Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 11:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Modification af DVD med SDI? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 November 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

PrebKlok skrev:
Jeg skrev indlæget der blev svaret på :

Se det giver jo meget mere mening

PrebKlok skrev:
De danske toldere vil helt sikkert åbne pakken, og så er det jo bare at bruge google til at finde prisen på Iscan HD.

Tror du de er så grundige , så er det tilbage til kuffert løsningen....

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 November 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Det er sikkert Dale Adams, der har skrevet det ( han er en af udviklerne af HDén på DVDO ) og han er tit på AVSforum.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 November 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Lige lidt interresandt nyt fra en anden tråd...

Otto, TC skrev:

Ingeniøren skrev:
Kommer i til at føre HD+ i TC ??

Ja.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Hellere/også nogen DVD maskiner med SDI output.

Var det ikke noget Otto? ( kunder der køber en HDér ville jo klart være potentielle kunder til en dvd med SDI ud - inklusiv mig (og Thomas vistnok)).

PrebKlok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 December 2004 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

Også her
Til top Vis PrebKlok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PrebKlok Besøg PrebKlok's Websted

reinhold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 December 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Thomas_L skrev:
Er der nogen der kender til et sted her i dk hvor man kan få modificeret sin DVD afspiller med en SDI udgang?

Hej, jeg kan modificere de fleste DVD afspillere til SDI output. Skriv blot en mail til mig for mere info/priser.  P.S der er dog lidt ventetid for tiden!

mvh. Casper

Til top Vis reinhold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reinhold

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Fint Casper

Sender besked til dig.

Der skulle vist være en god chance for at du kan få lidt kunder herfra .

Godt initiativ.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Inden for den nærmeste fremtid, vil jeg få modificeret en dvd med SDI output, såfremt det har interesse, vil  jeg gerne give en melding på, om der ( personligt subjektivt) er billedkvalitet forbedring at hente osv. Måske specielt interessant for Thomas og Prebklok, med mindre I allerede har fået modificeret en ?!  i såfald fortæl løs

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Sendt: 14 December 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Inden for den nærmeste fremtid, vil jeg få modificeret en dvd med SDI output, såfremt det har interesse, vil  jeg gerne give en melding på, om der ( personligt subjektivt) er billedkvalitet forbedring at hente osv.

Er du gal mand

Jeg er ved at revne af nysgerrighed....

Hvor kan man købe et DIY-kit?

Har set et her :

http://www.jvb.nl/jvb.asp?cur=1&level=sdi&page=brows e&searchtype=brand&searchstring=Upgrade

og:

http://www.videofusion.net/SDI.htm

Ville selv bruge det til en Primare DVD og op til en projektor (z3 måske )

Hilsen Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Thomas og andre interesserede .

Det store spørgsmål for mig lige nu er, hvilken maskine jeg skal modificere med SDI- outputtet??

Min første tanke var en DV-575A, fordi den er billig, kan afspille de fleste typer ( dog ikke specielt vigtigt, da jeg primært ser dvd og evt lytter cdér - men dog rart nok) og umiddelbart vil jeg ikke investerer alt for mange penge i maskinen, da de fleste ting i den vil blive by-passet af SDI- outputtet alligevel og HD-dvd/BD lurer i fremtiden ( har dog ikke travlt med det - om 5-8 år og så er den her også udskiftnings klar).

jeg har testet 575´eren og ( jeg indrømmer, at jeg er uretfærdig kritisk overfor en maskine, der er så billig, så tag mine kritikpunker med tanke på, at jeg tager IKKE prisen med i betragningen - KUN dens performens -). Den havde to  ankepunkter, som jeg ikke ved om sdi vil løse: 1 og vigtigst: den kan ikke vise sortere end sort og jeg er i tvivl om, om det løses af sdi outputtet?! 2: ved både componet og RGB havde den en irreterende tendens, at nederste vandrette sorte "kant" af billedet "tvittede" ( stod og hoppede op og ned) bemærk, at jeg kører med 0% overscan -så jeg kan masker det .Det gjorde den ikke ved s-vhs, men der er den markant mere soft i biledet . Jeg sammenlignede den med en gl. Denon dvd1000 (via componet) og den var faktisk bedre billedemæssigt!

Mine alternativer er, at jeg kan modificerer min gl. pioneer 717( ca. 4 år ), som stadig kører fint ( men spørgsmålet er, hvor længe den holder og modificeringen er trods at stadig en rimelig investering - så den skal jeg helst have glæde af nogle år  ). Ellers er der muligheder som DVP900SA, H/K dvd22/30,  DVPNS955 , evt. div. Yamaha/panasonic og hvis ingenting ellers duer, må jeg hoppe højere op og se på dv-668 ( selv om jeg hader silver og helst vil holde mig ned i pris).  Nogen tanker eller forslag ?

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

DJ:

Mine alternativer er, at jeg kan modificerer min gl. pioneer 717( ca. 4 år ), som stadig kører fint ( men spørgsmålet er, hvor længe den holder og modificeringen er trods at stadig en rimelig investering - så den skal jeg helst have glæde af nogle år  ). Ellers er der muligheder som DVP900SA

Af ovenstående to muligheder ville jeg klart vælge den billigeste

Behold din gamle maskine og smid selv et SDI kit i den.

Jeg er selv lidt varm på DVP900SA, men skal lige høre lidt mere om den...

DJ:

jeg har testet 575´eren og ( jeg indrømmer, at jeg er uretfærdig kritisk overfor en maskine, der er så billig, så tag mine kritikpunker med tanke på, at jeg tager IKKE prisen med i betragningen - KUN dens performens -). Den havde to  ankepunkter, som jeg ikke ved om sdi vil løse

Hmm - jeg tvivler på at SDI ændre disse fejl, men jeg kan da tage fejl...

Skriv endeligt hvad du kommer frem til.

Hilsen Thomas

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2004 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

PS hvis du overvejer en dv-668 så kig lidt nærmere på en 868....

Den er vist ikke så ringe enda  selv om der er sølvfarvet...

Thomas_L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Sendt: 16 December 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Mht. til modificering af en 717'er ville jeg ikke anbefale det, mest fordi den lider kraftigt af chroma bug'en. Desuden synesj eg 717'ere har en tendens til at blive meget kritisk overfor DVD'er med tiden. Min egen gjorde det og flere kammeraters 717'ere har også haft dette problem.

Personligt, som man nok kan gætte af mine andre indløg, er jeg blevet meget lun på en 668 eller måske en 868, men synes ikke jeg har kunnet retfærdiggøre den større udgift, men måske kan du hjælpe her Meier? De to største fordele ved 868'eren overfor 668'eren er firewire udgang og skalering af signalet, jeg har ikke brug for nogen af delene. Min forstærker har ikke firewire indgang, og skaleringen skal klares af en ekstern skaler. Som den sidste forskel jeg kan se er at 868'eren har hi-bit legato konvertering, vist nok kun på de to frontkanaler, men hvorvidt det er noget at gå efter jeg ved jeg snart ikke, jeg regner med at normal CD lytning skal ske over digital kabel til min forstærker. Så har jeg misset noget vedr. 668 vs 868 er jeg meget interesseret i at vide det. Er det basalt set samme maskiner hvor 868 bare har lidt ekstra features, eller er der tale om maskiner med helt forskellig indmad?

Jeg har også haft kig på en 3910, men synes jeg ville betale for meget estra som jeg ikke forbrug for, mest den indbyggede skalering. Desuden føltes den ret træg i betjeningen!

Så for mit personligt vedkommende er en 668 det bedste valg!

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

. Thomas L, du beskriver de samme overvejelser, jeg har, angående 668/868 - og personligt giver jeg ikke meget for legato, så ....( og som dig, har jeg heller ikke brug for skaleringen og firewire - umiddelbart) - så det er mange penge mere for lidt !

På bla. AVSforum får 868 (dv59avi) vældige gode anmeldelser, men har ikke kunne finden den modsvarende 668 model nogen steder.

nærcheck af 668/868:

tilslutningerne er fuldstændig identiske og placeret samme sted - tyder på præcis samme tilslutningsprint. ( og kabinet)

forskellige D/A videokonvertere  12/14 bit ( ligegyldigt for os )

bedre chassis .. - (lille detalje, men ok)

Mit gæt er, at de primært er bygget op over samme (gode) fundament.

min 717 ( er en Metz 81) har cromabug´en, men efter HD´en er den faktisk så og sige væk , men tak for hintet om alderdoms tegn. tager det med i overvejelserne.

Thomas, jeg har mulighed for at låne en DV-668, så det gør jeg og tester den i løbet af de næste dage - skal jeg give min vurdering? ( regner jeg med)

Thomas_L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Sendt: 16 December 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget interesseret i at høre dine erfaringer med en 668, så videregivv dem endelig. Er den modificeret med SDI eller er det over component?

Det er rigtigt at HD'en kan fjerne chroma bug'en, men jeg synes nu kanterne i det pågældende er marginalt mere "uldne" en de burde være. Dog ikke noget man ligger mærke til ved normal kigning. Personligt ville jeg dog ikke modificere en CUE inficeret maskine, det virker bare forkert!

Jeg har haft samme problemer med at finde informationer om 668, det synes som om, at det er kun er 868 (59avi) folk er interesseret i i USA.

En sammenligning på Pioneers side giver heller ikke noget umiddelbart information, hvis man henter manualen er det endda den samme, der er bare en lille note nor en ting kun gælder for den ene model, og det er ikke specielt tit.

Så lige pt. ser det mest ud som at 668'eren er det bedste bud for en modificeret maskine!

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2004 kl. 03:28 | IP-adresse registreret  

lige en hurtig melding ( det er sgu´blevet sent og jeg har de sidste 4 timer testet DVDér)

Sammenlignet:

Denon DVD-1000 ( min kæreste´s ) med component ud,

Metz-DE81 (= pioneer 717 - min egen ) med RGB ud ,

DV-668 (lånt) med component interlacet ud ( kort testet med Progressiv).

Alle tre er justeret ind efter DVE og derefter sammenlignet to og to med AVIA (A/B test - da jeg har to AVIA dvdér) testet referencesekvensen fra DVE + Monster´s inc. og Toy Story 2 ( havde ikke tid til flere - ). Denonen sat til indput 1 ( på min HDér) og derefter DE81 og DV668 skiftevis sammenlignet med 1000éren. ( det samme gjorde jeg med 575A forleden ).

Ingen tvivl om at de81 og 668 er beslægtede, de har samme styring/fjb - pauseskærm og scan/søg måde, men 668 har mange flere muligheder for justering, fungerer MEGET hurtigere generelt, begge maskiner kan lave sortere end sort ( kunne 575A ikke ) uden problemer ( dvd1000 kan kun lige til øllet passer). DE81 har Cromabugén, men er svær at se efter HDén, kunne ikke se den på 668.

Denonen "pixelcropper" ( venstre,oppe,højre,nede)  6 - 0 - 1 - 1

668 = 5 - 1 - 5 - 0

de81=  2 - 2 -5 - 0

DE81 blandede minimalt farverne ind i de højopløslige sort/hvid felter (streger)

hverken 1000 eller 668 gjorde!

"Ringninger/ hvide halokanter" (kunstig tilført hvid kant ved siden af sort lodret streg på grå baggrund - giver subjektivt "skarpere billede") - på 1000en en lille smule, på 668 kunne jeg så og sige juster det væk, dog med en softere billede som konsekvens og kunne justerer dem frem til samme niveau ( og mere til) som på Denonen, men med et synligt "skarpere" billede. DE81 havde lidt flere ringninger!

Både de81 og 668 virkede et lille hak bedre mættede i farverne ( og mere regelmæssige - ses på teksten på AVia, som er orange - denonen blandede gult i kanten af bogstaverne)  end Denonen.

generelt virkede 668 et ultra lille bitte hak skarpere, renere og "dybdesort"?  og mere 3 dimensionel.

Hurtig ( personlig ) konklusion ( det er sent (03.15) og jeg skal i seng!)

"bedst"  lad os sige 95% - DV-668 ( faktisk en fin maskine - men koster også )

" nr 2 "  den gamle Denon DVD1000  - 92 - 93% ( forbavser mig meget positivt )

"nr 3 " DE81  - 90% -  ( ok , men kan ikke helt følge med de to andre -)

" nr 4" 575A  - 80 -85% ( kan slet ikke følge med de andre, men den er sgu´også mange gange billigere, så absolut ikke dårlig).

Husk at dette er bare min egen personlige test/mening og der er mange andre ting jeg slet ikke havde tid/interesse til at teste: bla. lyd, følsomhed, og 1000 andre ting - så tag det hele med et gran salt!!!!!!!!!!!

Godnat

ps. håber det kan bruges til noget ?!  Thomas, Meier og I andre  

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Thomas_L skrev:
Mht. til modificering af en 717'er ville jeg ikke anbefale det, mest fordi den lider kraftigt af chroma bug'en. Desuden synesj eg 717'ere har en tendens til at blive meget kritisk overfor DVD'er med tiden. Min egen gjorde det og flere kammeraters 717'ere har også haft dette problem.

OK, det vidste jeg ikke - så er den nok ude af billedet

Personligt, som man nok kan gætte af mine andre indløg, er jeg blevet meget lun på en 668 eller måske en 868, men synes ikke jeg har kunnet retfærdiggøre den større udgift, men måske kan du hjælpe her Meier?

Du er selv inde på min pointe - den har bedre analog lyd og flere muligheder.

De to største fordele ved 868'eren overfor 668'eren er firewire udgang og skalering af signalet, jeg har ikke brug for nogen af delene. Min forstærker har ikke firewire indgang, og skaleringen skal klares af en ekstern skaler. Som den sidste forskel jeg kan se er at 868'eren har hi-bit legato konvertering, vist nok kun på de to frontkanaler, men hvorvidt det er noget at gå efter jeg ved jeg snart ikke, jeg regner med at normal CD lytning skal ske over digital kabel til min forstærker. Så har jeg misset noget vedr. 668 vs 868 er jeg meget interesseret i at vide det. Er det basalt set samme maskiner hvor 868 bare har lidt ekstra features, eller er der tale om maskiner med helt forskellig indmad?

De er vist rimeligt ens - tro jeg nok

Jeg har også haft kig på en 3910, men synes jeg ville betale for meget estra som jeg ikke forbrug for, mest den indbyggede skalering. Desuden føltes den ret træg i betjeningen!

Så for mit personligt vedkommende er en 668 det bedste valg!

Lyder som et fornuftigt valg 

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

tja, det vil jeg nu ikke sige (altså at 717´eren er udelukket) for det første fungerer den upåklageligt, er sort (ALT mit grej er sort) og kan den holde bare 5 år er det fint, desuden er den som du nævner, meier, ubestridt den billigste måde at teste sdi på( kun udgift til modificeringen). Selv om jeg helt klart godt kunne lide 668 ( gennemført maskine generelt) overvejer jeg kraftigt at starte med at modificerer min gl. og så se hvor meget SDI giver og hvis det rykker røv (undskyld udtrykket) kan jeg altid investerer i en 668ér.

grunden til, at det ikke bliver Denonen,( som faktisk var klart bedre generelt), er at den er ældre og er begyndt så småt at vise træthedstegn (problemer med at læse dvdér) - hvis nogen skulle undre sig over det.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 17 December 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hej DJ,

Jeg glæder mig til at høre/læse hvilke forbedringer der bliver... Jeg har ikke selv muligheden, men det er altid spændende at læse om nye tiltag - især nogle som SDI (spillover" fra den professionelle verden)...

Lad os høre!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Tja, jeg testede også 668, med en kammerat, på component contra HDMI outputtet ind i en PTAE-700, hvor vi begge generelt syntes, at HDMIén var lidt renere og lidt skarpere + farverne var bedre - ikke kæmpe forskel, men dog synlige ( og værd at gå efter) -jeg forventer ( og håber) noget i samme stil med SDI contra RGB/Component.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes