Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 16:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vincent SP-997 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 December 2012 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Har sendt dig en PB

hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 December 2012 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

jøka: Mit mål med at købe effektforstærkerne var, at få kontrol over mine Dynaudio højttalere, for det har min Cambridge-
forstærker nemlig haft problemer med. Jeg kan ikke skrue bare moderat op på forstærkeren, uden at det lyder anstrengt,
men med SP-997 koblet på anlægget, er det en helt anden sag. Problemet er løst, og hvor er det skønt bare at kunne skrue
lidt op, og det så stadigvæk lyder godt! :) Jeg har ikke testet, hvor højt jeg kan spille, for det synes jeg egentlig ikke, der er
nogen grund til. Men jeg har en klar fornemmelse af, at SP-997'erne har god kontrol over Dynaudio'erne, også ved højere
volumen end jeg finder behagelig. At musikken så har fået en lidt anden lyd, end jeg er vant til, er en anden sag. Nu har jeg
ikke haft tid til at lytte til musik i dag, men det har jeg nu her i aften. Så skal det blive spændende at høre, om jeg stadigvæk
kan lide lyden af SP-997. Det var i hvert fald dér, jeg nåede til i går, efter at have lyttet til 5-6 cd'er i træk: At jeg godt
kunne lide lyden.

Det er helt sikkert rart, at kunne høre mere rum i musikken. Der er en dybde i lyden nu, som ikke var der før. - Jeg ved
ikke, hvorfor gode anlæg lyder mørkere end billigere, men hvis jeg skal gætte, så må det være fordi, det kræver dyrere
komponenter, hvis man skal reproducere lyden så naturtro som muligt?

Freddy: Jeg er helt enig med dig - det var et rigtig godt og tankevækkende indlæg fra jøka. Det er sjovt, at du kan fortælle
om dine oplevelser med vintage rør-udstyr. Jeg havde ellers svoret, at sådan noget aldrig ville finde vej til min stue, men nu
er jeg da ikke så sikker længere. Som følge af min erfaring med SP-997 nu her, er der ved at blive vendt helt op og ned på
min opfattelse af, hvordan et godt anlæg skal lyde. Det er spændende på den måde at få øjnene op for noget nyt.

Niels A: Tak skal du have. Sikke en dejlig ros at få!
Du har ret i, at jeg gerne vil eksperimentere lidt med udstyr, og at det godt kan blive dyrt, hvis det skal være nyt. Så det er
nok et godt forslag, du kommer med: At gå på brugtmarkedet. Det vil jeg også gerne, men jeg skal lige have pengene til det
først. Dette indkøb af SP-997 har blanket mig fuldstændig af. Der er ellers to gode Vincent-emner i Den Blå Avis, nemlig SA-
91 plus og SA-93 plus. Men som min kæreste siger, når jeg forsøger mig med, at jeg gerne vil låne penge i banken til at
købe udstyr for, som er udbudt nu og her: "Der er jo altid gode tilbud, skat, også når du får sparet op"! :)

Digital_Thor: Ja, jeg tror også, jeg vil begynde at holde lidt øje med brugtmarkedet. Når jeg så får sparet lidt op, er jeg klar
til at slå til :) - Det var pænt af dig at kigge i manualerne til hhv. Vincent og Lyngdorf'en - tak for det! Mht. Luksusfælden så
kommer jeg aldrig i det program. Når jeg låner, så låner jeg ansvarligt. Jeg lægger nemlig et detaljeret budget i regneark
hvert år, og kigger og opdaterer det faktisk dagligt, så jeg ved lige præcis, hvor mange penge jeg har resten af måneden,
og hvor mange jeg får i de kommende måneder. Så jeg har skam godt styr på min økonomi! :)

spacy: Tak skal du have. Det er et godt forslag, at prøve at eksperimentere med venner og bekendtes forforstærkere.
Problemet er bl.a., at min kæreste simpelthen ikke vil have udstyr indenfor døren, før jeg får sparet op til evt. at købe dét,
jeg falder for. Der er ikke noget at rafle om. Mht. akustik så har jeg haft planer om, at investere i et par GIK-paneler til
bagvæggen, hvor jeg sidder i sofaen og lytter til musik. Men dels må jeg indrømme, at jeg synes, det er mere spændende at
investere i nyt udstyr end i akustiske forbedringer (selv om jeg godt ved, at god akustik er meget vigtigt), dels har jeg kat,
og derfor er jeg usikker på, om den vil splitte sådan et akustisk panel ad, hvis jeg hænger det op.

Mit udstyr bringer mig helt sikkert mange glæder allerede nu, så i princippet kunne jeg godt stoppe med at købe udstyr. Men
det er bare så spændende, at prøve forskellige ting af for at se, hvordan det lyder, og om jeg kan få en lyd, jeg bedre kan
lide, end den jeg allerede har. Rent æstetisk har jeg slet ikke overvejet, at gøre mit grej usynligt, som du foreslår. Det kan
jeg godt se pointen i. Hvis jeg var handy-man, ville jeg lave mit eget hi-fi møbel, men det er jeg ikke. Min kæreste går ikke
så højt op i indretningen; der er hun heldigvis fleksibel! :) Dog vil hun gerne snart have en ny sofa.......... :)

Nu her efter Nyhederne på TV2 vil jeg til at lytte til musik igen på SP-997.
Det bliver spændende, hvad jeg synes om det!
Jeg skal nok opdatere her lidt senere, evt. i morgen.

Mvh
Henrik
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes