Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 17:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Loewe VS B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline
Sendt: 30 December 2006 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Både Stofa og TDC spreder de danske DVB kanaler via deres net. Hvilket de ifølge noget så dødkedeligt som radiospredningsloven skal.

Så når man har et Loewe TV med indbygget DVB-C tuner, kan man uden videre rive de 4 danske kanaler til sit TV uden at skulle have en boks. Og er ønsket Selector eller Det digitale spejl, så er det korrekt som Ronin skriver. Man køber et CAM modul til det respektive selskab og vupti, så er man kørende. Ingen boks og ekstra fjernbetjening.

Compose - som kommer til februar eller der omkring, har ligeledes indbygget HD dekoder til både MPEG 2 og 4, og en harddisk, som kan optage i denne kvalitet sålænge broadcasteren tillader det.

Dertil kommer en masses andre tekniske færdigheder, som gør, at det ikke kun er et spørgsmål om økonomi - som Peter Pan lægger op til - men et TV der sætter grænsen for alle de andre producenter. Ingen nævnt ingen glemt.

Jeg vil vælge et Loewe. Pris og design hænger sammen.
Til top Vis Knud98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knud98

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 December 2006 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Ifølge TDC, er alle deres kanaler tilgængelige digitalt hvis man har Selectoren og abonnerer på de store program-pakker!

Ronin skrev:

Nu er en Individual heldigvis heller ikke et dårligere tv - det er funktionaliteten, designet og ikke mindst navnet, der udgør den væsentligste forskel på de to tv.

Smag kan som bekendt ikke diskuteres, og det er i den grad den personlige smag der er gældende i de fleste købssituationer med begge mærker - det drejer sig meget mere om stil og prestige i at have et design-tv i et hjem der er udstyret med lækre møbler og en mere minimalistisk levestil, og her er det faktisk ligegyldigt hvilket af mærkerne der er valgt, fordi de begge signalerer det samme - noget specielt.

Ronin det ændre ikke på virkeligheden, at kun den ene HD kanal er istand til ind imellem at formidle nogle billeder der siger spar 2.

Det pjat med "det drejer sig meget mere om stil og prestige i at have et design-tv i et hjem der er udstyret med lækre møbler og en mere minimalistisk levestil" hvem i alverden har fundet på det, Ronin her optræder du som en god formidler af Janteloven, pas på det. Jeg har købt mit TV fordi jeg syntes der er det bedste der findes, mener du også at det var på grund af  prestige jeg købte min første Beomaster 4400, nej den var Dansk og det bedste den gang, finito.

og god nat.

tobs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Et helt andet spørgsmål.

Jeg har i forbindelse med at jeg byggede hos for 4 år siden etableret kbaling til B&O i hele huset. Ha idag to TV, anlæg og to B&O telefoner. Jeg kan desværre se at B&O prisstrategi på TV ikke gør det muligt for mig at få en fladskærm og derfor regner jeg med at skifte B&O ud med en anden løsning.

Spørgsmålet er så - idet jeg er meget begejstret for at jeg ingen ledninger har. Kan jeg bruge mine B&O kabler til andre løsninger - eksempelvis Loewe. Jeg kan i få tilfælde trække andre kabler i samme rør, men i de fleste tilfælde kan jeg desværre ikke.

Jeg har behov for et godt råd. jeg er glad for B&O, men jeg får aldrig råd til den løsning jeg gerne vil have.

mvh

Torsten

Til top Vis tobs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobs

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Efter mine oplysninger er B&O's kabling helt unik og kan ikke bruges til andre producenter med deres Link teknologi.

Man kan jo stadig undre sig over andre ikke har opfundet noget tilsvarende som B&O...

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

BeoFantast skrev:

Efter mine oplysninger er B&O's kabling helt unik og kan ikke bruges til andre producenter med deres Link teknologi.

Man kan jo stadig undre sig over andre ikke har opfundet noget tilsvarende som B&O...

Jeg mener der er masser af sammenlignelige løsninger på markedet, som bare ikke har fået et ben til jorden i Danmark fordi B&O sidder så tungt på multirums-markedet her til lands. Det skyldes blandt andet at B&O har vænnet folk til at størstedelen af udgifterne ligger i prisen på selve produktet, og ikke i tilbehøret. Det gør det lidt svært for udbydere af tilsvarende løsninger at komme ind på markedet, da det virker dyrt for folk at de skal betale 10-15.000,- for en fjernbetjening, når en Beo4 koster 1495,-. Skal du lave noget tilsvarende med andre produkter, så lægger du pludselig en masse penge i installation og tilbehør, men er til gengæld frit stillet til at bruge næsten hvilken som helst mærke elektronik. Det unikke ved B&O er at du hér betaler f.eks. 150.000,- for apparater og 30.000,- for tilbehør og installation, hvor du i andre systemer betaler f.eks. 80.000,- for apparater og 100.000,- for tilbehør og installation, men du får den samme (eller bedre) ydelse og betjening. Om man kan matche designet og kvaliteten af selve handsettet, det kan så diskuteres, men det åbner i hvert fald op for nogle noget mere varierede udbud på dét punkt.

Problemet som jeg ser det, er så at når kunden kigger på de to 180.000,-s tilbud, så føler han at i tilbud 2 betaler han for meget i forhold til hvilken elektronik han får, fordi B&O har gemt prisen på multirums-systemet væk i prisen på elektronikken, men reelt får man ikke mere for pengene.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
BeoFantast skrev:

Jeg mener der er masser af sammenlignelige løsninger på markedet, som bare ikke har fået et ben til jorden i Danmark fordi B&O sidder så tungt på multirums-markedet her til lands. Det skyldes blandt andet at B&O har vænnet folk til at størstedelen af udgifterne ligger i prisen på selve produktet, og ikke i tilbehøret. Det gør det lidt svært for udbydere af tilsvarende løsninger at komme ind på markedet, da det virker dyrt for folk at de skal betale 10-15.000,- for en fjernbetjening, når en Beo4 koster 1495,-. Skal du lave noget tilsvarende med andre produkter, så lægger du pludselig en masse penge i installation og tilbehør, men er til gengæld frit stillet til at bruge næsten hvilken som helst mærke elektronik. Det unikke ved B&O er at du hér betaler f.eks. 150.000,- for apparater og 30.000,- for tilbehør og installation, hvor du i andre systemer betaler f.eks. 80.000,- for apparater og 100.000,- for tilbehør og installation, men du får den samme (eller bedre) ydelse og betjening. Om man kan matche designet og kvaliteten af selve handsettet, det kan så diskuteres, men det åbner i hvert fald op for nogle noget mere varierede udbud på dét punkt.

Problemet som jeg ser det, er så at når kunden kigger på de to 180.000,-s tilbud, så føler han at i tilbud 2 betaler han for meget i forhold til hvilken elektronik han får, fordi B&O har gemt prisen på multirums-systemet væk i prisen på elektronikken, men reelt får man ikke mere for pengene.

jeg er ikke helt enig, der findes billigere alternativer til det. F.eks. multiremotes fra philips. Det er ikke helt det samme og kræver meget tidskrævende programmering, men funktionaliteten forbliver stort set det samme, om ikke endnu mere brugervenlig. Jeg fandt min Pronto TSU-9600 til omkring 4500 kr. på nettet og efter et par måneders programmering af den (det meste tid er egentlig brugt på layout) er kæresten også blevet glad for den. Det er mange penge at smide efter en remote og jeg ville nok heller ikke gøre det med under 5 forskellige enheder, men et setup med 3 rum og specielt stuen er blevet noget kompleks, alene det at se tv er blevet en større operation med selector, scaler, tv og av-receiver der skal tændes og sættes på de rigtige indgange.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
jeg er ikke helt enig, der findes billigere alternativer til det. F.eks. multiremotes fra philips. Det er ikke helt det samme og kræver meget tidskrævende programmering, men funktionaliteten forbliver stort set det samme, om ikke endnu mere brugervenlig.

Det er unfair over for B&O og sige at du får B&O's funktionalitet ved at købe en multiremote. Nu gik diskussionen jo på multirum via beolink, ikke bare betjeningen, og skal dét fungere på den måde Beolink gør, så skal der trods alt lidt mere end en fjernbetjening til. Men udover det er jeg helt enig, det kan gøres for mindre end hvad B&O koster, nu satte jeg beløbene ens for at være lidt flink ved B&O...

brasch skrev:
Jeg fandt min Pronto TSU-9600 til omkring 4500 kr. på nettet og efter et par måneders programmering af den (det meste tid er egentlig brugt på layout) er kæresten også blevet glad for den. 

Folk der køber såvel B&O som færdigt installerede multirums-løsninger gør det jo netop for at undgå de par måneders programmering.

At du kalder dén investering på 4500,- for "mange penge for en remote", beviser jo bare netop min pointe med at blandt andet B&O har vænnet folk til at en fjernbetjening ikke skal koste ret meget.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Opdater Beo5 med Beo5CTSetup 1.30.exe.

Hent den inden den igen forsvinder.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Det er unfair over for B&O og sige at du får B&O's funktionalitet ved at købe en multiremote. Nu gik diskussionen jo på multirum via beolink, ikke bare betjeningen, og skal dét fungere på den måde Beolink gør, så skal der trods alt lidt mere end en fjernbetjening til. Men udover det er jeg helt enig, det kan gøres for mindre end hvad B&O koster, nu satte jeg beløbene ens for at være lidt flink ved B&O...

jeg skrev jo også netop at det ikke er helt det samme, men man kan altså komme langt i den retning. Diverse extenders man nu kan få har jeg ikke sat mig så meget ind i, da jeg ikke har behovet for dem, men jeg tror da sagtens man kan opnå det samme resultat. Omend jeg tror man kan få det endnu mere skræddersyet efter sine egne behov med pronto. Det er nu ikke for at nedgøre B&O, det er mest for eksemplets skyld. At man så når over den gængse prisklasse alligevel er jo så modargumentet.

AV Precision skrev:
Folk der køber såvel B&O som færdigt installerede multirums-løsninger gør det jo netop for at undgå de par måneders programmering.

en del forhandlere programmerer jo også lige præcis pronto for køberen, så den passer til systemet, så det synes jeg er et dåligt argument 

AV Precision skrev:
At du kalder dén investering på 4500,- for "mange penge for en remote", beviser jo bare netop min pointe med at blandt andet B&O har vænnet folk til at en fjernbetjening ikke skal koste ret meget.

det er set i lyset af hvad jeg ellers har af udstyr. Min remote koster ca. det samme som min cdafspiller. Jeg tror ikke kun det har noget med B&O at gøre. Generelt kan du jo få mange multiremotes til under 1000kr. Langt størstedelen af dem er jo rigeligt til gns. brugeren.

Jeg tror nu mere det har noget at gøre med forbrugernes holdning til det med systemerne. Jeg synes f.eks. at min remote gør mere for mig end min cdafspiller. Jeg tror bare ikke de fleste synes at remotes er et stykke udstyr der kan betragtes på samme niveau som resten af udstyret. Det er et nødvendigt onde på højde med kabler til at koble det sammen.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Jeg tror nu mere det har noget at gøre med forbrugernes holdning til det med systemerne. Jeg synes f.eks. at min remote gør mere for mig end min cdafspiller. Jeg tror bare ikke de fleste synes at remotes er et stykke udstyr der kan betragtes på samme niveau som resten af udstyret. Det er et nødvendigt onde på højde med kabler til at koble det sammen.

Jeg er helt enig. Om det er B&O's "skyld" eller ej kan vel diskuteres, men folk opfatter betjeningssystemet som en dims man har i hånden, ikke som en del af det integrerede system. Og det er lidt synd, for mange går glip af nogle betjeningsløsninger som de kunne have været rigtigt glade for. I stedet for at fokusere på at man betaler 5-10.000,- for en fjernbetjening, så kunne man fokusere på at man betaler 5-10.000,- for en betjeningsløsning som ville gøre dit system mange tusinde kroner dyrere hvis det skulle løses med B&O komponenter.

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 03 November 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
BeoFantast skrev:

Det er vel lige præcis her hunden ligger begravet! Hos B&O får man "stuff" når man køber dette, hvorimod i tilbud 2 der betaler man for serviceydelse (altså ikke "stuff"), men man har ikke på samme måde fået noget håndgribeligt. Det hænger vel sammen med den (jeg generaliserer lidt) modstand mod at betale for serviceydelser.

Et tv kan man ikke lave, det skal købes, men er man lidt fix på fingerene kan det andet jo også klares!?! Det er ialt fald ikke noget, man skal betale for. Det samme må jo gøre sig gældende, når et tv skal indstilles (kalibreres)? Når en fagmand (skal man nu også have fagmand for at indstille tv?) har været ude, hvad har man så konkret fået "i hånden". Og hvad kan han, som jeg ikke kan gøre lige så godt? B&O's tv kalibrerer sig selv (godt billede er indbygget) - jeg skal ikke betale ekstra!?!

Jeg tror (kan selvfølgelig ikke vide) at en del af B&Os målgruppe hellere vil betale 80 kkr i alt end at betale 30 kkr. + 10 kkr. Serviceydelser er ikke et "produkt" på samme niveau elektronik. Det har B&O fundet ud af. Plug-and-play!

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 03 November 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Aaberg skrev:

Det var da den grimmeste center ever.

Ja kan ikke finde ud af sætte billeder ind, så se link istedet...

http://www.loewe.de/spheros_r37_de,0,53.html

http://www.momist.com/blog/uploaded_images/beovision-7-70186 1.jpg

Jeg er IKKe i tvivl om hvad er fedest!

Og hvordan er det så også med Digitalt tv i en B&O???

det er jo sådan i et loewe at der smider du bare et selector kort i siden af skærmen, og wupti...20 kanaler i digital kvalitet....SMÅKAGE:-D

Det loewe TV er da IMHO et plastic helvede der ligner noget man ellers køber i føtex ....

Det B&O stadig kan, er at fremstille TV hvor materiale kvaliteten er "second to none" og designet er nedtonet på en elegant måde.

Jeg er dog ikke vild med designet på højtaleren der er montered neden under skærmen - kan den fås uden ?

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Det Loewe tv du linker til er da et plastic helved som også dk2000 skriver.. Ellers tak

Men som B&O entusiast må jeg også indrømme at højttaleren er for stor i forhold til selve fjernsynet.. Og for en sjælden gangs skyld er de gået på kompromis med designet for at få absolut high end tv lyd til ens tv.. Du kan dog også få beolab 7-2 der "vender" den anden vej, og som også er en fremragende tv højttaler..

Det er rigtigt at man ikke bare kan sætte sit kort ind i fjernsynet, men boksen kan bare gemmes væk som alle de andre ting man har, og så stadig bruge sin b&o fjernbetjening...

Hvis valget stod mellem de 2 tv, ville jeg uden tvivl vælge beovision 7. Men pas på, det smitter:-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes