Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 05 August 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilket ecc83 rør skal jeg købe til min xindak cd afspiller... jeg søger et rør der spiller meget åben med stort lydbilled... så hvis i har en ide så kom med den
mvh john
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 05 August 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hvilket ecc83 rør skal jeg købe til min xindak cd afspiller... jeg søger et rør der spiller meget åben med stort lydbilled... så hvis i har en ide så kom med den
mvh john
|
|
|
NOS:
Tesla E83CC.
Philips/Mullard ECC83.
Nye:
Sovtek 12AX7LPS.
TAD-7025S.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 August 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
til medlem
jeg takker så har jeg da nogle stykker at gå efter.... ved du hva priser de ca ligger i og hvor jeg kan købe/bestille dem henne
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 August 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 August 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja har lige set nogle stykker herinde til fair pris...tak for linkene....tjekker dem lige ud.... og tak for hjælpen
mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 August 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
til medlem
jeg takker så har jeg da nogle stykker at gå efter.... ved du hva priser de ca ligger i og hvor jeg kan købe/bestille dem henne
|
|
|
Du skal ikke give mere end 300,- for et NOS Tesla/Philips/Mullard (NIB).
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 August 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay god ting lige at vide når bestiller/køber... jeg takker
|
Til top |
|
|
Rolle Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 07 August 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John
Jeg har selv lige anskaffet mig en Xindak Muse 2.0 og bestilt 3 NOS rør ved www.tubeworld.com - skal hente dem på posthuset idag :)
Jeg bestilte Amperex, Siemens og Tesla - så det bliver lidt spændende om der kan høres forskel ift. det Electro Harmonix der sidder i CD-afspilleren i forvejen. Check lige en ekstra gang hvilken type rør du kan bruge i Muse 3.0 ifølge Xindak's hjemmeside er det E88CC (6922) der sidder i afspilleren
Mvh
Søren
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 August 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolle skrev:
Check lige en ekstra gang hvilken type rør du kan bruge i Muse 3.0 ifølge Xindak's hjemmeside er det E88CC (6922) der sidder i afspilleren
|
|
|
! !
Ja det er jo en noget anden sag, og ganske vigtigt 
Så er et par af kongerne Siemens & Halske E88CC og Tesla E88CC, det bliver ikke meget bedre.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 August 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej rolle
giver du en tilbagemeddelse ang. lyden i de nye rør du sætter i, det kunne være rigtig spændende....
okay skal da lige ha skruet låget af og kigge så for det er den type rør jeg har fået at vide der skulle være i den, men mom ikke det er samme type rør der sidder i muse2 og muse3....
må jeg være så fræk og spørge hva du har givet.....
mvh john
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 August 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
okay skal da lige ha skruet låget af og kigge så for det er den type rør jeg har fået at vide der skulle være i den, men mom ikke det er samme type rør der sidder i muse2 og muse3....
|
|
|
De bruger begge E88CC, ikke ECC83... 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 August 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
til medlem
okay så var det godt jeg lige skrev herinde først og ikke bare købte hva jeg havde fået at vide...
de 2 rør du har skrevet de er de bedste jeg kan få....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 August 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
til medlem
okay så var det godt jeg lige skrev herinde først og ikke bare købte hva jeg havde fået at vide...
de 2 rør du har skrevet de er de bedste jeg kan få....
|
|
|
Ja, det mener jeg. Der sidder vel ikke ECC83'ere i nu?! 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 August 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
har ikke haft den skilt ad medlem..men det tror jeg ikke da jeg har haft den fra ny...det var noget jeg fik at vide af en gut som åbenbart ikke ved bedre og ikke tjekket hjemmesiden ( SKAL JEG LIGE HA GJORT )... men godt jeg lige fik det tjekket det ud med jer inden jeg bestiller
jeg havde bare fået at vide det VAR ecc83 rør og så ville jeg høre hva der var bedst og det er ingen da jeg slet ikke skal bruge det rør... så fedt nok jeg lige spurgte....
|
Til top |
|
|
Rolle Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 07 August 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John
Har kun lige fået hørt på Amperex (US made PQ white label fra 1963) - var egentligt lidt spændt på hvor meget forskel jeg kunne høre i forhold til Electro Harmonix. Skal lige siges at jeg kun har været på transistor vognen indtil videre og ikke meget erfaring med rør - så det var lidt af et sats at kaste ca. 1800kr efter 3 rør. Men tak skæbne det er vildt hvad de små rør kan gøre ved lyden. Det amperex jeg har fået fat i er nok bedste value for money. Der er en markant forbedring af lyden - dybere og finere opløst bas, flere detaljer, det hele flydere bare lettere, mere rolig bagrund, kan skrue højere op for lyden uden at det skær i ørerne. Instrumenter lyder mere naturtro.
Jeg havde selv gavn af at læse http://www.audioasylum.com/audio/faq/joes-tubes.html click på The 6DJ8, 6922, 7308 Saga - Part 1 og part 2. Her er en ganske fin anmeldelse af forskellige rør som passer til vores CD-afspiller.
Vender tilbage når jeg har fået lyttet lidt til de andre rør :)
Mit udstyr:
Pass Labs INT-150, Audiovector Mi3 Avantgarde, Xindak Muse 2.0, Nordost solar wind speaker cable, BJC LC-1 interconnect
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 August 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolle skrev:
Hej John
Har kun lige fået hørt på Amperex (US made PQ white label fra 1963) - var egentligt lidt spændt på hvor meget forskel jeg kunne høre i forhold til Electro Harmonix. Skal lige siges at jeg kun har været på transistor vognen indtil videre og ikke meget erfaring med rør - så det var lidt af et sats at kaste ca. 1800kr efter 3 rør. Men tak skæbne det er vildt hvad de små rør kan gøre ved lyden. Det amperex jeg har fået fat i er nok bedste value for money. Der er en markant forbedring af lyden - dybere og finere opløst bas, flere detaljer, det hele flydere bare lettere, mere rolig bagrund, kan skrue højere op for lyden uden at det skær i ørerne. Instrumenter lyder mere naturtro.
Jeg havde selv gavn af at læse http://www.audioasylum.com/audio/faq/joes-tubes.html click på The 6DJ8, 6922, 7308 Saga - Part 1 og part 2. Her er en ganske fin anmeldelse af forskellige rør som passer til vores CD-afspiller.
Vender tilbage når jeg har fået lyttet lidt til de andre rør :)
Mit udstyr:
Pass Labs INT-150, Audiovector Mi3 Avantgarde, Xindak Muse 2.0, Nordost solar wind speaker cable, BJC LC-1 interconnect
|
|
|
Hej Rolle
Fedt link med en meget detaljeret beskrivelse af deres lydopfattelse på forskellige rør - jeg genkender da noget, og super at du har fået en god oplevelse der. Super grej også.
De glemmer et kongerør; det europæiske Tesla E88CC som er berømt selv i US...

|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay tak rolle de link vil jeg da læse...
ja kom endelig med en bedømmelse når du har fået lyttet noget mere...
mvh
|
Til top |
|
|