Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 11:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Modification af DVD med SDI? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas_L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 November 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Det var bl.a. det issue med Denon 3910 der gjorde at jeg besluttede mig for at en IScan HD var vejen frem. Den kontrol man har over sig billede med en HD er helt enormt, der er ikke det man ikke kan justere!

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 25 November 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

enig

dj

Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

interessant med din erfaring om 3910 - den var lidt med i overvejelserne.( fortæl gerne mereSmile.

Hvordan med din 656ér, er den med den nye Mpeg-dekoder, som skulle være Croma Cue fri?

Til Mikkel:   Mpegdekoderen er den dims der "pakker" den rå digitale billeddata fra DVDen ud ( og derefter sender den direkte ud på SDI-outputtet - hvis tilgængeligt) inden det bliver viderebehandlet (og  bla. "lavet " om til analog billed information).

Croma Cue kan du også læse om på det link Thomas gav. Men er kort fortalt en tendens/fejl nogle maskiner ( læs: hvis producenten sjusker med  Mpegdekoderen ) har. Det ses tydeligst på rene farveflader ( feks. tegnefilm) som nærmest "hakker" og sorte streger i overgangene ! linket viser billeder af det, ses tydeligt på Toy Story og Monsters inc. ( håber det er til at forstå -eller måske nogen kan forklare/beskrive det bedre! ).

Eller kort sagt: gør dit billed dårligere Smile. ( uden at give producenterne andre fordele - feks. besparelser).

dj

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Sendt: 25 November 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas,

Det lyder spændende med den scaler, det er noget jeg gerne vil kigge nærmere på. Hvor har du set/købt den henne?

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

jeg gætter på hos HTP ( de er forhandler af dem her i DK ) ellers kan du læse om den på WWW.DVDO.com  (producenten).

Ellers spørg løs ( jeg har en magen til Smile. )

dj

Thomas_L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Sendt: 25 November 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Det er helt rigtigt, den er købt hos HTP.

Min 656 er desværrer ikke CUE (Chroma Upsampling Error = Chroma Bug :-) ) fri, men HD'en har nogle filtre indbygget som stort set kan eliminere den. Det er dog ikke en optimal løsning, derfor har jeg valgt at gå på jagt efter en ny DVD afspiller fremfor at modificere den jeg har med SDI.

Mht. Denon 3910 er det en lækkert maskine, mne jeg synes det issue jeg har nævnt var nok til at jeg ikke kunne leve med den, når jeg skal give så meget for en maskine skal den virke ordentligt i alle tilfælde. Den kunne dog være en udemærket kandidat til at modificere med SDI ud! :-) Omend jeg nok vill snuppe en 2900 hvis det endelig var, eller nok hellere en Pioneer 668/868 (som det formodentligt ender med). Alle de maskiner jeg har nævnt skulle være CUE fri (ud over min 656 selvfølgelig!).

PrebKlok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 November 2004 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået en ven i USA til at købe en Iscan HD med SDI til mig (5200kr ). Min DVD afspiller er en Linn Unidisk SC som skal føde Iscan HD via component(576i/p@50hz. Min projektor er en Sanyo Z2, der skal fødes via DVI 720p@60hz. Nogen der har prøvet at få Iscan HD er til at lave framerate konvertering (Jeg synes ikke Z2'eren er særlig god til det)? Jeg er også lidt spændt på om HD har en bedre deinterlacer end min Unidisk.

Til top Vis PrebKlok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PrebKlok Besøg PrebKlok's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 November 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Uhhhh... Det lyder spændende... Fortæl endelig mere når du har fået lidt erfaringer....

5200!!! Er din ven ikke frisk på at købe en stak til alle dine venner fra hifi4all  (eller ved du hvor den kan købes derovre, jeg kender noger der fra tid-til-anden kommer derover)

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 November 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, der ved, om disse tingester kan skifte indgangsspænding, så man kan bruge en amerikansk udgave her uden en større ombygning?

Det kan være, at dette bliver den nye feriesouvenir for projektorfolket - de er jo ikke specielt store, ser det ud til, så de skulle være til at have i kufferten.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Ellers ligger jeg gerne prisen af en 220-110V omformer oven i prisen .

Hvem melder sig til at tage derover og fylde kufferten?

PrebKlok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Her er et cut fra specifikationen for Iscan HD omkring power:

- Universal AC mains input: 100 - 240 VAC @ 50 - 60 Hz

Den forsynes via en ekstern adapter, der følger med.

Den findes billigt her :

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadi d=462249

Prisen er $999 for HD incl SDI-kort, og 1199 for HD+ uden SDI-kort.

Jeg fik min HD til $925, da den havde været ude til test hos en kunde i to dage.

Til top Vis PrebKlok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PrebKlok Besøg PrebKlok's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Jeg sad lige og læste på www.avsforum.com da jeg faldt over følgende indlæg. Det ser ud til at være skrevet af producenten

There is no spec for 480i over DVI, hence if you connect a source that is capable of 480i over HDMI to a display with DVI (with an adapter or cable), the display will "tell" the source not to output 480i. We are working on the software that will allow an HDMI source to output 480i to our DVI input and in turn we will deinterlace and scale to the desired output resolution. This is all given that the source is capable of outputting 480i over HDMI.

og dette...

I just wanted to update thsoe wondering about 480i over DVI. It looks like it will be addressed after the next software revision. It may be late December or early January before this is released.

jeg faldt også over følgende:

Originally posted by PrebKlok
Have anyone tried to use the HD to upconvert from 50 hz to 60 hz. ie PAL 576p@50hz to 720p@60hz? Would you get a smooth picture when the film is showing a panorating scene?

There is always going to be some inherent amount of judder when converting 50hz to 60hz. However, the iScan-HD does a good enough job of the conversion that I almost never notice it, even during difficult horizontal pans. I would say that the quality is sufficient that this is a non-issue, though no one can guarantee a 100% judder-free PAL conversion.

Det lyder meget lovende (og snart dyrt)...

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 November 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren,

Blot et opklarende spørgsmål. Hvorfor vil du specifikt konvertere til 720p ved 60 hz, når det er en PAL-dvd. Er det fordi din projektor vil have det sådan eller fordi det generelt giver bedre billede end 720@50hz?

Jeg outputter 720p@50hz fra min Yamakawa 365 til projektoren (Hitachi TX100) og pga det du skrev kom jeg pludselig i tvivl om, hvorvidt det er den bedste løsning.

Jeg skifter nogle gange til 60HZ, specielt ved musikdvd-er optaget i NTSC - de ser mærkelige ud (tror de-interlaceren f**ker up), når man sender det ud i 50 Hz

Umiddelbart ville jeg tro, at det var bedst at vælge 720@50 ved PAL-dvder og 720@60 ved NTSC. Er det forkert?

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Umiddelbart ville jeg tro, at det var bedst at vælge 720@50 ved PAL-dvder og 720@60 ved NTSC. Er det forkert?

Det er helt korrekt, ingen disskution om det!!

Min interesse kommer sig af at jeg har en Sanoy PLV-Z2 projektor, der ikke (fejlfrit) understøtter 720p@50Hz men derimod kun 720p@60Hz. Så der er udelukkende for at få den til at kompensere for manglen/fejlen i min projektor.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

PrebKlok skrev:

Den findes billigt her :

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadi d=462249

Prisen er $999 for HD incl SDI-kort, og 1199 for HD+ uden SDI-kort.

Sender de til DK? eller fik du kun din ven til at købe den for at spare told/moms mm??

PrebKlok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:
Jeg sad lige og læste på www.avsforum.com da jeg faldt over følgende indlæg. Det ser ud til at være skrevet af producenten

He he, det er jo et indlæg jeg skrev, i håb om at noget havde prøvet det. Samme årsag til at jeg spurgte her...

PrebKlok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Ingeniøren,  Blot et opklarende spørgsmål. Hvorfor vil du specifikt konvertere til 720p ved 60 hz, når det er en PAL-dvd. Er det fordi din projektor vil have det sådan eller fordi det generelt giver bedre billede end 720@50hz

I de fleste LCD-projektorer arbejder LCD-panelet internt ved 60hz, så hvis man giver dem et 50hz signal, skal det konverteres. Jeg håbede at Iscan HD ville være bedre til det end Sanyo Z2. (Dens deinterlacer er direkte ubrugelig, scaleren og frameratekonverteringen går lige an)

PrebKlok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:
 Sender de til DK? eller fik du kun din ven til at købe den for at spare told/moms mm??

Jeg ved ikke om man kan få dem til at sende til Danmark. Jeg betalte med mit danske VISA-kort, og fik dem til at sende til min ven. Mest for at spare moms og told, ved at den bliver sendt som gave. Jeg har dog lige fundet ud af at der er en øvre grænse på 2600kr for gaver sendt uden fra EU. Min ven kommer først hjem til marts, og det er lidt længe at skulle vente...

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

PrebKlok skrev:

Ingeniøren skrev:

He he, det er jo et indlæg jeg skrev, i håb om at noget havde prøvet det. Samme årsag til at jeg spurgte her...

Øhh skev du indlæget ?? Medmindre du udvikler for DVDO, hvorfor skriver 'du' så:

We are working on the software that will allow an HDMI source to output 480i to our DVI input...

Hvorfor er det et problem at sende den som gave til DK, man behøver vel ikke at angive værdien på en almendelig pakke, eller hva' ??

PrebKlok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:
Øhh skev du indlæget ?? Medmindre du udvikler for DVDO, hvorfor skriver 'du' så:

We are working on the software that will allow an HDMI source to output 480i to our DVI input... 

Jeg skrev indlæget der blev svaret på :

Ingeniøren skrev:
jeg faldt også over følgende:

Originally posted by PrebKlok
Have anyone tried to use the HD to upconvert from 50 hz to 60 hz. ie PAL 576p@50hz to 720p@60hz? Would you get a smooth picture when the film is showing a panorating scene?

Ingeniøren skrev:
Hvorfor er det et problem at sende den som gave til DK, man behøver vel ikke at angive værdien på en almendelig pakke, eller hva' ??

De danske toldere vil helt sikkert åbne pakken, og så er det jo bare at bruge google til at finde prisen på Iscan HD.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes