Forfatter |
|
irmscher Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hesja!
Som ny bruger skal jeg lige "finde rundt"....og kan konstatere at de fleste vælger Plasma, det tror jeg også jeg gør!!?? Men skal måske lige have det sidste "skub". Eller en seriøs hjælp til valg.
Vi skal skifte vores tv og nu har jeg "kogt" det ned til 2 modeller. Egentligt var budgettet max 5000. Det er lidt svært at finde noget fornuftigt, men er villig til at strække mig til 7000. For vi skal jo nok skifte igen om et par år, med den udvikling der sker for tiden...;-)
Har kigget på Panasonic 42" PX80 (som så mange andre) og Zepto Pantheon. Kan så også som så mange andre se at der er en PX81, men da jeg kan udlede at forskellen er MPEG-4 tuner (og MÅSKE udseendet???) er det mindre væsentligt, da vi modtager vores signal via en HD sat modtager og ikke bruger DVB-T og aldrig bliver Boxer kunder, da de indtil videre ikke har HD kanaler, så de 4-500 er ikke det værd (for tuneren altså). Vi tilslutter vores PC med Blu-Ray afspiller og indtil den dag vi ikke kan leve med det, køber vi en ren afspiller. Ellers er alt tv "kigning" via satellit.
Men hvad skal man vælge.....begge er testet med stor ros....PX80 kan købes for ca. 6500 og Zepto er på bud (igen, igen) til 5300.
Vores nuværende tv har egentligt gjort det ok, et 32" LCD, af ældre dato...Fujitsu Siemens Myrica. Men må indrømme at når man ser "gyser/thriller" film kan det være lidt svært at følge med....da 90% af scenerne er nat/mørke.
Så hjææææælllpppp!!!
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den prisklasse er der intet, der slår Panasonic PX80 (går ud fra, at du mente PX80 og ikke PZ80
som i din overskrift? Den er endnu bedre, men også dyrere).
|
Til top |
|
|
irmscher Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
I den prisklasse er der intet, der slår Panasonic PX80 (går ud fra, at du mente PX80 og ikke PZ80 som i din overskrift? Den er endnu bedre, men også dyrere). |
|
|
Helt korrekt, det er selvfølgeligt PX80...ellers ville det jo være helt odiøst overhovedet at spørge....!!! Så langt kan jeg dog godt se....;-))) Men er der nogen der har et helt officielt billede af en PX81...Ikke fordi, jeg kan sagtens "nøjes" med en PX80....og kunne nøjes med een der slet ikke var tuner i...;-))
Men der må være flere der har holdninger både den ene og den anden vej...??!!
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
irmscher skrev:
|
|
|
Jeg tror ikke at nogen herinde på hifi4all vil anbefale Zepto fremfor Panasonic. Jeg vil i hvert fald ikke.
Iøvrigt synes jeg det er fint at du har indset at kilden er vigtig, og derfor har valgt Canal Digital. Der er lysår til forskel på et HDTV signal og så f.eks. analogt kabel TV. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
irmscher skrev:
|
|
|
Ikke hvis man ved en lille smule hvad man snakker om.
Det fede ved PX80 er netop at billedkvaliteten overall er meget lig PZ80 på mange punkter. Nej, opløsningen er ikke 1080P, men det betyder ikke så meget i praksis - og antirefleksskærmen på PZ80 er faktisk lidt en smagssag, nogle foretrækker ligefrem PX80. Så det er nøjagtigt lige så meget "no contest" mellem PX80 og Zepto'en som det havde været mellem PZ80 og Zepto.
Det er iøvrigt lidt pudsigt - kostede Panasonic'en 15k, ville du ikke være i tvivl om at den var bedre, om pengene var der er så noget andet - nu koster den så det samme som en discount LCD, så bliver man pludselig i tvivl om hvad man skal vælge. Det burde være omvendt - dét at Panasonic'en fås så billigt, er dét der gør det til en no-brainer. Jeg ved godt jeg bliver slagtet for at sige det, men dybest set mener jeg at enhver der køber et tv under 10k og IKKE køber et Panasonic, begår en fejl - hvis vi kigger på ren billedkvalitet, det er klart at man kan have specifikke behov som Panasonic ikke lige opfylder. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt rigtig - PX80'eren er det bedste tv til under 10K. Hvis man vil have noget bedre er der kun pioneer .
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
Til top |
|
|
irmscher Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
2ben.dk skrev:
Helt rigtig - PX80'eren er det bedste tv til under 10K. Hvis man vil have noget bedre er der kun pioneer .
|
|
|
Nu står valget så: Skal man vælge 42" PX80 eller 50" PX8, V Real 2 vs. V Real 3 ??????
Når man nu næsten kun ser tv om aftenen = mørkt, det er via sat og Blu-ray når det er selvvalgt film. Når nu en PX8 kan købes for under 8K og en PX80 for 6K. Vi sidder 2 m. fra (tilbaglændet i sofaen....!!
Det ultimative ville være en 46" PZ85, men det er budgettet ikke til. Og vil ikke smide så mange penge efter noget der alligevel bliver så hurtigt forældet.
Lad høre lidt råd!!
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
irmscher skrev:
2ben.dk skrev:
|
|
|
Nu står valget så: Skal man vælge 42" PX80 eller 50" PX8, V Real 2 vs. V Real 3 ??????
Når man nu næsten kun ser tv om aftenen = mørkt, det er via sat og Blu-ray når det er selvvalgt film. Når nu en PX8 kan købes for under 8K og en PX80 for 6K. Vi sidder 2 m. fra (tilbaglændet i sofaen....!!
Det ultimative ville være en 46" PZ85, men det er budgettet ikke til. Og vil ikke smide så mange penge efter noget der alligevel bliver så hurtigt forældet.
Lad høre lidt råd!! |
|
|
Hvis jeg skulle købe ville jeg tage pz85 og den bliver heller ikke forældet på samme måde som de 2 andre fordi den i modsætning til de andre er full hd, jeg er sikker på at der går mange år før der kommer noget som er bedre end full hd, hvorimod hd ready allerede er på vej i graven. Det skal dog nævnes at forid px80 "kun" er hd ready betyder det ikke at det ikke er et godt tv, fordi det er det.
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
PX80 er hele mønten værd, har selv en..
|
Til top |
|
|
irmscher Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
PX80 er hele mønten værd, har selv en.. |
|
|
Budgettet er under en PZ85!! Men er der meget forskel på en PX8 og en PX80...???
Altså V Real 2 vs. V Real 3 ??
|
Til top |
|
|
martin22cph Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 03 November 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg har arbejdet for Zepto, uden at sige stilling og må sige, jeg købte kun det 42" lcd tv pga min indkøbs pris og har dags dato solgt det til fordel for det omtalte panasonic, Tuneren og lcd panelet er simpelt hent rigtig dårlig - og der er en grund til det billigt. Det måtte jeg selv sande, og glæder mig meget til jeg for mit panasonic som jeg bestilte her: http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic-th-42px80ea-3971p.htm l
Kan godt være getmore.dk har det til 6075 kr, med levering men mener nu de er et bedre valg at handle hos. Køb Pana - du fortryder det ikke + det har den nye V Real 3 chip til billed behandling. + understøtter 24P v. 96Mhz så du kan se Blue-rey film. Jeg kommer ikke til at saune 1080P da jeg indtil nu ikke har kunne se forskæl, og tv via YOUSEE - TV2 SPORT HD er 7000000 milll flottere på det plasma, end zepto's tv.
Husk at få fat i EA til sidst - i model nummeret det er den nye opdaterede udgave :)
Håber du kan bruge det 
|
Til top |
|
|
berl Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 05 November 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad mener i om et pana til analogt tv og en DVB-C ?? er det også bedre end sony lcd her ?
__________________ H/K AVR7500
H/K DVD25
H/K DAB-radio
HT: JBL Xti serien
TV LG 42
lissau rullelærred, panasonic PT-AE700E projektor og samsung HD850
|
Til top |
|
|