Sendt: 08 September 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle jeg købte for en måned siden min Nad T747 og er også meget glad for den.. men jeg er ny inde for Surround, har altid været stereo mand. men problemet er at jeg ikke er så skarp til engelsk og der er kun udlandsk manual med
jeg har koblet højtalerne rigtig i ikon7 i begge fronter, ikon mk2 vokal 2 center og bag højtalere dali fazon som hænger på bag væggen til Surround og ikke surround back de sidder ca i 150cm højde med drejet ned mod lytte position. er det rigtig nok ? for der er nemlig ikke andre steder de kan sidde :)
men nu kommer det svære... jeg er har et 5.0 setup lige pt måske kommer der en sub. når damen har givet mig lov.
fronter står som large 0db, center 60 hz +3db, baghøjtaler/surround 60hz +7 db er det ok ?
men så er der jo mange lydformater som jeg ikke lige forstår og det er PLIIx movie/PLIIx music/Neo:6 Music/Neo:6 cinema/Ears/DVS reverce/DVS WIDE/ nogen der kan hjælpe mig ?
for jeg fik afvide nede i hifiklubben at når jeg smed en bluray disk i min ps3 så vil den selv finde ud af lydfor mattet men jeg synes ikke den skifter selv bare stereo og over på en af de andre ?
de skiver jeg har prøvet er batman og iron man. de har begge Dolby true Hd ved ikke om jeg gør noget forkert eller om det bare var ham dernede, men når jeg skifter manuel over så virker det som det er PLIIx movie som lyder bedst. men når der kommer en explotion er der ikke så meget bass.. der er tilgæld noget mere bass på Stereo.. men jeg håber i kan hjælpe
mvh Ridderen
|