Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 16:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD High-End, DCDi tvivl ... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Efter at have fået min Z3er er jeg blevet utilfreds med min JVC XV-N316 jeg oplever artifakter som jeg ikke gjorde på mit widescreen TV. Jeg går ud fra at det er projektorens bedre teknologi der får billedet fra DVDen til at stå dårligere.

Jeg oplever en del af det der Edge Enhancement rundt om bogstaver i undertekster samt rundt om hoveder på lys baggrund osv. Jeg synes også billedet virker slørret på nogle DVDer... Jeg kører Component mellem DVD og Z3 og DVDen understøtter progressive scan. Men en ting jeg ikke forstår er at billedet ligesom bliver mere mat og kedeligt i det når jeg slår progressive scan til.

Er der noget man kan gøre eller er det bare sådan med en billig DVD-afspiller?

Kan i evt anbefale en afspiller i 3-4000.- klassen uden for meget lydgejl, med DCDi og HDMI som er god? Jeg vil gerne have en afspiller der kan trække det bedste ud af mine DVDer og opskalere det til HDTV...

Til top Vis puggie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af puggie

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

puggie skrev:
...Jeg oplever en del af det der Edge Enhancement rundt om bogstaver i undertekster samt rundt om hoveder på lys baggrund osv.

Det kan måske skyldes at dit nye billede er meget større end før og at du derfor nemmere får øje på det? Det findes på mange dvd'er og kan forværres, hvis man har skruet meget op for sharpness på afspilleren.

Jeg synes også billedet virker slørret på nogle DVDer...

Det er desværre også sådan, at der findes rigtig mange skanninger og transfers, der er så ringe,at producenten burde skamme sig. Men det gør de sikkert også - hele vejen ned i banken. Det kan anbefales at kigge på dvdbeaver.com og dvdcompare.net for at finde de gode versioner.

Som afspiller vil jeg igen og igen foreslå den ydmyge kineser Oppo/BBK DV971H som har Dvi-out. med et konverterkabel kan du koble den til din hdmi-indgang.

Prisen er knap 1700,- og den er et scoop til prisen. Billedkvalitet via dvi overgår det meste ifølge Secret of Home Theatre's benchmark. Den får 98 point og overgår dermed Denon dvd-5910 til 3500$ med et point, og det er på basis af målbare kvaliteter - ikke subjektiv bedømmelse.

http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function =search&articles=124

Husk dog at dens kvaliteter kun åbenbarer sig ved brug af dvi-udgangen. På alle andre måder er den nok mere gennemsnitlig for prisklassen. Ikke mindst er den jo mekanisk lidt pinglet, men dog ikke støjende.

Til lyd bruger jeg dens digitale udgang, fordi jeg forventer at AC3/ DTS-processoren i receiveren er bedre og fordi jeg foretrækker et enkelt 8m coax digitalkabel frem for 6 analoge.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud med den Oppo, men hvor har du købt den henne? Kan den overhovedet købes i DK?

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Jeg købte min i Sverige og sparede lidt fragt ved at hente den på Malmø postkontor, men det er nok upraktisk for dig.

Du kan prøve at søge her på forummet efter Oppo DV971H eller BBK DV971H, for jeg mener at huske, at der kom en dansk forhandler på et tidspunkt.

Ellers er de svenske forhandlere at finde her: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=20763

Nogle mener at Cambridge DVD97, som forhandles af Hifi-klubben, er den samme maskine i en pænere indpakning, og den skulle efter sigende derfor også kunne opdateres med den nyeste firmware fra Oppo eller BBK. Jeg mangler dog at få bekræftet det. Man kunne håbe at en ejer af Cambridgen kunne sende et billede af den uden låg, så kunne jeg nemt sammenligne.

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

EDIT: Har ændret overskriften for at få en generel diskussion om DVD-afspillere i den dyrere ende.

Jeg har surfet en del på avsforum og andre steder og jeg synes hele DVD markedet er en jungle...

Mit budget ligger som sagt på en 3000-4000.- og det betyder ikke at afspilleren ikke må være billigere og den må også gerne være brugt. Men der er nogle ting jeg gerne vil have afklaret. Som jeg kan se det er en Faradouja DCDi en upscaler, der i Oppoens tilfælde kun fungerer via DVI/HDMI, men hvad med selve MPEG decoderen? DCDi'en kan vel ikke være nok til at få et superbillede eller hvad?

Jeg har kigget på Pioneer DV-668, der kan fåes til ca. 3500.- brugt, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af om den har Faradouja teknologi. Er det meget vigtigt at DVD-afspilleren kan upscale billedet?

En anden ting gælder de forskellige Video DACs DVD-afspillerne har, fx 12 og 14 bits. Er det noget der har betydning hvis man kører over en ren digital forbindelse som HDMI? Der er vel ingen D/A konvertering i det tilfælde...

Hvad er det der afgør om billedet bare står perfekt? Det er svært at forestille sig at sådan en Oppo kan levere det samme billede som en Pioneer DV-668 over HDMI? men hvis det rent faktisk er tilfældet så er det jo fedt...

Så er der Pioneer 868, men hvad gør den specielt overlegen på billedsiden via HDMI i forhold til de ovennævnte?

Håber på at få nogle svar der kan sætte nogle ting på plads for mig...

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke svare præcist på de tekniske detaljer, men at en billig kineser skulle være lige så god som en dyr Pioneer kommer ikke helt bag på mig. Jeg gætter på at følgende aspekter taler for at det er muligt:

• Billigere kabinet og mekanik generelt.
  • Billigere analog signalbehandlingsdel til lyd såvel som til billede.
  • Færre marketingsomkostninger.
  • Ukendt "brand" - gør at prisen ikke kan skrues så meget i vejret.

Du har nok ret i at man ikke skal lægge for meget vægt på D/A konverterchippen i dette tilfælde, hvor det er vigtigt, at man bruger DVI-udgangen.

Du kan dog trække lidt længere kabel med hdmi-hdmi-forbindelse da det er dvi-standarden der sætter begrænsningen, hvis du har et dvi-hdmi-kabel. Derfor kan det ikk garanteres at virke over 5 m, selv om der er eksempler på at det går godt på op til 10 m ved brug af godt kabel. Jeg har løst problemet ved at have afspilleren stående lige oven på projektoren og så et langt coax-kabel til lyd.

Til gengæld er kvaliteten af mpeg-dekoderen og deinterlacer/scaleren afgørende, og her er hvad Secrets... skriver:

The Genesis (Faroudja) chip has the same limitations as every other player using it. This includes somewhat sluggish transitions between film and video material and the unfortunate macroblocking issue. When I used my standard A Bug's Life test, the player did show signs of the macroblocking bug, but it isn’t as bad as some other players such as the Teac Esoteric UX-1 or Samsung HD-1000. This is really the only drawback I am finding with this player on my reference playback system.

The Mediatek (Mpeg-dekoder) chip is utilized to its fullest potential here. The player breezed through our chroma tests with no signs of banding or jaggies at all. The chip is also extremely fast with menu navigation and supports a seamless layer change.

Som nævnt overgås den jo (lige netop) af den dyre Denon og det skyldes måske bl.a, at Denon anvender den avancerede Silicon Optix deinterlacer:

http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function =search&articles=all&type=&manufacturer=15&m axprice=0&deInt=Silicon+Optix&mpeg=0

Her står i øvrigt lidt mere pænt om Oppo'en http://www.projectorcentral.com/oppo_opdv971h_dvd_player.htm

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hvis 3-4000 er High-End, hvad kalder du så en DVD til 40000?
Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

For dyr...?

Nej, du har jo fat i noget. Det er jo tidligere debatteret, hvad high-end er. Man må gøre op med sig selv, om det drejer sig om suveræn billedkvalitet til et rimelig penge, eller om man vil ofre de 40k på en maskine, der er lækker og oser af kvalitet i alle ender og kanter.

Valget for mig er nemt, når man betragter kvaliteten af dvd-mediet i almindelighed og af mange overførsler i særdeleshed. Mpeg-video-formatet på dvd er jo bare filmverdenens svar på mp3, så hvorfor smide en formue efter det?

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Sir Round skrev:

Når jeg skriver op til 4 kilo så tager jeg brugte apparater med en nypris på måske 10 kilo i betragtning.

For mig er high-end et apparat hvor der er fokuseret på dens primære funktion og hvor kvaliteten er uovertruffen, om den så er lavet i fin ask, har et fancy firmanavn på sig eller at dens overlegenhed i forhold til billigere produkter kun kan måles teknisk, er underordnet...

Jeg har fx selv en Cayin CD-afspiller, ingen gejl, ingen funktioner, men den spiller suværent

Boye:

Men apropos den Oppo hvordan står billedet på den via DVI? Tænker her på om det er "rent" sådan virkeligt rent og hvordan med dobbeltkonturer rundt om objekter i kontrast? Har du selv oplevet makroblocking effekten og i så fald hvordan ser det ud?

Til andre så kunne det være interessant at høre lidt om kvaliteten fra fx en 12 Bits DAC via component kontra en DVI/HDMI afspiller som Oppo der også kan opskalere?

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget tilfreds med købet af min BBK. Via dvi står billedet så rent som dvd'en tillader, så vidt vidt som jeg kan bedømme. Den er koblet til en Benq PE7800.

Dobbeltkonturer ses i det omfang, de er på dvd'en, og det er de desværre i mange tilfælde. De kan i øvrigt også fremprovokeres ved at skrue op for sharpness, men det undlader jeg.

For at alle skal være med på hvad vi taler om, er her et ret godt eksempel fra SW eps. 1:

Billedet er fra Bjørn Roys site http://www.videophile.info hvor der gøres en del ud af at beskrive problemet samt at illustrere forskelle mellem alm. og superbit-versioner af film. Her fra  det 5. element. Bemærk de små sorte vinduer oppe til højre:

Macroblocking har jeg ikke oplevet endnu og har ikke tænkt mig at begynde at lede efter det.

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

puggie skrev:

Sir Round skrev:

Når jeg skriver op til 4 kilo så tager jeg brugte apparater med en nypris på måske 10 kilo i betragtning.

OK. Det betragter jeg bare ikke som highend, så jeg var overrasket over trådens indhold.

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

For dyr...?

Det er der mange der ikke synes.

Boye skrev:
hvorfor smide en formue efter det?

For at få bedre lyd, billed og funktionalitet.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:
Som afspiller vil jeg igen og igen foreslå den ydmyge kineser Oppo/BBK DV971H som har Dvi-out. med et konverterkabel kan du koble den til din hdmi-indgang.

Bare af almindelig nysgerrighed: Hvordan håndterer den de-interlacing af PAL-materiale? Hometheaterhifi tester ikke PAL som sådan, men den ene test som de mener skal teste en afspillers evne til PAL, nemlig 2-2 pulldown-testen, er netop den eneste som Oppo/BBK'en dumper i? Hometheaterhifi's tests er de klart mest grundige overhovedet, men de er (naturligt nok) meget NTSC-orienterede. Jeg har tit oplevet nogle ret mærkværdige forskelle på hvad der i praksis er bedst på PAL-materiale, og hvad Hometheaterhifi roser som gode NTSC-afspillere.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hej Otto

Meget relevant spørgsmål, som jeg ville ønske, jeg kunne besvare fyldestgørende.

Jeg har ikke oplevet nogen artefakter, combing eller lignende, som kunne relateres til mangelfuld de-interlacing i forbindelse med PAL-materiale, men jeg har på den anden side heller ikke haft ikke adgang til andre dvd-afspillere, som jeg har kunnet sammenligne med.

Nu er min Benq PE7800 med sin Matterhorn DMD skræddersyet til PAL-materiale og BBK'en spytter jo gladeligt 576p ud, og jeg synes det kører rigtig godt.

Det eneste jeg dog har bemærket er at der på enkelte film er lidt problemer med det de kalder "sync subtitles to frame" som ses overdrevet her til højre:

Jeg (og sikkert også trådens ophavsmand) vil dog gerne høre lidt mere om det du beskriver.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:
Jeg har ikke oplevet nogen artefakter, combing eller lignende, som kunne relateres til mangelfuld de-interlacing i forbindelse med PAL-materiale, men jeg har på den anden side heller ikke haft ikke adgang til andre dvd-afspillere, som jeg har kunnet sammenligne med.

Du kan få en guide til min egen yderst uvidenskabelige mini-test af de-interlacere. Den indebærer tre rimeligt udbredte PAL-film, og min erfaring siger mig at en de-interlacer der håndterer disse tre ordentligt, generelt fungerer godt på det meste. Jeg har oplevet de-interlacere bestå og dumpe samtlige mulige kombinationer af disse tre film, fra at dumpe alle tre til at bestå alle tre. Det er såmænd ganske enkelt, der er nogle specifikke ting i billedet hvor det er meget tydeligt at se om de-interlacingen sker rigtigt. Hvis man først én gang har set det rigtigt og forkert, vil man aldrig være i tvivl. Det er vigtigt lige at lade de-interlaceren få tid til at fange signalet, så i nogle tilfælde kan det være en god idé at spole 5-10 sekunder tilbage i forhold til de detaljer jeg påpeger:

Min yndlings-test, først og fremmest fordi det var den test der første gang fik mine øjne op for vigtigheden af de-interlacing - og en test der egenhændigt gjorde os til landets suverænt førende forhandler af Philips DVD 963... : Star Wars Episode 2, scene 11 (Tex' Diner). Der er en panorering hen over byen lige i starten, hvor "fly-bussen" lander. Kig f.eks. på hustagene, de skrå linier skal stå helt rent, der må ikke være nogen form for trappe-effekt eller lignende. Kig på bordet de sætter sig ved inde i caféen, når billedet panorerer op og ned må der ikke være nogen form for flimmer i de skrå linier på bordet. Nogle de-interlacere håndterer den vandrette panorering fint, men tripper ved den lodrette. Hvis begge håndteres uden flimmer, så burde hele filmen være fin - men der er bunker af scener i den film hvor forkert de-interlacing er meget tydelig. Robot-fabrikken f.eks, husker ikke lige kapitel-nummeret.

Gladiator, f.eks. intro-kampscenen. Kig f.eks. på de skrå grene på træerne under panoreringerne, de må ikke være "trappe-formede" eller omgivet af flimmer. Du kan også kigge på starten af kampscenen med Tigris inde i arenaen, kig på Maximus' brynje. Med forkert de-interlacing flimrer manken på hestene der er udskåret i brynjen, det gør de ikke med korrekt de-interlacing.

Hulk - husker ikke lige kapitelnummeret, men det er lige i starten, scene 2 eller 3. Et lille stykke inde i scenen står der en mand foran et vindue med persienner. Her er man ikke i tvivl hvis de-interlacingen er forkert, så flimrer persiennerne kraftigt. Scene 4 er også god, lige i starten står der en mand i stribet trøje i bunden af billedet, striberne må ikke flimre. Husk at spole lidt tilbage, nogle de-interlacere når ikke at fange signalet rigtigt før han er væk igen. Denne scene er iøvrigt helt suveræn til at teste forskellige Natural Motion-teknologier, da der er en panorering hen over noget laboratorie-maskineri hvor der indgår en masse forskellige detaljer - men det er en anden snak...

Hvis du kigger på disse specifikke detaljer, så bør der ikke være tvivl. Ved rigtig de-interlacing (og ingen skalering, som i dit tilfælde) er der ingen flimmer overhovedet ved disse detaljer - og ved forkert de-interlacing er flimmeren ret kraftig. Som sagt, hvis alle tre film håndteres korrekt, så kan man med rimelighed forvente at de fleste PAL-film vil blive håndteret rigtigt.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:
Det eneste jeg dog har bemærket er at der på enkelte film er lidt problemer med det de kalder "sync subtitles to frame" som ses overdrevet her til højre:

Dette fænomen har jeg iøvrigt ofte observeret på afspillere der ifølge Hometheaterhifi ikke skulle have dette problem - om det skyldes at filmene simpelthen er forkert mastered og problemet derfor ligger i mediet, det ved jeg ikke.

Sokralex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

De test du henviser til , har jeg ikke mulighed for at afprøve lige nu : men  jeg tror at min egen test scene fra  ringenes herre " The Two Towers" i starten hvor Frodo og hans følgesvend(kan sku ikke lige huske navnet :-) vandre rundt i bjergene kan bruges ,

her kan man se om stenene og konturerne står helt rolige eller om de flimrer !

Og der er intet flimmer fra DV971H det står knivskarpt og roligt !!

min DVD afspiller hedder forøvrigt Soken og er købt i thailand ,men er ellers fuldstændig den samme maskine  

Til top Vis Sokralex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sokralex

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

puggie skrev:

Efter at have fået min Z3er er jeg blevet utilfreds med min JVC XV-N316 jeg oplever artifakter som jeg ikke gjorde på mit widescreen TV. Jeg går ud fra at det er projektorens bedre teknologi der får billedet fra DVDen til at stå dårligere.

Jeg oplever en del af det der Edge Enhancement rundt om bogstaver i undertekster samt rundt om hoveder på lys baggrund osv. Jeg synes også billedet virker slørret på nogle DVDer... Jeg kører Component mellem DVD og Z3 og DVDen understøtter progressive scan. Men en ting jeg ikke forstår er at billedet ligesom bliver mere mat og kedeligt i det når jeg slår progressive scan til.

Er der noget man kan gøre eller er det bare sådan med en billig DVD-afspiller?

Kan i evt anbefale en afspiller i 3-4000.- klassen uden for meget lydgejl, med DCDi og HDMI som er god? Jeg vil gerne have en afspiller der kan trække det bedste ud af mine DVDer og opskalere det til HDTV...

For det første så opskalerer man ikke til HDTV, da tv og DVD ikke har noget at gøre med hinanden. Ligeledes kan du ikke opskalere til HD da det per definition ikke er opskaleret. Jeg ved godt hvad du mente men jeg ville lige spiller kloge Åge og skrive det;-)

Til de 3000 - 4000,- som du har til rådighed bør du måske overveje at køre det fra PC. Der er nogle klare fordele ved en computer, så som prisen i forhold til kvaliteten af billedet. Omvendt er den lidt mindre brugervenlig end en standalone DVD afspiller.

Men hvis du i forvejen har en pc, som er over 1500mhz, så kan du nok for omkring 1500,-  få et billede, som er bedre end de 3000-4000,- som den DVD afspiller du leder efter ellers ville koste.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Nu er der jo så muligheden for at købe brugt.. Hvad med Denon 3900, Pioneer 668/868 og tilsvarende?

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

@Otto:

Tak for dine som sædvanlig velvillige, fyldestgørende og altid sobre betragtninger. Jeg tillader mig lige at benytte lejligheden til at rose dig for din kombination af viden og indsigt, din upolemiske og balancerede fremtoning og ikke mindst den flid du lægger for dagen til når du kommenterer indlæg her i forummet, uden at det lugter det mindste af en skjult salgs-dagsorden.

Hulk ejer jeg ikke, men jeg vil snarest afprøve det to andre film på BBK'en for at se, hvordan den klarer de-interlacingen.

Hvis den dumper må jeg nok overveje at liste nogle forbehold ind i mine efterhånden mange indlæg, hvor jeg anbefaler Oppo/Soken/BBK'en.

Desuden bliver jeg nok nødt til afprøve den omtalte Philips 963. Det er den næsten kultisk tilbedte model, der også gør sig rigtig godt som lydafspiller alene, ikke? - med elller uden diverse modifikationer.

@ Sir Round:

Sir Round skrev:
Boye skrev:
hvorfor smide en formue efter det?
For at få bedre lyd, billed og funktionalitet.

Ja, hvis det var så vel. Det kan muligvis være tilfældet, hvis man benytter sig af analoge udgange. Hvis man benytter sig af dvi og s/pdif til hhv. billede og lyd, så overgås billedet på Oppo'en tilsynsladende hverken af Krell, EAD eller andre såkaldt highend-afspillere. 

Hvad lyd angår, så er den jo allerede begrænset af s/pdif-standarden. Jeg kan dog ikke afvise at andre afspillere kan få marginalt bedre lyd ud, selv via den digitale, men der er det nok vigtigere hvad man har af processor, forstærker, højttaler og rum.

Vi er enige om at prislaget op til 10.000,- ikke er high-end, men modsat dig (og de mange, som du refererer til) mener jeg at high-end ofte er den samme fis, blot i en flottere hornlygte.

At det giver en helt anden og unik fornemmelse at have et rigtigt stykke high-end i hånden er så en anden sag. Fornemmelsen af overlegen byggekvalitet, finish, materialer, betjening er også noget særligt. Men der mener jeg, at man skal være bevidst om sine prioriteter og ikke stikke sig selv blår i øjnene.

Så jeg gemmer hellere de tiloversblevne 38.300,- , smutter en tur til Rio og kigger på firm-end i 3d og hi-res...

@ puggie:

Undskyld hvis vi tramper lidt i din tråd. Jeg håber at du får lidt relevant info ud af det alligevel.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes