Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 11:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Modification af DVD med SDI? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Thomas_L skrev:
Set i lyset af HD-DVD/Blu-Ray etc. og at min 656 faktisk virkede helt perfekt, har jeg sendt den til modificering. Men lidt held får jeg den igen i løbet af næste uge.

Men jeg lover at komme tilbage med mit syn på sådan en SDI opgradering.

fFedt, og jeg synes det er yderst fornuftigt glæder mig til at høre din mening og håber, at du får en lige så "stor" (lille, men rigtig god) forbedring

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Meier skrev:
D.J. skrev:

Meier:

maskinen han har, er en PTAE-700 og hvis jeg er heldig og får lokket ham til at slæbe sin dvd med, er det en 668 ( meget lig din 868 meier!?)  ( se, det er jo lige den maskine vi gerne vil teste imod).

Desværre - har pt. en Primare  (men den er nu også pæn.....) Har lige set en sådan en, ( virkede fed og var  helt sikkert baseret på en Pioneer maskine - ku´genkende pauseskærmen) , hvilken model har du ?

Jeg tror egentlig ikke at det er det store problem, at det er en ældrer maskine, fordi, der hvor de er blevet udviklet mest og bedst i de senere år, er på billedkonverterne, deinterlacering, scalering osv. ( som jo er ligegyldig med SDI) hvorimod man typisk lavede gode gedigne værker osv. allerede dengang ( faktisk sparer man typisk mere idag på det, fordi alle bare vil ha´det så billigt, som muligt ) Undtagen her, er dog de "gode" og dyrere maskine som feks. 668, 868, 3910 osv. hvor man typisk stadig laver alting ordentligt.

Det var også det jeg tænkte - en god gedign maskine, ind med SDI i maskinen ud med et digitalt lydsignal til en processor - så er DVD'en reduceret til et drev.

Jeg må også sige,  at den gl. udjokkede Denon dvd1000 ( som faktisk ikke var "betragtet" som en af de bedre Denon maskiner - (solgte dem selv ) og kostede 3999,- for ny, har imponeret mig ud over alle grænser via sit component udgang og hvis den havde været ny, ville jeg have modificeret den med SDI på stedet!!!

Det er lidt tankevækkende at den maskine stadigvæk klarer sig så godt Ja, egentlig var jeg selv lidt chokeret, men ved nærmere eftertanke, tror jeg den er baseret på Panasonics maskine ( RP82 vistnok !?. ) , som rent faktisk altid har fået stor ros og god kritik generelt.

Jeg tror ikke hans hjemmeside er opppe endnu ( han sagde "nogle uger" , men jeg forventer ikke noget før om et par mdr. ) Måske Casper selv læser dette og kan tilføje noget mere eksagt?????????????

Jeg kunne heller ikke se så meget på siden

Forresten så tror/forventer jeg ikke en nævneværdig billedkvalitets forskel på HDMI contra SDI - jeg vil mene de begge er suveræne  ( dermed også sagt, at kører man med HDMI ud nu, ville jeg nok ikke bruge penge på en SDI-udgang, med mindre, der var andre årsager - feks. meget lange kabeltræk ( typisk over 10 m ), hvor SDI igen har sine fordele ( kan efter sigende trækkes op til 100m  ). Svarer det på dine overvejelser Vanderlay?

OK, spændt på en sammenligninge HDMI conta SDI  Kommer senere

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Forresten så tror/forventer jeg ikke en nævneværdig billedkvalitets forskel på HDMI contra SDI - jeg vil mene de begge er suveræne  ( dermed også sagt, at kører man med HDMI ud nu, ville jeg nok ikke bruge penge på en SDI-udgang, med mindre, der var andre årsager - feks. meget lange kabeltræk ( typisk over 10 m ), hvor SDI igen har sine fordele ( kan efter sigende trækkes op til 100m  ). Svarer det på dine overvejelser Vanderlay?

OK, spændt på en sammenligninge HDMI conta SDI  Kommer senere

[/QUOTE] [/QUOTE] [/QUOTE]

Men hvordan vil du egentlig sammenligne det? Selve skaleringen kan man selvfølgelig sammenligne via HDMI-DVI, men hvis det også er de-interlaceren, det handler om, så mangler man vel en HDMI-indgang på den eksterne videoprocessor, så man kan sende 480i/576i ud via HDMI, som i hvert fald nogle HDMI-afspillere kan?

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Mit forsøg vil være at bruge min DE81 med SDI ud ( 576i ) til min scaler, som så deinterlacer det til 576P og samtidig en 668ér med HDMI ud ( 576P - den kan desværre ikke sende 576i ud  - kender du en maskine, der kan, fordi så kunne man lave en helt korrekt sammenligning ?) til samme scaler, hvor den bare passer igennem, så begge bliver sendt via DVI til en PTAE700 HDMI-indgang! 

Det er selvfølgelig ikke en 100% sammenligning ( da det er to forskellige deinterlacere så ) men det kan forhåbentlig give et fingerpeg om, om der er en forskel på de to signaler, og i såfald hvor! da det så også kan give en indikering af, om det er deinterlacerene, der gør forskellen eller typen af signalerne.

Jeg gætter på, at forskellene vil være minimale, hvis nogen overhovedet, men man ved jo aldrig før man har prøvet vel?! .

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

( 576P - den kan desværre ikke sende 576i ud  - kender du en maskine, der kan, fordi så kunne man lave en helt korrekt sammenligning ?)

Jeg ved, at Arcams to HDMI-afspillere, DV79 og DV29 kan, men spørgsmålet er, om de også kan gøre det, hvis der er DVI i den anden ende, da DVI så vidt jeg har forstået kun kan transmittere interlacede signaler.

Derfor kan man vel først lave den fulde sammenligning, når man også har en ekstern videoprocessor med HDMI-indgang. Findes de p.t.?

Thomas_L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har også hørt at Arcam skulle kunne, desuden har jeg læst at Pioneers DV-868 også burde kunne, så hvorfor deres DV-668 ikke kan er lidt underligt!

Jeg mener dog at der som standart ikke er defineret interlacede signaler for DVI, hvorimod HDMI godt kan (eller burde kunne) sende dem.

Jeg har dog ladet mig fortælle at iScan HD'en kan modtage interlacede signaler på den DVI indgang. Så hvis noge nhar adgang til sådan en og en afspiller der kan smide et interlaced signal ud gennem sin HDMI udgang burde det være muligt

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
D.J. skrev:

( 576P - den kan desværre ikke sende 576i ud  - kender du en maskine, der kan, fordi så kunne man lave en helt korrekt sammenligning ?)

Jeg ved, at Arcams to HDMI-afspillere, DV79 og DV29 kan, men spørgsmålet er, om de også kan gøre det, hvis der er DVI i den anden ende, da DVI så vidt jeg har forstået kun kan transmittere interlacede signaler. Nix, Iscan HDén har DVI ud og den kan sende alt op til 1080P ud via den. Mener også at Bravoérne kan sende 576P 0g 720P ud via DVI!?

Derfor kan man vel først lave den fulde sammenligning, når man også har en ekstern videoprocessor med HDMI-indgang. Findes de p.t.? hm, mener at Lumagen laver en ! ( men er ikke sikker)

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Thomas_L skrev:
Jeg har også hørt at Arcam skulle kunne, desuden har jeg læst at Pioneers DV-868 også burde kunne, så hvorfor deres DV-668 ikke kan er lidt underligt!

Jeg mener dog at der som standart ikke er defineret interlacede signaler for DVI, hvorimod HDMI godt kan (eller burde kunne) sende dem.

Jeg har dog ladet mig fortælle at iScan HD'en kan modtage interlacede signaler på den DVI indgangEnig. Så hvis noge nhar adgang til sådan en og en afspiller der kan smide et interlaced signal ud gennem sin HDMI udgang burde det være muligt Lige præcis.........så nu skal jeg bare ha´ fundet en sådan en nogen der ved / kender en  ( ud over Arcam, da jeg ikke kender nogen som har sådan en og heller ikke kender en forhandler af dem ).

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Vanderlay skrev:
[QUOTE=D.J.]

Jeg ved, at Arcams to HDMI-afspillere, DV79 og DV29 kan, men spørgsmålet er, om de også kan gøre det, hvis der er DVI i den anden ende, da DVI så vidt jeg har forstået kun kan transmittere interlacede signaler. Nix, Iscan HDén har DVI ud og den kan sende alt op til 1080P ud via den. Mener også at Bravoérne kan sende 576P 0g 720P ud via DVI!?

Ja, her er det selvfølgelig mig, der vrøvler. Det jeg mente var, at man kun kan sende progressive signaler via DVI, og ikke interlacede, men det lyder til at nogle videoprocessorer er undtagelser fra dette.

Jeg har ikke umiddelbart hørt om andre HDMI-afspillere end Arcams, som med sikkerhed kan udsende interlaced signaler digitalt.

Thomas_L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Så er jeg klar med et par ord om hvad jeg mener SDI er for noget! :-)

Maskinen kom ind af døren igår så det er lidt begrænset hvor meget jeg kunne nå at teste, men noget blev det dog til.

Jeg skal lige siges at jeg hurtigt kalibrerede maskinen inden jeg foretog noget film kigning.

Det første der slog mig da jeg startede DVD-en op var  hvor rent og solidt billedet var.  Jeg har tidligere oplevet at store ens mørke flader har haft en tendens til at blive levende, dette fænomen er helt væk. Generelt er billedet utroligt rent.

Ligeledes er fine detaljer blevet endnu mere synlige. Også sortniveauet er blevet bedere, måske ikke så meget, men det er der og det er meget velkommet :-)

Så resultatet er der helt sikkert, billedet er blevet mere rent og solidt, generelt mere 3D agtigt. Desuden er små detaljer blevet endnu bedere.

Så har man muligheden for at udnytte SDI kan jeg på det varmeste anbefale det.

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Meier skrev:
D.J. skrev:

Meier:

maskinen han har, er en PTAE-700 og hvis jeg er heldig og får lokket ham til at slæbe sin dvd med, er det en 668 ( meget lig din 868 meier!?)  ( se, det er jo lige den maskine vi gerne vil teste imod).

Desværre - har pt. en Primare  (men den er nu også pæn.....) Har lige set en sådan en, ( virkede fed og var  helt sikkert baseret på en Pioneer maskine - ku´genkende pauseskærmen) , hvilken model har du ?

En ældre V20 - den er sku så pæn at jeg ikke nænner at skille mig af med den

Derfor ville det passe mig fint at få den opgraderet

En mulig afløser var bl.a en 668/868 eller en Phillips dvp900sa, men jeg venter lige lidt (igen.....)

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Meier

Har du en scaler nu ? som enten har eller kan modificeres med SDI-indput?

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Thomas_L skrev:
Så er jeg klar med et par ord om hvad jeg mener SDI er for noget! :-)

Maskinen kom ind af døren igår så det er lidt begrænset hvor meget jeg kunne nå at teste, men noget blev det dog til.

Jeg skal lige siges at jeg hurtigt kalibrerede maskinen inden jeg foretog noget film kigning.

Det første der slog mig da jeg startede DVD-en op var  hvor rent og solidt billedet var.  Jeg har tidligere oplevet at store ens mørke flader har haft en tendens til at blive levende, dette fænomen er helt væk. Generelt er billedet utroligt rent.

Ligeledes er fine detaljer blevet endnu mere synlige. Også sortniveauet er blevet bedere, måske ikke så meget, men det er der og det er meget velkommet :-)

Så resultatet er der helt sikkert, billedet er blevet mere rent og solidt, generelt mere 3D agtigt. Desuden er små detaljer blevet endnu bedere.

Så har man muligheden for at udnytte SDI kan jeg på det varmeste anbefale det.

Tak for din test, det lader til at være nogenlunde den samme forbedring som jeg oplevede - det kunne tyde på at det er en generel og typisk billedforbedring, man kan vinde/opnå ved en SDI overførsel - så må man selv vurderer, om det er prisen værd.

Men jeg vil også gerne anbefale det, da jeg er fuld ud tilfreds med forbedringen, som jeg ikke finder "ekstrem" stor, men et hak bedre på alle de "rigtige" steder  og netop der´ betyder de bare mere

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Meier

Nope, havde en, men den er røget videre....

Har heller ikke nogen pj, men mon ikke der komme ern sony50 snart - skal lige have smidt et par børn ud først.... (de er desværre kun i vuggestue alderen,så....)

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Meier][QUOTE=D.J.]

Meier

Har heller ikke nogen pj, men mon ikke der komme ern sony50 snart - skal lige have smidt et par børn ud først.... (de er desværre kun i vuggestue alderen,så....)   ok , HS50 virker ret fed, jeg arbejder på, at få lov at låne en, så jeg kan lege lidt med den ( måske man kunne ha´sådan en i stuen, når det gl. tv engang dør ) og hvis det sker, skal jeg nok give en subjektiv mening, med mindre du selv har set den?

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
[QUOTE=Meier][QUOTE=D.J.]

Meier

Har heller ikke nogen pj, men mon ikke der komme ern sony50 snart - skal lige have smidt et par børn ud først.... (de er desværre kun i vuggestue alderen,så....)   ok , HS50 virker ret fed, jeg arbejder på, at få lov at låne en, så jeg kan lege lidt med den ( måske man kunne ha´sådan en i stuen, når det gl. tv engang dør ) og hvis det sker, skal jeg nok give en subjektiv mening, med mindre du selv har set den?

Har set den, men kun ved udstillinger, samt kort i div butikker.

Det er jo ikke ligefrem optimalt

Jeg stoler dog på de anmeldelser jeg har læst (naiv...?) + den er meget lydløs i mine ører og det er altså vigtigt for mig

Så for at svare på dit spm: Jo, tak - alle meninger er velkomne (specielt hvis jeg er enig... )

Hygge

Thomas

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

ok!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Noget nyt mht. hvor man kan få foretaget SDI opgraderingen?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Prøv evt. at kontakte Casper Reinholdt ( reinhold@tele2adsl.dk)  - han lavede min modificering. 

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 September 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Så er min A11'er sendt til SDI opgradering
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes