. Ved bi-wiring sker der intet med effekten, den er den samme. Men husk at fjerne bøjlerne og tilslut et sæt til hvert sæt + - terminaler mellem forstærer/højttaler.

WOW.... den var s´gu svær

Peter X
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 November 2012 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

OW ja. jeg var heller ikke klar over at forgyldte terminaler havde nogen indflydelse på bi-amp/wire setup.

Jeg tror nok at jeg forstår dig. du har en reciever med to sæt Stereo terminaler A og B! men om du får noget ud af at bruge hver sæt udgange afhænger af receiverens interne opbygning. Nogle gange er terminalerne forbundet internt til det samme sæt transistore, andre gange er der tale om to seperate udgangs trin. I første tilfælde kan det være ligemeget hvordan der forbindes, i andet tilfælde kan det være en fordel at bruge begge udgange.

Det du tænker på betegnes som "Horisontal Bi-amp" tjek det lige, jeg er kommet i tvivl.

Læs evt. her: diagrammer jeg tror at du tænker på #4.

Til top Vis Peter X's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter X

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2012 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

Ja, ha ha ha thi hi.....

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2012 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Peter X skrev:

OW ja. jeg var heller ikke klar over at forgyldte terminaler havde nogen indflydelse på bi-amp/wire setup.

Jeg tror nok at jeg forstår dig. du har en reciever med to sæt Stereo terminaler A og B! men om du får noget ud af at bruge hver sæt udgange afhænger af receiverens interne opbygning. Nogle gange er terminalerne forbundet internt til det samme sæt transistore, andre gange er der tale om to seperate udgangs trin. I første tilfælde kan det være ligemeget hvordan der forbindes, i andet tilfælde kan det være en fordel at bruge begge udgange.

Det du tænker på betegnes som "Horisontal Bi-amp" tjek det lige, jeg er kommet i tvivl.

Læs evt. her: diagrammer jeg tror at du tænker på #4.

Det var nu heller ikke det, der var meningen. Nogle terminaler er helt forgyldte andre er jo i rød/sorte.  

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2012 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

allanowich skrev:

WOW.... den var s´gu svær

Ja, der var vist lidt kristianforklarrøv over det, ikke?          

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes