Forfatter |
|
xtreme Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 25 November 2012 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvor kraftig din cambridge er, men prøv evt og se på XTZ - de har både en integreret og en effekt amp til
omkring de 5k - de får mange lovende ord med på vejen.
Mener Dan's Hifi er ret åbne over for at låne udstyret med hjem.
/Bjarne
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 25 November 2012 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjarne,
Tak for indlægget
Siden jeg startede tråden, har jeg haft en Lyngdorf SDA 2175 hjemme på låns fra Hi-Fi Klubben, og den har jeg forelsket mig
meget i.
Så det er sådan én, jeg vil have.
Mvh
Henrik
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 25 November 2012 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
Hej Bjarne,
Tak for indlægget Siden jeg startede tråden, har jeg haft en Lyngdorf SDA 2175 hjemme på låns fra Hi-Fi Klubben, og den har jeg forelsket mig meget i. Så det er sådan én, jeg vil have.
Mvh Henrik |
|
|
Gør dig selv den tjenste at lytte på andre ting før du beslutter dig til Lyngdorf SDA 2175 den er total steril og udynamisk
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 25 November 2012 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
Gør dig selv den tjenste at lytte på andre ting før du beslutter dig til Lyngdorf SDA 2175 den er total steril og udynamisk |
|
|
+1
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2012 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan nu godt lide lyden af SDA 2175.
Men jeg kan godt forstå, hvordan I kan finde den steril.
Det er smag og behag.
Se evt. tråden her
Mvh
Henrik
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 25 November 2012 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Darwin skrev:
Gør dig selv den tjenste at lytte på andre ting før du beslutter dig til Lyngdorf SDA 2175 den er total steril og
udynamisk |
|
|
+1 |
|
|
++1 :-)
|
Til top |
|
|
jacob steen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 25 November 2012 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
Jeg kan nu godt lide lyden af SDA 2175.
Men jeg kan godt forstå, hvordan I kan finde den steril.
Det er smag og behag.
Se evt. tråden her
Mvh
Henrik |
|
|
+1 __________________ Mvh. Jacob
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 25 November 2012 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
Jeg kan nu godt lide lyden af SDA 2175. Men jeg kan godt forstå, hvordan I kan finde den steril. Det er smag og behag.
Se evt. tråden her
Mvh Henrik |
|
|
Henrik..... tror de fleste mener, ligesom jeg selv, pas nu på ikke at falde for den umiddelbare imponatoreffekt du oplever ved første lyt. Yes, det er fedt at kunne sidde og analysere, hvad hende nr. 14 der står på 3. række i koret ud af 27 har fået til morgenmad, men efter et stykke tid begynder man at savne lidt forvrængning/varme/mindre analytisk, fordi detaljer bliver penslet ud i en grad, der på langt sigt ødelægger musikaliteten/gløden. Bare mit lille IMHO  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2012 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk, det er utrolig svært at afgøre, om det er imponatoreffekten, jeg er faldet for, eller hvad.
Det kan jeg jo reelt kun finde ud af, ved at købe og bruge maskinen i nogle uger/måneder.
Dog vil jeg sige, at jeg til at begynde med slet ikke kunne høre Lyngdorf'en arbejde.
Der skulle lidt lytning til, før jeg kunne høre forskellen, men så var den også markant.
Det er bl.a. dét, jeg godt kan lide ved SDA 2175 - at den er så neutral og transparant.
Eller hvad nogle af I andre sikkert vil kalde kønsløs etc.
Det er muligt, du har ret i, at det på et tidspunkt bliver for meget med alle de detaljer i musikken.
Men for mig at se, er der ligesom to 'skoler' indenfor dét her.
Enten kan man lide i så høj grad uforvansket lyd som overhovedet muligt, eller også vil man gerne have noget
varme/musikalitet/kald-det-hvad-du-vil ind over.
Jeg anerkender, at SDA 2175 _også_ lyder klinisk, steril og hifi-agtig, for det gør den sgu'!
Men det foretrækker jeg så langt fremfor en power amp, der farver lyden selv den mindste smule.
F.eks. havde jeg et sæt Rega RS 5 gulvhøjttalere til låns på et tidspunkt, som lød rigtig godt til at begynde med, men de røg
retur, fordi jeg simpelthen ikke kunne leve med, at alting skulle igennem "Rega-filteret" og kom til at lyde som Rega-
Brahms, Rega-Depeche Mode osv.
Edit:
Min Cambridge-forstærker valgte jeg ud fra samme princip om at få en lyd, der var så neutral som muligt.
Samme mht. Dynaudio'erne.
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 25 November 2012 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er Rega nu nok også noget af det meste tilbagelænet der findes også for kedlig til mig når vi snakker højttaler
hvis du stadig har dine tanker omkring Dynaudio C1 så bør du havde i mente at de spiller så korekt og flot at det på ingen måde vil lyde godt på noget klinisk lydende
bare et råd til dig jeg købte selv nogle mega dyre Audiovector S3 Avangarte pga af jeg var vild med detaligerne som de formidlet jeg synes det var spænden at lytte og finde en masse info i musiken og det var der
men efter flere mdr fandt jeg ud af at jeg lyttete ikke til musiken men til hifi så gør op med dig selv hvad det er du ønsker
hvis det er HIFI du vil så kommer dú meget længer med et par eletrostatiske hørebøffer..
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 25 November 2012 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
. __________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2012 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
Boydk, det er utrolig svært at afgøre, om det er imponatoreffekten, jeg er faldet for, eller hvad. Det kan jeg jo reelt kun finde ud af, ved at købe og bruge maskinen i nogle uger/måneder. Dog vil jeg sige, at jeg til at begynde med slet ikke kunne høre Lyngdorf'en arbejde. Der skulle lidt lytning til, før jeg kunne høre forskellen, men så var den også markant. Det er bl.a. dét, jeg godt kan lide ved SDA 2175 - at den er så neutral og transparant. Eller hvad nogle af I andre sikkert vil kalde kønsløs etc.
Det er muligt, du har ret i, at det på et tidspunkt bliver for meget med alle de detaljer i musikken. Men for mig at se, er der ligesom to 'skoler' indenfor dét her. Enten kan man lide i så høj grad uforvansket lyd som overhovedet muligt, eller også vil man gerne have noget varme/musikalitet/kald-det-hvad-du-vil ind over. Jeg anerkender, at SDA 2175 _også_ lyder klinisk, steril og hifi-agtig, for det gør den sgu'! Men det foretrækker jeg så langt fremfor en power amp, der farver lyden selv den mindste smule. F.eks. havde jeg et sæt Rega RS 5 gulvhøjttalere til låns på et tidspunkt, som lød rigtig godt til at begynde med, men de røg retur, fordi jeg simpelthen ikke kunne leve med, at alting skulle igennem "Rega-filteret" og kom til at lyde som Rega- Brahms, Rega-Depeche Mode osv.
Edit: Min Cambridge-forstærker valgte jeg ud fra samme princip om at få en lyd, der var så neutral som muligt. Samme mht. Dynaudio'erne. |
|
|
Se det var jo en snak, der er til at forstå (har lige læst et par andre tråde  ). Ikke noget med at nedgøre her, selvom vi er komplet uenige omkring den grundlæggende lydfilosofi  . Har selv kun hørt Lyngdorf´en på Martin Logan hos en "kammi" i Bruxelles, det var i min verden helt uudholdeligt, og blev det også for ham efter et lille halvt år, derfor mit "pip" til dig tidligere. Du har så bestemt dig for, at du godt kan li´ dens spillestil, respekt for det, og held og lykke med at få den købt  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2012 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin, jeg har opgivet tanken om C1 - i denne omgang i hvert fald. Jeg ved som sagt ikke, om det bliver for meget med alle
detaljerne i lyden på et tidspunkt. Hvis det gør, må jeg jo på jagt efter en anden effektforstærker
Boydk, tak skal du have, nej der er ingen grund til at nedgøre folk pga. forskelligt syn på lyd-filosofi  Ja, smag og behag er
jo forskellig. Nu må vi se, om jeg ender med at blive træt af Lyngdorf'en, når/hvis jeg engang får den købt  Så kan det
være, det bliver min tur til at advare folk imod den her på forummet!
Hvad findes der af neutrale power amps udover Lyngdorf?
xtreme, du foreslår XTZ - dem må jeg lige ind og kigge på.
Helst med en max.pris på 10.000 kr.
Gerne brugt hvis det er en sælger, jeg stoler på
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2012 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ka´ li´ Lyngdorf´en, så er XTZ nok en anelse varm til din preference  , det er stadig kun gætterier, det er nok kun reel lytning af "ham sææææl", der duer  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2012 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret mht. det med lytning. Det er det værste ved det: Det er svært at overkomme, at skulle lytte til alt for meget
forskelligt, synes jeg.
Når nu jeg er til britisk lyd, så var Cyrus 8 Power måske en mulighed?
Scala Hi-Fi i Århus har Cyrus.
Når jeg har sparet nok op, tror jeg, at jeg vil høre, om jeg må låne sådan en fætter hjem
Den får en rimelig god anmeldelse i What HiFI her.
Henrik, ville ellers rigtig gerne høre din Primare, men min kæreste får desværre et føl på tværs, hvis jeg låner hi-fi hjem
igen, uden at have penge til at købe det!
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2012 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige en test af Cyrus 8 power i Tech Radar også:
http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audi o/amplifiers/cyrus-pre-xp-d-8-power-704108/review
Der står:
- Detailled and subtle
- Little character added to the sound
Det lyder som noget, jeg vil kunne lide
|
Til top |
|
|