Forfatter |
|
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
Sendt: 01 Juli 2009 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi4all  Jeg har overvejet at købe et sæt Nordost Solar Wind som skal indgå i en bi-amp opsætning. Sagen er at kablet er termineret til Bi-wire og ikke Bi-amp, dvs 2 bananer i den ene ende og 4 i den anden. Se billede:  Jeg går ud fra at jeg skal bruge 4 bananer i hver ende for at lave en korrekt Bi-amp opsætning af mine højttalere. Vil det være en god ide at pille stikkene af i den ende hver der kun er monteret 2 bananer, og afisolere lederne og dele kablet op i 4 ender, således at det kan bruges til Bi-amp, altså med 4 separate kabel ender i hver ende af kablet? Alle inputs er velkomne! Mvh Derre
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derre skrev:
Hej Hifi4all 
Jeg har overvejet at købe et sæt Nordost Solar Wind som skal indgå i en bi-amp opsætning. Sagen er at kablet er termineret til Bi-wire og ikke Bi-amp, dvs 2 bananer i den ene ende og 4 i den anden.
Se billede:

Jeg går ud fra at jeg skal bruge 4 bananer i hver ende for at lave en korrekt Bi-amp opsætning af mine højttalere. Vil det være en god ide at pille stikkene af i den ende hver der kun er monteret 2 bananer, og afisolere lederne og dele kablet op i 4 ender, således at det kan bruges til Bi-amp, altså med 4 separate kabel ender i hver ende af kablet?
Alle inputs er velkomne!
Mvh Derre
|
|
|
Køb noget NKT-ledning og brug pengene på noget musik, det bliver man gladere af.
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke ligefrem et konstruktivt svar MoWa... 
Derre: Det burde sagtens kunne lade sig gøre, så længe det selvfølgelig bliver gjort ordentligt. Husk at benytte Nordosts egne Z-plugs, når du skal lodde stik på.
God fornøjelse! __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
Derre: Det burde sagtens kunne lade sig gøre, så længe det selvfølgelig bliver gjort ordentligt. Husk at benytte Nordosts egne Z-plugs, når du skal lodde stik på.
God fornøjelse! |
|
|
Han ville have alle former for input, og jeg gav ham det forslag som jeg mener ville være bedst - ingen forskel på lyden og mange penge sparet der kan bruges til musik i stedet. Det er da nærmest ideelt.
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
Kenneth_P skrev:
God fornøjelse!
|
|
|
Han ville have alle former for input, og jeg gav ham det forslag som jeg mener ville være bedst - ingen forskel på lyden og mange penge sparet der kan bruges til musik i stedet. Det er da nærmest ideelt.
|
|
|
Nu er det ikke for at starte en debat, men du kan købe nogle vatpinde i dit lokale supermarked. Når du så har renset ørene, så kan det være at din udmelding vil være en anden 
Kabler (og specielt højttalerkabler!) gør en kæmpe forskel. Punktum. __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, vil lige gøre dig opmærksom på at soler winds 4 grupper af leder ikke er lige store og at du derfor ikke vil få lige stor mm2 på bund og top. En anden model ville være at sælge dit solar wind og købe et færdig termineret 4-4 nordost kabel, ved ikke om 2 x 2m er nok men prøv at se her , så er der også opgraderet lidt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor ikke finde nogle kabler der er lavet til bi-amp
min erfaring er: LYT lyt lyt...
|
Til top |
|
|
Derre Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar (de fleste af dem  ) Jeg tror jeg vil prøve med et andet kabel så
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se efter noget chord kabel, tror det vil være et godt valg til dit system. Man kan ofte finde gode priser på www.ebay.co.uk __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
MoWa skrev:
Kenneth_P skrev:
God fornøjelse!
|
|
|
|
|
|
Nu er det ikke for at starte en debat, men du kan købe nogle vatpinde i dit lokale supermarked. Når du så har renset ørene, så kan det være at din udmelding vil være en anden 
Kabler (og specielt højttalerkabler!) gør en kæmpe forskel. Punktum. |
|
|
Helt klart. Og alligevel kan audiofiler ikke høre forskel på et dyrt højttalerkabel og en tøjbøjle. :) http://forums.audioholics.com/forums/showpost.php?s=97d4a3c3 9d247bf955a57b3953326a34&p=15412&postcount=28
|
Til top |
|
|
Derre Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Prøv at se efter noget chord kabel, tror det vil være et godt valg til dit system. Man kan ofte finde gode priser på www.ebay.co.uk |
|
|
Tak for ideen, har du lyst til at uddybe hvorfor netop dette kabel ville klæde mit system?
|
Til top |
|
|
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa...... opret din egen tråd....
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derre skrev:
dan a. skrev:
Prøv at se efter noget chord kabel, tror det vil være et godt valg til dit system. Man kan ofte finde gode priser på www.ebay.co.uk |
|
|
Tak for ideen, har du lyst til at uddybe hvorfor netop dette kabel ville klæde mit system? 
|
|
|
Fordi at chord kabler har lidt pågående lyd, lidt som nordost, dog spiller chord med et lidt breder lyd billede til en mere attraktiv pris( især i england). Her selv haft nordost red dawn ht og signal kabler samt chord odyssey 4 terineret som 2-2, de har mange ligheds træk, dog syntes jeg at chord kablet er bedere trods en laver indkøbs pris. Odyssey 4 kan jo termineres som at bi-amping kabel, men carnival silversceen skulle også være ganske godt og det fåes også med 4 lederen __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Derre Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det, jeg har fundet et billigt chord odyssey med 4-4 terminering til en yderst attraktiv pris må man sige
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derre skrev:
Tak for det, jeg har fundet et billigt chord odyssey med 4-4 terminering til en yderst attraktiv pris må man sige  |
|
|
det er et rigtig fint kabel, i mine øre et noget bedere kabel en solar wind, det kan du godt glæde dig til, fandt du det i england ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Derre Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep jeg fandt et latterligt billigt et i England  Jeg vil teste det op mod et Nordost Super Flatline MKII når det ankommer, jeg er forresten ikke sikker på hvilken model af odyssey jeg har købt. Så vidt jeg kunne se på deres hjemmeside findes der er version 4, så er spændt på hvad jeg modtager om et par dage, hehe
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derre skrev:
Jep jeg fandt et latterligt billigt et i England 
Jeg vil teste det op mod et Nordost Super Flatline MKII når det ankommer, jeg er forresten ikke sikker på hvilken model af odyssey jeg har købt. Så vidt jeg kunne se på deres hjemmeside findes der er version 4, så er spændt på hvad jeg modtager om et par dage, hehe 
|
|
|
odyssey findes i to udgaver, odyssey 2 er et to ledet kabel og odyssey 4 er et fire ledet kabel som kan termineres som bi-wire (2-4), bi-amping (4-4), eller shot gun (2-2) til ht som kan trække store mængder strøm. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Derre Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må det være en 4'er jeg har fået fingrene i. Tusind tak for hjælpen jeg glæder mig til at høre de to kabler op imod hinanden
|
Til top |
|
|