Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 09:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: MPEG 4 eller ej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 10 November 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg håber nogle kan hjælpe mig ud af fremtidsforvirringen på dette site. Jeg står overfor at skulle have nyt sovekammer tv og har derfor læst lidt rundt omkring, hvad jeg bør og ikke bør se efter i den forbindelse, uden at jeg synes at jeg er blevet helt sikker i min sag. Nogle steder står der at man efter bør have et tv med mpeg4 hvis man vil se digitalt tv efter 2012 og andre steder står der, hvis jeg forstår det ret, at det ikke er nødvendigt, hvis man som jeg er kabel tv kunde.. Men hvad er det rigtige?

Jeg ønsker IKKE at skulle ud og have en box ved siden af, og jeg ønsker at være "fremtidssikret" på det punkt, så meget som det nu, på nuværende tidspunkt kan lade sig gøre... Jeg er forvirret!

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 10 November 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Hejsa

Jeg håber nogle kan hjælpe mig ud af fremtidsforvirringen på dette site. Jeg står overfor at skulle have nyt sovekammer tv og har derfor læst lidt rundt omkring, hvad jeg bør og ikke bør se efter i den forbindelse, uden at jeg synes at jeg er blevet helt sikker i min sag. Nogle steder står der at man efter bør have et tv med mpeg4 hvis man vil se digitalt tv efter 2012 og andre steder står der, hvis jeg forstår det ret, at det ikke er nødvendigt, hvis man som jeg er kabel tv kunde.. Men hvad er det rigtige?

Jeg ønsker IKKE at skulle ud og have en box ved siden af, og jeg ønsker at være "fremtidssikret" på det punkt, så meget som det nu, på nuværende tidspunkt kan lade sig gøre... Jeg er forvirret!

Når du er kabel-tv kunde og gerne vil undgå boks ved siden af skal dit kommende tv indeholde en DVB-C tuner der understøtter MPEG-4.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 November 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Tror desværre ikke der er nogen garantier, og det kommer meget an på hvilket net du er på... ved. f.eks. Stofa slipper man
vist ikke for en boks.

Jeg har en kammerat der har købt et Sony W4000 med DVB-C og MPEG2 og MPEG4. Det virker fremragende med hans
digitale Yousee. Fjernsynet skal bare have dekoderkortet indsat. Det er forresten konge godt i HD.

Om det også virker i 2012 vil kun tiden vise, men et TV der virker nu har en noget bedre chance for at virke i 2012 end det
der allerede er bagud.
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted

DADDY DJ
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert HiFi, Randers

Bruger siden: 21 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 November 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Hej

For lige at kommentere på dette og alle de misforståelser der er, skal det siges at overgangen fra MPEG2 til MPEG4 standard H268 som senest sker i 2012 kun gælder DVB-T (digitalt luftbåret signal). Og ikke DVB-C!!

Det er nemlig Boxer (gatekeeper på DVB-T) som lader standarden overgå til MPEG4.

Der er dog stort set ingen af de tv som er på markedet i dag med MPEG4 tuner der har Boxers godkendelse endnu!!

Det er korrekt at man skal have en MPEG4 DVB-C dekoder i sit tv hvis man vil se HD-kanalerne via CA-modul fra eksempelvis You See. Men der er kun HD-kanalerne der kræver MPEG4 dekoder for at blive vist. Der er ingen beslutning fra You See's side om at lade alle kanaler blive komprimeret i MPEG4 H268 standard.

Venligst

Peter

Til top Vis DADDY DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DADDY DJ

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 November 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres svar, det var netop det som jeg frygtede lidt omend havde brug for at vide..

Har faktisk selv kigget på et W model i 32", men kommer nok til at nøjedes med et fra V serien i stedet for, af finansielle grunde. *S*

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 November 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

For hvad det nu er værd.

Vil det for eks. sige at Indbyggede MPEG-4 DVB-C modtagere i TV vil fungere, imens en separat Boks kun volder gråd?

EBU fik tilstrækkeligt brændt fingrene over deres HD2-MAC, så hvis EU og EBU (European Broadcasting Union) kunne enes om noget.

Noget hvor vi alle skulle betale ved kasse Eet. I forhold til  Programudbyderne og Kopisikringen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes