Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 12:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Yamaha YSP-1100 soundbar og Playstation 3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifinub88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2010
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 26 August 2010 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hej! Jeg har lige bestilt en Yamaha YSP-1100 soundbar.

Jeg er dog pludselig blevet i tvivl om hvordan jeg får lyden fra min playstation 3 igennem anlægget,
da der ikke er nogen hdmi-indgange i selve soundbaren.

Jeg har tænkt mig at slutte konsollen til mit fjernsyn via hdmi, og så tilslutte tv'et til soundbaren via optisk kabel. Kan dette lade sig gøre? og i så fald, er det den bedste løsning? For kan forestille mig at der muligvis går noget lydkvalitet tabt når lydsignalet sendes fra konsol -> tv -> lydbar...

Jeg ved ikke så meget om emnet, hvorfor jeg spørger til råds her.

På forhånd tak!
Til top Vis hifinub88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifinub88

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 August 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har en ysp 1000 som jeg købte brugt til 800kr ;) Jeg har smidt hdmi kablet fra ps3 i tv´et og så optisk kabel fra ps3 direkte
i soundbaren. Så ingen grund til at køre det optiske over tv´et førs og så i soundbaren. Mit tv´s højttalere er slukket når det
står på HDMI1 indgangen, så på den måde skal jeg ikke skrue ned for lyden på tv når jeg vælger den indgang.
Jeg vil anbefale dig en god sub (ikke den tilhørende til yspen, da den ikke er specielt god), da selve soundbaren ikke giver den
fede dybe rungende effekt som der er i de fleste ps3 spil. De kobles til soundbaren via sub udgangen.
Derudover så brug tid med at indstille soundbaren hvis du vil køre i 5 beam mode. Den medfølgende mikrofon gør kun arbejder
50%. Sid i lytte position og tag hver enkelt stråle setup enkeltvis. Du kan i lyttepositionen høre hvornår den rammer. Har du
forskellige sidevægge og afstande korrigerer du ved strålelængde og volumen.
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979

hifinub88
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej! mange tak for dit indlæg!

Tak for rådene angåene bass og opsætning! Når du siger, at tv'et er mutet i hdmi-1, er det så noget det gør automatisk, når du har optisk sat til? fordi jeg mener ikke at mit LG tv er i stand til at mute automatisk?

En anden ting er, at hvis jeg følger din opsætning, så skal jeg have 2 optiske kabler, hvilket endvidere betyder, at jeg er nødt til at skifte mellem "optisk 1" og "optisk 2" når jeg hhv. vil se fjernsyn og spille spil. Eller er jeg helt gal på den?

På forhånd tak.

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 August 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

På mit 50ps8000 kan man slukke for tv højttalerne. Jeg kommer faktisk i tvivl om nu om det er for alle input eller om den husker for hver enkelt input den er på når den er slukket. mener den husker det. Jeg bruger min soundbar til både bluray, tv og ps3.

Du skal bruge et optisk kabel fra tv til soundbar når du vil se tv med soundbar, og så et fra ps3 til soundbar når du vil spille ps3. Så du skal skifte input på soundbar afhængig af hvad du vil se.

Mht dit eget forslag, så tror jeg ikke du vil få noget lydtab, da det er digitalt. Men spørgsmålet er om tv´et sender multilyd fra hdmi´en og videre ud til det optiske kabel? Det er vel bare at prøve det og se hvad der virker bedst? Jeg er lige flyttet og minsoundbar er ikke slået til, men når jeg får den op vil jeg da lige forsøge om det lader sig gøre. Så kan soundbar jo stå på et indput hele tiden ;)

Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979

hifinub88
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Oki doki! Tror jeg har styr på det nu. Har købt to optiske kabler, så jeg kan benytte mig af din opsætning.

Du skal have mange tak for hjælpen! :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes