Forfatter |
|
Sokralex Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 65
|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg rodede med min Soken igår , downloadede lidt firmware : den nåede at blive en Oppo afspiller men her virkede fjernbetjeningen spøjst - inden den blev en BBK afspiller med bedre billede(Farverne) og dansk menu  Hurra for DV971H 
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Bare af almindelig nysgerrighed: Hvordan håndterer den de-interlacing af PAL-materiale? Hometheaterhifi tester ikke PAL som sådan, men den ene test som de mener skal teste en afspillers evne til PAL, nemlig 2-2 pulldown-testen, er netop den eneste som Oppo/BBK'en dumper i? |
|
|
For god ordens skyld, så dumper Oppoen vist ikke den test med seneste firmwareupdate...
http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function =search&articles=124#Oppo%20DigitalOPDV971H%20(DVI )
Jeg har dog ingen erfaringer med den, da man så vidt jeg ved ikke kan se den i nogen butikker herhjemme (?!)
- og tak for tipsene til test af deinterlacing. Jeg har lige købt en "Highend"-dvdafspiller til 499 kr i elmutanten (panasonic s295) og vil prøve at se, om det mon virker.
|
Til top |
|
|
Sir Round Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Jeg kan dog ikke afvise at andre afspillere kan få marginalt bedre lyd ud, selv via den digitale |
|
|
Det er netop marginalerne man betaler for i Highend.
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Desuden bliver jeg nok nødt til afprøve den omtalte Philips 963. Det er den næsten kultisk tilbedte model, der også gør sig rigtig godt som lydafspiller alene, ikke? - med elller uden diverse modifikationer. |
|
|
Jo, det er den. Det skal dog siges at den ikke er så revolutionerende længere som den var engang - i hvert fald på billedsiden. Men på det tidspunkt den kom, var den helt unik - super billede efter datidens standard, super lyd - og en konstruktionskvalitet der gjorde at man lige måtte blinke engang med øjnene for at sikre sig at der rent faktisk står PHILIPS oppe i hjørnet... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Sokralex Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boye ,
har du haft mulighed for at teste de-interlacingen fra omtalte test-film ?
jeg har selv desværre for øjeblikket udlånt min SW II
TIL OTTO !! :Har dog lige købt SW III var det ikke noget og få opdateret din test med denne film Otto
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sokralex skrev:
Har dog lige købt SW III var det ikke noget og få opdateret din test med denne film Otto  |
|
|
If it works, don't fix it! Fordelen ved at bruge SW2 er at jeg kan sammenholde erfaringerne med gamle apparater. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Sokralex Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØV....... men forstår din argumentation
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sokralex skrev:
Hej Boye, har du haft mulighed for at teste de-interlacingen fra omtalte test-film ? |
|
|
Ja, det gjorde jeg for nylig, og jeg kan ikke se nogen problemer. Det ser helt fint ud i mine øjne. Jeg husker ikke, hvilket nummer min seneste Oppo-firmware har, men jeg kan vende tilbage når jeg har tjekket det.
|
Til top |
|
|