Forfatter |
|
dontomasi Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 26 December 2012 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt bruge nogle bud på mulige forstærker opgraderinger på min Arcam A85 forstærker
Synes den mangler nogle saft og kraft. Den er godt nok opgivet til 85 watt, men min AMC XIA jeg havde før var kun på 50 watt og der var noget mere fylde og bund i den. Det er lige før jeg vil vove at påstå at AMC´en er en bedre forstærker på trods af den halve pris.
Jeg leder efter noget en integreret amp, der har noget kraft, god dynamik samt detaljer. Jeg hører primært Heavy / Dødsmetal og det er ikke alle forstærkere der er lige skarpe til det.
Brugt eller nyt, ingen præferencer. Dog tænker jeg noget brugt på max. 5000 k Det er ikke så vigtigt med phono, da jeg har en rør-riaa til koble på en linje indgang. Den skal spille et par Heybrook Hb1 op.
|
Til top |
|
|
dontomasi Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2012 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har kendskab til primare i21, og ville det være et rimeligt bud som udskiftning.
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 26 December 2012 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saft og kraft tænker jeg på forstærkere der kan levere uanset fase-drej og impedansdyk. Dine højttalere er dog ikke hvad jeg
forbinder med Heavy/dødsmetal?
Mit bud ville være en XTZ A100 D3. Da du bor i Kbh, kan du kigge forbi danstv.dk og sandsynligvis få lov at låne en med hjem
og teste i egen stue. Til nyprisen er den stort set uden konkurrence.
God jagt
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 26 December 2012 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heavy / Dødsmetal
Jeg savner at finde noget musik i den gren, der er indspillet flot! Findes det ????
Du har brugfor en forstærker med stor PSU, og gerne mange watt, for virkelig at opleve en forskel i kraft så skal du gange med 4!
+ Der skal bas til, for at det ikke bliver en hylende omgang toner, så hvad har du der ?
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 26 December 2012 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er det nogle andre højttalere der skal til før det bliver godt, et sæt lidt ældre JBL som f.eks. ti3000 vil nok ikke være helt hen i vejret.
D A O - stort set alt der udgives indefor rock og dermed også metal genren nu om dage, er godt og grundig "brickwalled" dvs komprimeret, hvilket ikke gør meget godt for lyden, men jeg synes at Nile's 'Annihilation of the Wicked' på trods er et velproduceret album indenfor death metal. God bund i guitarerne.
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2012 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
exciter
Ja du har ret :)
Jeg kan næsten lide alt musik, men der skal være klanglige kvaliteter i det for mig
Selv det vildeste og hårdeste kan være smukt på sin egen måde
Jeg udtaler mig så også kun fra det jeg har hørt på youtube __________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 26 December 2012 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heybrook HB1 er en god og fint dynamisk levende højttaler på linie med Snell f.eks. Men du skal nok over i PA forstærkerne som f.eks Crown. Men du skal jo også have plader, der rent faktisk ikke blot er hyl og skrig, men ordentligt optaget med godt med gods i. I hvert fald skal forstærkeren ikke have en alt for pæn spillestil. Når jeg en gang i mellem sætter lidt heavy på over mine Snell'er, er der da ingen tvivl om pladen skal være godt optaget, ellers er det helt lige meget.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
dontomasi Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2012 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for indlæg og bud på forbedringer so far.
Jeg vil meget gerne beholde mine heybrook da mit indtryk er at det ikke er her problemet ligger. Dertil er jeg ikke til store gulvhøjttalere. Men jeg savner en forstærker der kan noget mere end den arcam A85 jeg har.
Har kigget på mærker som Primare, exposure, Roksan m.fl. Men har ikke det store kendskab til om nogen af disse kunne være en mulighed.
Der findes efterhånden en del temmeligt godt produceret metal på vinyl. Men det svinger en del. Primært er er meget fra 80érne ikke videre kønt at lytte, meget flad lyd.
Dog er der kommet nogle remastered udgaver af gamle trashplader der virkelig er gode.
|
Til top |
|
|
dontomasi Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2012 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerne en forstærker der er opbygget så simpelt som muligt. Synes min Arcam A85 har utroligt mange indstillings muligheder, som ikke nødvendigvis bedrer lyden.
fx exposure 2010 s1-2 dog kunne det måske være meget rart at kunne justere på bass/treble bare engang imellem.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2012 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kigge efter en Acurus DIA100 eller efterfølgeren DIA150. Meget enkel og super velspillende.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
dontomasi Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2012 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en følelse af at jeg på min Arcam skal skrue virkelig højt op før bunden/dynamikken kommer rigtigt frem og det er pænt irriterende, ellers virker det som om at de nedre frekvenser slet ikke er til stede, altså at hele bunden virker sorteret fra så musikken står tilbage med primært mid og diskant.
Det virker mærkeligt at skulle skrue op til halv styrke på volumen altså 30-35 ud af 72, før der sker noget.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2012 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
dontomasi skrev:
Jeg har en følelse af at jeg på min Arcam skal skrue virkelig højt op før bunden/dynamikken kommer rigtigt frem og det er pænt irriterende, ellers virker det som om at de nedre frekvenser slet ikke er til stede, altså at hele bunden virker sorteret fra så musikken står tilbage med primært mid og diskant.
Det virker mærkeligt at skulle skrue op til halv styrke på volumen altså 30-35 ud af 72, før der sker noget.
|
|
|
Det kan både være Heybrook'erne som det kan være forstærkeren. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 26 December 2012 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
- som angivet tidligere, så vil du få meget mere ud af at skifte højtaler end forstærker.
Du KAN ikke få bassen/de nedre frekvenser gengivet i en så lille højtaler....og slet, SLET, ikke i et lydniveau som imødekommer heavy musik!
MVH __________________ Jesper / Oldhifinut
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2012 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen
Der skal nemlig bund til
En subwoofer med egen amp må være vejen frem __________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
dontomasi Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2012 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok hvis højttaler skifte. hvilke kunne være interessant ud over de allerede nævnte jbl ti 3000
eller subwoofer valg helst ikke større end 8 - 10".
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 26 December 2012 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være interesant at forsøge og sætte exposure super xv integreret eller super xviii effekt på. Heybrook blev, som
jeg husker det, parret med succes til exposure. Om du så kan finde en af ovenstående brugt er spørgsmålet. Der er drive og
timing i de kasser.
|
Til top |
|
|
dontomasi Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2012 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm har fundet en exposure fra 2010 s1 eller s2 i england til omkring 3k inkl fragt det er vel en god pris.
|
Til top |
|
|
dontomasi Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2012 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
doh altså en exposure 2010 s1/s2 model. ved ikke lige om det er s1 eller s2
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 December 2012 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udfra hvad du/dontomasi skriver at du mangler i dit nuværende set-up, tror jeg ligesom D A O at du vil blive rigtig glad for en subwoofer. Og denne som jeg linker til, er aldeles fortræffelig; http://danstv.dk/shop/xtz-99-w10-3795p.html
( derudover er Dan/Dans TV særdeles venlige og yder meget fin service samt råd og vejledning)
MVH __________________ Jesper / Oldhifinut
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 December 2012 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
- om du partout VIL have ny forstærker, så skal du have/finde en ganske anden kaliber end exposure, for at virkelig kunne mærke/høre forskel.
Og/men igen; du KAN ikke få den store "heavy-bas" du søger/savner ud af dine Heybrook - det er simpelthen fysisk umuligt! __________________ Jesper / Oldhifinut
|
Til top |
|
|