Sendt: 14 September 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Jeg har lige købt sådan et Surround system, bestående af: 1 centerhøjtaler, 4 Aflange hjørnehøjtalere og en subwoofer. Til
min store overraskelse, var der ingen kabler med.
Og så er det heller ikke normalt AUX, men "de dér" plus minus kabler, hvor du skal stikke et kabel ind (røde og sorte
knapper). Håber i forstår.
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal have fat i. Er der forskel på hvad jeg vælger? mht. lydkvalitet?
Nu er mit værelse-setup meget enkelt. Min 42tommer og min gamer bærbar(MSI GX623). Jeg vil have, at højtalerne skal
være forbundet til mit tv hele tiden. Jeg gider ikke det med at tage stikket ud, stik det i min bærbar for så at slutte det til tvet
igen. Er der en måde man kan have sådan en dobbelløsning? Hvor man har ét kabel til hver tilgængeligt?
Men nu tænker jeg så på HDMi. Hvis jeg tager hdmi stikket fra mit tv, og stikker det ind i min computer, vil der så komme
lyd ud af højtalerne? forstår virkelig intet!
Og med hensyn til de der kabler, er der en mulighed for at gøre det til et aux stik? jeg er virkelig ikke inde i noget af det her.
Sidste spørgsmål ( For nu hehe ). Jeg kan godt lide at ligge på madress, uden seng.
Den eneste mulighed for dét på mit værelse er hvor hovedet af madressen kommer til at bøje en smule op ad en radiator.
Ville det skade én af de fire hjørnetyper, at ligge ned mellem der? tror det ville give en kæmpe surround efekt nemlig. Dvs.
den kommer til at ligge mellem madressen, og en slukket radiator. (Måske tændt om vinteren, men intet vildt. Jeg hader at
sove med tændt radiator. Ville det skade den?)
Puuha, der var en ordenlig omgang der. Håber i kan hjælpe!
Og når ja! Hvad hedder de der cables egentlig?