Sendt: 15 December 2012 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når det kommer til rørforstærkere er der masser af gode eksotiske mærker.  Hvis du lige vil introduceres til rør først, så kan du finde en Rogue Audio Cronus/Atlas forstærker/effektforstærker. De kan findes til ca. 6k brugt, er bundsolide med masser af vellyd. Jeg har haft begge og har i dag et Atlas effekttrin (de er begge push-pull). De er robuste og har nem adgang til at stille bias for rørene og yder mindst 2x50W 4/8 Ohm. Min effekt er f.eks. målt til at yde over 60W per kanal. De trækker f.eks. fint et sæt Martin Logan, som godt kan være hård kost for mange forstærkere. Jeg har ikke været så glad for Rogues større model M150, som ellers kan findes brugt inden for dit budget - der synes jeg at Cronus/Atlas lyder bedre - selvom det ellers er mindre modeller fra Rogue. Selv kigger jeg en del på at opgradere min til enten Trafomatic eller Melody Audio. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|