Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 00:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma/lcd/projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wank
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 November 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal flytte i lejlighed og skal have noget andet end mit gamle crt skærm, jeg har ca 6000 +/- 1000 kr(max 2000) umiddelbart står valget på en 42px80ea, men en projektor løsning lokker dog oz, men skal man der være fuldstændigt mørklagt for at få et brugbart billede? er jo ikke den dyreste projektor der kan blive råd til, men vil gerne have det store billede:)

Til top Vis wank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wank

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 November 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da gerne give mit sædvanlige besyv med her

Jeg bruger min Optoma HD72i projektor som TV. Faktisk ejer jeg slet ikke et "almindeligt" TV længere. Jeg har forlængst indset, at det bedste billede får jeg med en god projektor. Jeg får mine TV-signaler via min HDTV-receiver tilsluttet parabol. Jeg kan blandt andet modtage Canal Digitals 9 HDTV kanaler. Jeg kan varmt anbefale sådan en løsning! HDTV billedkvaliteten er simpelthen fremragende, og kommer iøvrigt kun til sin fulde ret med en projektor. Et almindeligt fladskærms-TV på 42-50 tommer er alt for lille.

Også til SD-TV foretrækker jeg en projektor frem for et TV. Billedet er simpelthen bedre på projektoren - og større!

Det er nødvendigt at kunne mørklægge sin stue, så man kan bruge projektoren i dagtimerne. Selv har jeg monteret Tupplur rullegardiner fra Ikea, og dem kan jeg anbefale. De er billige, lette at montere, og virker efter hensigten.

Hvorvidt man kan bruge sin projektor som TV, afhænger nok lidt af hvem man er, og af ens TV-vaner. Man skal huske på, at det er mere bøvlet at skulle mærklægge rummet hver gang man vil se TV. Selve opsætningen og den daglige brug er også mere besværlig, men det kan jeg nu sagtens leve med. Hver gang jeg ser TV er det som at være i biografen, og det er sådan jeg kan lide det

wank
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Er det virkeligt nødvendigt at mørklægge rummet helt? syntes måske det er lidt trist at sidde i et evigt hjem, jeg er typen der tænder mit tv når jeg kommer hjem og først slukker det når jeg kommer hjem, hvordan ser det ås ud med levetid på pære?

Og hvilken projektor kan du anbefale i det prisleje jeg foreslå?

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 November 2008 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

wank skrev:

Er det virkeligt nødvendigt at mørklægge rummet helt?

Nej, det er det da ikke, men lys er projektorens værste fjende. Det går i sagens natur ud over dit sort niveau, og billedet kommer til at virke fladt og kedeligt hvis der ikke mørklægges. Hvis du ikke vil mærklægge rummet, så vil jeg foreslå at du køber en god fladskærm istedet for.

wank skrev:

syntes måske det er lidt trist at sidde i et evigt hjem,

Jeg går ud fra du mener det er trist at sidde i et mørkt hjem. Men igen: Hvis du ikke vil mørklægge dit rum, så mener jeg at en fladskærm er en bedre løsning for dig.

wank skrev:

jeg er typen der tænder mit tv når jeg kommer hjem og først slukker det når jeg kommer hjem,

Jeg går ud fra at du mener, at dit TV kører konstant når du er hjemme. Så kan jeg godt forstå, du synes det er træls at rende rundt i mørke, og igen vil jeg mene at en fladskærm er en bedre løsning for dig.

wank skrev:

hvordan ser det ås ud med levetid på pære?

De fleste producenter opgiver en levetid på omkring 2000 timer, men der er ingen garanti for at den holder så længe.

wank skrev:

Og hvilken projektor kan du anbefale i det prisleje jeg foreslå?

En Optoma HD65 til Kr. 5.495 er nok et godt bud. Eller en Infocus X9 til Kr. 5.995,- Begge forhandles i HiFi Klubben.

wank
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2008 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

findes der et lidt bedre alternativ i tyskland måske? overvejer lidt at at købe en lille fladskærm og så også projektor;)

yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 November 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet og ha en projektor og det er ret fedt og ha sådan et stort billede men da de har en meget lav levetid og at man skal mørkligge rummet hvergang gør at jeg ikke har den længere. jeg har købt mig et px80 42" og jeg kan sige at billedet er MEGET bedre end på en projektor og meget skarpere, og en levetid på 100.000 timer skal det ikke skiftes ud i meget langt tid. jeg kan godt leve med at det kun er 42" når man kun sidder 3 meter fra skærmen.. man skal jo osse tænke på at man skal kunne holde ud og se på det i lang tid af gangen især hvis man ser meget tv. og jeg fik hovedepine at og se på mit gamle 100"(projektor) kunne se 2 film og så skulle jeg ha noget lys. PS det er ikke godt for øjnene og se film i total mørke. ;-).

ville klart vælge en px80 42" eller 50" og ja man kan altid indvistere i en projektor hvis mna vil ha noget extra til filmen..

Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

wank
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Efter at have læst lidt rundt på nettet, har jeg fundet ud af at det ikk er nok med en ordenlig projektor, men der skal et li så dyrt lærred til som relt, var lrs meget tændt på ideen om at have et ordenligt stort billede:) overvejer lidt en løsning hvor jeg ender med at købe en meget billigt tv til hverdag og så det store, til når man skal se film og serier:)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes