Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 11:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hvaeh, hjælp lige en newbie? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jezz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg jo investeret i et lækkert Samsung LCD fjernsyn. Skidtet er selvfølgelig HD-ready, men hvordan får jeg udnyttet det? Skal man have en DVD-afspiller der kan spille film i HD-format eller hvordan?

Jeg har lagt mærke til, at fjernsynet har en HDMI indgang. Det er der også nogle DVD-afspillere der har. Er det noget man skal gå efter? Har bl.a. set på Kiss DP-600, som skulle kunne noget med HD.

Jeg er ikke så meget inde på det der HD marked, jeg vil bare gerne se film så det står kniv skarpt

Håber der er nogen der gidder at bruge lidt tid på at sætte mig ind i det her.

På forhånd tak.
Til top Vis Jezz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jezz

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Ja, det er god ide at få en dvd-afspiller med HDMI eller DVI (kan konverteres til HDMI med et kabel). Det giver et ret skarpt billede, og selvom mange afspillere kan opskalere dvd til HD-opløsning, så er det ikke HD-film.

Jeg har ikke set Kiss-maskinen i praksis, men så vidt jeg ved kan den afspille HD-film i det såkaldte Windows Media 9-format, som ellers kun kan køres via computere. Det ser godt ud, men det er i praksis et dødt format, som jeg ikke ville investere noget særligt i.

Det som alle venter på er de nye film i HD-format, hvor der er formatkrig mellem Blu-ray og HD-DVD. De kommer først på markedet senere i år, så det kan du ikke købe endnu, men når det kommer, vil det helt sikkert se godt ud på din skærm.

Der er også et par tv-kanaler i HD-opløsning undervejs, Canal Digital har netop åbnet den første med film i HD hver aften.

Indtil da kan du kun afspille HD-film og HDTV via en computer, men bortset fra trailers (kan downloades fra både Apple og Microsoft) er der ikke ret meget lovligt indhold at få fat i med mindre man altså bor i et land hvor der vises HDTV.

Så jeg ville da overveje en dvd-afspiller med HDMI, men ikke ofre en million på den, hvis du kunne forestille dig at købe een af de nye bluray- eller HD-DVD-maskiner inden  for et ar år

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Jezz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg da lige sat et par ting på plads! Det hjalp noget.

Tror jeg vil prøve at finde en ok afspiller med HDMI til en fornuftig pris, indtil de nye afspillere (og film for den sags skyld) kommer på markedet.

Mange tak for det
Til top Vis Jezz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jezz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes