Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 22 November 2012 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hver vores lydideal og ønske om præferencer. Jeg vælger at blive underholdt med dynamik, drive og energi og en stram bund som giver musikken den rigtige fylde og attack og det skal jeg. altså ikke have en digital forstærker til. En digital rumkorrektion har da ikke noget med hifi at gøre eller har det __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 22 November 2012 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 22 November 2012 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøøøøj
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 23 November 2012 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Føj hvor lyder mit anlæg dårligt, nu hvor jeg har afleveret Lyngdorf'en tilbage til Hi-Fi Klubben!!
Jeg har det ligesom dig Boman - anlægget skal farve lyden mindst muligt.
Men jeg synes, det er en ærlig sag, om man foretrækker den ene lyd fremfor den anden.
Det er jo smag og behag.
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
Sendt: 23 November 2012 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen kan jeg kun sige skip ferien og køb forstrækeren, det bliver jo også lidt mindre kedeligt at sparer sammen til ferien bagefter, når man kan nyde den gode musik imens man gør det __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2012 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg tror faktisk ikke, jeg skal på ferie næste år, RK
Har et banklån, der har forfulgt mig i mange år, og det vil jeg have banket godt ned nu.
Hvis alt går vel (og jeg ikke optager nye lån!!), så kan jeg blive gældfri 1. januar 2015.
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 23 November 2012 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke et flabet svar efter at have besøgt Boman? Han har trods alt været gæstfri. __________________ An eye for an eye makes the whole world blind.
|
Til top |
|
|
redwine Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 23 November 2012 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
Føj hvor lyder mit anlæg dårligt, nu hvor jeg har afleveret Lyngdorf'en tilbage til Hi-Fi Klubben!!
Men jeg synes, det er en ærlig sag, om man foretrækker den ene lyd fremfor den anden.
Det er jo smag og behag. |
|
|
Ikke lige klar på hvad du har brugt af forforstærker?
Men noget af det absolut bedste jeg har hørt til dato er klasse D effekttrin koblet med en rør forforstærker. I sidste uge
besøgte jeg en ven, der har klasse D mono effekttrin koblet med en Bat pre (med rør), den kombination har jeg ikke hørt
bedre til dato, uanset prisniveau.
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
Sendt: 24 November 2012 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pudsigt, jeg har tænkt samme tanke, en Thorhauge forforstærker foran et Lyngdorf sæt, men da jeg talte med en teknikker hos Lyngdorf om, at køre et sæt SDA2175 som mono blokke, blev jeg frarådet det, kan ikke længere huske den tekniske forklaring og jeg vil gerne have RP funktionen i TDAI'eren mit lytterum er langt fra perfekt, rent akustisk, men det kunne være fedt at høre en dag og så kunne man jo lede efter en RP1 enhed
__________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2012 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
redwine, jeg brugte min Cambridge forstærker og koblede Lyngdorf'en på som effekt.
Det var egentlig også lidt humoristisk ment, det jeg skrev, for mit anlæg lyder rigtig godt.
Det lød bare bedre med Lyngdorf'en koblet på.
Det var det, jeg mente
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 24 November 2012 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
RiverKing skrev:
Pudsigt, jeg har tænkt samme tanke, en Thorhauge forforstærker foran et Lyngdorf sæt, men da jeg talte med en teknikker hos Lyngdorf om, at køre et sæt SDA2175 som mono blokke, blev jeg frarådet det, kan ikke længere huske den tekniske forklaring og jeg vil gerne have RP funktionen i TDAI'eren mit lytterum er langt fra perfekt, rent akustisk, men det kunne være fedt at høre en dag og så kunne man jo lede efter en RP1 enhed
|
|
|
Nu skal du jo huske at en teknikker hos Lyngdorf ikke nødvendigvis har samme ønske til lydbilledet som 3. person. Jeg bruger min TDAI2200 som delefilter, og har bas/mellemtone på Lyngdorf effektendelen, og en rørforstærker drevet af TDAI2200's signaludgang til at drive diskanten. Det er i min opstilling den mest musikalske løsning. Så kombinationer kan udmærket gå  __________________ An eye for an eye makes the whole world blind.
|
Til top |
|
|
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 24 November 2012 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
redwine skrev:
hbuus skrev:
Føj hvor lyder mit anlæg dårligt, nu hvor jeg har afleveret Lyngdorf'en tilbage til Hi-Fi
Klubben!!
Det er jo smag og behag. |
|
|
Ikke lige klar på hvad du har brugt af forforstærker?
Men noget af det absolut bedste jeg har hørt til dato er klasse D effekttrin koblet med en rør forforstærker. I sidste uge
besøgte jeg en ven, der har klasse D mono effekttrin koblet med en Bat pre (med rør), den kombination har jeg ikke hørt
bedre til dato, uanset prisniveau. |
|
|
Jeg har lidt svært ved at forstå al den forforstærker debat.
Hvis signalet fra musikkilderne "passer" til udgangstrinet, både mht. niveau og impedans, behøver man bare en
niveauregulering. En forforstærker kan ikke forbedre lyden, den kan - i bedste fald - ikke ødelægge signalet hørbart.
Jeg har ikke brugt en forforstærker de sidste 35 år!
Men passer signalerne ikke sammen og/eller man interesseret i at "farve" lyden for at kompensere for andre fejl i anlægget,
kan man da godt benytte en sådan.
Og det er netop det man gør med en rør(for)forstærker, der genererer lige harmonisk forvrængning = kraftigere overtoner,
som - på en musikalsk måde - giver "bedre opløsning/flere detaljer", for at kompensere for den mudrede lyd normale
højttalere har (udtværing i tidsdomænet/tidsforvrængning).
Men som man siger på engelsk "Two wrongs don't make a right"
Det bedste er at eliminere fejlene. __________________ Boman
|
Til top |
|
|
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 24 November 2012 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Boman.
hbuus, ønsker den helt neutrale lyd. Det får han i hvert fald ikke hvis han kobler en Thorhauge pre. foran, så får han langt hen
ad vejen den lyd han ikke ønsker.
Da jeg havde Lyngdorf SDAI275, brugte jeg Benchmark DAC-1 med volumenkontrol. Det var så direkte som det kunne blive,
lige bortset fra den analoge indgang i Lyngdorf'en. Det lød ganske fremragende, som beskrevet i mit første indlæg.
|
Til top |
|
|