Sendt: 15 Februar 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er god ide at få en dvd-afspiller med HDMI eller DVI (kan konverteres til HDMI med et kabel). Det giver et ret skarpt billede, og selvom mange afspillere kan opskalere dvd til HD-opløsning, så er det ikke HD-film.
Jeg har ikke set Kiss-maskinen i praksis, men så vidt jeg ved kan den afspille HD-film i det såkaldte Windows Media 9-format, som ellers kun kan køres via computere. Det ser godt ud, men det er i praksis et dødt format, som jeg ikke ville investere noget særligt i.
Det som alle venter på er de nye film i HD-format, hvor der er formatkrig mellem Blu-ray og HD-DVD. De kommer først på markedet senere i år, så det kan du ikke købe endnu, men når det kommer, vil det helt sikkert se godt ud på din skærm.
Der er også et par tv-kanaler i HD-opløsning undervejs, Canal Digital har netop åbnet den første med film i HD hver aften.
Indtil da kan du kun afspille HD-film og HDTV via en computer, men bortset fra trailers (kan downloades fra både Apple og Microsoft) er der ikke ret meget lovligt indhold at få fat i med mindre man altså bor i et land hvor der vises HDTV.
Så jeg ville da overveje en dvd-afspiller med HDMI, men ikke ofre en million på den, hvis du kunne forestille dig at købe een af de nye bluray- eller HD-DVD-maskiner inden for et ar år
|