Forfatter |
|
JHA84 Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 06 August 2009 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle sammen
Jeg er på udkig efter nye højttaler kabler, da lyden i mit setup lige nu er lidt for skinger. Har pt. et sæt Nordost Super Flatline MK2 og en Thule Spirit
IA100. Højttalerne er System Audio 1280 mkII.
Jeg er blevet foreslået nogle kabler, bl.a. Tara Labs. Har fundet et sæt Bi-Wire Tara Labs Prism Helix 8 på 2x2,5 meter til under 1000,- fra ny. Vil
derfor høre jer, om i kender til dette kabel? Jeg søger en lidt mere afrundet top, da lyden pt. er lige skarp nok for mig i diskanten.
Har set andre, der har kombineret Thule med Tara Labs, så det er vel ikke helt i skoven med det nævnte kabel sæt?
Mvh Jonas
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 06 August 2009 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
JHA84 skrev:
Hey alle sammen
Jeg er på udkig efter nye højttaler kabler, da lyden i mit setup lige nu er lidt for skinger. Har pt. et sæt Nordost Super Flatline MK2 og en Thule Spirit IA100. Højttalerne er System Audio 1280 mkII.
Jeg er blevet foreslået nogle kabler, bl.a. Tara Labs. Har fundet et sæt Bi-Wire Tara Labs Prism Helix 8 på 2x2,5 meter til under 1000,- fra ny. Vil derfor høre jer, om i kender til dette kabel? Jeg søger en lidt mere afrundet top, da lyden pt. er lige skarp nok for mig i diskanten.
Har set andre, der har kombineret Thule med Tara Labs, så det er vel ikke helt i skoven med det nævnte kabel sæt?
Mvh Jonas |
|
|
Hej med dig 
Jeg tror desværre ikke du klarer den med et kabelskift. Det er sandsynligvis din Thule. Jeg har hørt den, og en anden mindre - 50 et eller andet?. Den får du aldrig en "afrundet top" med...
Specielt kombineret med System Audio (kender jeg rigtig godt endda), det er en lidt "hård/anstrengende" cocktail kunne jeg forestille mig.
Jeg ville i stedet overveje en mere "afrundet" forstærker, eller en højttaler med en knap så stikkende diskant..
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 09 August 2009 kl. 04:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tara Labs Prism Helix er ikke specielt mørkt eller afrundet i toppen, men der er hul igennem, og det spiller meget rent. Om det ellers udmærkede kabel kan kompensere for problemerne, tvivler jeg også lidt på.
|
Til top |
|
|
JHA84 Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2009 kl. 04:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Jeg har fået løst en stor del af problemet ved at fylde sand kammeret helt op og monteret gummifødder i stedet for spikes. Samtidig har jeg
leget lidt med placeringen af højttalerne og de har spillet i lidt tid (købt som demo model for en lille uges tid siden). Synes lyden er meget behagelig
nu - der er god bund i med et godt punch og diskanten er ikke så skærende mere.
Jeg er faktisk meget godt tilfreds nu, men det helix 8 kabel er på vej. Er spændt på at høre, om det er bedre end mit Nordost Super Flatline mkII.
Hvordan vil det lyde sammenlignet med det? Håber ikke jeg mister den klarhed og detaljer jeg har nu, samt den gode stramme bas.
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2009 kl. 04:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo kun selv afgøre hvad du syntes lyder bedst, men umiddelbart vil jeg ikke mene du mister noget i forhold til Flatline. Som jeg husker Flatline, så kan den godt "gnistre" lidt i toppen, og der vil Tara kablet nok være lidt "rundere", men formentlig uden du taber noget ellers. Jeg tror også at Tara vil give dig lidt mere hug i bunden, men stadigvæk stramt og kontrolleret.
Det er så bare lige mit umiddelbare bud på forskellene, men lad os da høre hvad du selv mener, når du har lyttet lidt på det.
|
Til top |
|
|
JHA84 Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2009 kl. 04:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay :) Lyder da lidt betryggende alligevel! Kan bare ikke lige forestille mig nu, at det kan blive bedre. Men det samme sagde jeg, inden jeg købte
mine 1280'ere, hvor jeg havde et par 1150'ere. Men kunne høre lige med det samme, at det var i en HELT anden klasse :)
Jeg synes det er en mega fed oplevelse at høre hvilken forskel det kan give at opgradere. Det er også det der gør den her hobby til "skruen uden
ende" hehe :) Men nyder dog mit anlæg utrolig meget som det er nu. Er dog også lidt spændt på at høre de Tara Labs når de kommer en gang i
næste uge forhåbentligt. Fik 2x2,5m bi-wire helix 8 for knap 700,- sendt fra hong kong - synes selv det var en kanon pris (fik presset ham et par
hundrede i pris).
Lagde dog mærke til, at selve kablet har en skal af sort gummi, hvor de helix 8'ere jeg har set billeder af på nettet har et nylon net på ydersiden.
Sælger siger dog de er 100% ægte, men er bulk med banan termineringer. Ved ikke lige hvor udbredt kopi kabler er, men blev da lige lidt nervøs
for om jeg havde købt en kopi..
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2009 kl. 04:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sort gummi syntes jeg lyder helt forkert. Har du et billede af dem?
|
Til top |
|
|
JHA84 Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2009 kl. 04:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
https://dmc-electronics.com/Cables.html
Der kan du se det øverste er retail og den neden under er bulk.
Du kan se dem her på Ebay - købt hos samme sælger som på dette link: http://cgi.ebay.co.uk/1-x-1-5M-Tara-Labs-Prism-Helix-8-Speak er-Cable-
Bi-
Wire_W0QQitemZ270416630632QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomai n_0?hash=item3ef6165368&_trksid=p3286.m63.l1177#ht_1712wt_94 1
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2009 kl. 05:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaeh, den ser jo ud til at være god nok. De laver dem sikkert sådan i bulk, af praktiske grunde.
Han har så sikkert selv termineret dem, men til den pris er det vist ok.
|
Til top |
|
|
JHA84 Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2009 kl. 05:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep det er ihvertfald ikke overpris ;) Men det koster nok heller ikke så meget at fabrikere dem dernede :)
|
Til top |
|
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 10 August 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må lige give lyd når du modtager dine kabler. Vi skal da lige hører om du har gjort et godt røverkøb, eller blevet narret.
|
Til top |
|
|
JHA84 Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, skal nok lige skrive om dem, når de er kommet. De er blevet sendt i dag fra Hong Kong, så jeg regner med at have dem sidst på denne uge,
eller i næste uge.
Jeg kan dog ikke fortælle jer om de er ægte, da jeg ikke har ejet et par Tara Labs før, men jeg kan skrive om mit indtryk af lyden og kvaliteten af
dem :)
|
Til top |
|
|
JHA84 Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ankom mine nye Tara Labs Helix 8 med posten i dag. Jeg skal da lige love for, at der er kommet bas i mine 1280'ere nu!! Det er jo en helt anden
højttaler nu  Det er kommet MEGET mere punch på bassen som også træder MEGET tydereligere frem nu! Detaljerne er stadig med, så jeg er
absolut tilfreds med købet :)
Har i øvrigt fået et tilbud på en Primare i30, som jeg nok tager imod. Har kun hørt den på et par SA Explorer og det spillede kanont sammen - dog
stod sættet i et kæmpe butiks lokale.
Men hvad kan jeg forvente af den i30 imod min nuværende Thule Spirit IA100? For jeg synes det spiller kanont pt. :) Men man kan jo altid få noget
bedre
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 August 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
JHA84 skrev:
Så ankom mine nye Tara Labs Helix 8 med posten i dag. Jeg skal da lige love for, at der er kommet bas i mine 1280'ere nu!! Det er jo en helt anden højttaler nu Det er kommet MEGET mere punch på bassen som også træder MEGET tydereligere frem nu! Detaljerne er stadig med, så jeg er absolut tilfreds med købet :)
Har i øvrigt fået et tilbud på en Primare i30, som jeg nok tager imod. Har kun hørt den på et par SA Explorer og det spillede kanont sammen - dog stod sættet i et kæmpe butiks lokale.
Men hvad kan jeg forvente af den i30 imod min nuværende Thule Spirit IA100? For jeg synes det spiller kanont pt. :) Men man kan jo altid få noget bedre  |
|
|
Tillykke med det 
Jeg har hørt en del på Primare A20/System Audio 3070. Men jeg er stensikker på at det vil være et langt bedre match, end den Thule. Klart.
Se forøvrigt denne tråd 
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=43836
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at høre at det duer  Jeg er nu ikke helt sikker på at der vil være "en verden" til forskel på Thulen og Primaren. De spiller ikke helt ens, men om det bliver meget bedre, er jeg ikke helt sikker på. Prøv den ihvertfald hjemme ved dig selv, inden du køber.
|
Til top |
|
|
JHA84 Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak skal du ha! Ja, det ser ud til, at Primare er at foretrække til SA
Så håber jeg ikke, at jeg skal have andre kabler igen, hvis valget falder på den i30
|
Til top |
|
|
JHA84 Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
"problemet" med den til tider skærende diskant, har jeg stadig en gang imellem. Synes at vokalen i D:A:D "grow or pay" er skærende samt
Rocazino "elsk mig i nat". Ved ikke om det er indspilningen der er skinger, men det er nu også kun, hvis jeg skruer op på 50 ud af 79, det gør lidt
ondt i ørerne i de numre. Synes ellers det lyder rigtig godt - jeg synes ikke at kunne genkende en "kølig" lyd på min Thule. Har også hørt, at de
nyeste modeller ikke skulle være så lyse i lyden, som de ældre.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 August 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
JHA84 skrev:
Jo tak skal du ha! Ja, det ser ud til, at Primare er at foretrække til SA
Så håber jeg ikke, at jeg skal have andre kabler igen, hvis valget falder på den i30  |
|
|
Du vil generelt få langt større lydændring ved skift af forstærker, end ved skift af kabler.
Så det ville jeg ikke bekymre mig om 
God fornøjelse.
|
Til top |
|
|
JHA84 Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay  Synes bare det her hi-fi marked er lidt af en jungle med alle de produkter der findes, men er da lidt spændt på at høre den i30 på mit
setup :) SÅ må det også være nok i denne omgang
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du prøve noget der er anderledes, så kig lige her http://www.vassagohifi.com/products/2nd_hand__demo/audio_ana logue_verdi_settanta_rev20.html Den har rør i liniedelen, og spiller lidt varmere, så du kan spille højere inden det bliver irriterende i diskanten. Bare et alternativ
|
Til top |
|
|