Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idan skrev:
har ingen venner som har projektore :p.... du kan da ikke få en sp-a800 til 15000kr. |
|
|
Hvad var den gode pris på Den JVC du kunne få?
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Idan Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 65
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er forretningshemmeligheder :p... får dem til indkøbspriser ;) tror ikke jeg må nævne prisen
|
Til top |
|
|
Idan Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay det var godt nok billigt taget i betragtning at den koster næsten det dobbelte i tyskland.
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Projektornørder er sgu mærkelige. I det seneste nummer af High Fidelity tester de JVC DLA-HD100 og kalder den" tæt på det perfekte". Alligevel kan man se en af slagsen sat til salg under KSB fordi sælgeren lider af "opgraditis"  . I High Fidelity er de benovede over at JVC nu endelig er ved at få styr på farvegengivelsen (næsten). Min 5 år gamle Yamaha har perfekt farvegengivelse. Men nutidens projektornørder interesserer sig typisk kun for kontrastniveauet - en parameter der i høj grad bliver "svindlet" med. Iøvrigt kan man kun udnytte de høje kontrastniveauer hvis rummet er 100% lyskontrolleret. Men måske er det netop farvegengivelsen ovennævnte sælger har været utilfreds med?
|
Til top |
|
|
Idan Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det har det nok været. JVC hd100 skulle have for meget rød farve som man ikke kunne korrigere. men hvad fanden nu kommer hd750 hvor kontrastniveauet er endnu højere samtidig med at man kan få næsten perfekt farvegengivelse, ja bedre bliver det vel ikke.
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idan skrev:
ja det har det nok været. JVC hd100 skulle have for meget rød farve som man ikke kunne korrigere. men hvad fanden nu kommer hd750 hvor kontrastniveauet er endnu højere samtidig med at man kan få næsten perfekt farvegengivelse, ja bedre bliver det vel ikke. |
|
|
Ork jo, om 1-2 år er din projektor sikkert en skod-projektor. (den har jo kun næsten perfekt farvegengivelse) Og hvad vil du gøre med den? Lade den samle støv eller forære den til en genbrugsforretning?
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idan skrev:
Det er forretningshemmeligheder :p... får dem til indkøbspriser ;) tror ikke jeg må nævne prisen |
|
|
Fedt nogle køber til indkøbspriser og os almindelige dødelige må betale den fuldepris, glad for jeg handler billede på nettet.
Ja jeg har selv købt den på hdmi.co.uk og den spiller som en drøm og lur mig om den ikke også slår JVC750 når det snart bliver testet. Men 750 og hd100 er jo helt samme princippe med samme fejl, ja farven kan måske bedre justeres, men det hjælper ikke påskarpheden og konvagensfejlene.
Men til indkøbspris på en 750 så er det vel bare at hoppe på den kan vel sælges til det du gav for den om 2 år når noget bedre kommer.
Jeg er slet ikke kritisk med billedet og jeg ved min SP-A800b kommer til at køre mange 1000 timer i min stue det er den bedste projektor jeg har set og jeg har set mange.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Projektornørder er sgu mærkelige. I det seneste nummer af High Fidelity tester de JVC DLA-HD100 og kalder den" tæt på det perfekte". Alligevel kan man se en af slagsen sat til salg under KSB fordi sælgeren lider af "opgraditis" . I High Fidelity er de benovede over at JVC nu endelig er ved at få styr på farvegengivelsen (næsten). Min 5 år gamle Yamaha har perfekt farvegengivelse. Men nutidens projektornørder interesserer sig typisk kun for kontrastniveauet - en parameter der i høj grad bliver "svindlet" med. Iøvrigt kan man kun udnytte de høje kontrastniveauer hvis rummet er 100% lyskontrolleret. Men måske er det netop farvegengivelsen ovennævnte sælger har været utilfreds med? |
|
|
Hehe enig og kontrast er slet ikke alt for billedet.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Idan Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej man kan altid booste kontrasten med en firehawk så behøver man ikke 50.000 til en :D...
plasma har mindre skarpehed end lcd og alligevel kan jeg faktisk bedre lide billedet på plasmaen, så det gør mig ikke noget. bare så længe billedet er fyldt med detaljer og uden korn på billedet ;)...
Husk også at samsungen også har sine ulemper, den har et mere kornet billede og ikke ligeså 3 dimensionel og samtidig er sortniveaet ikke så højt, taget fra projectorcentral.com ;)...
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idan skrev:
nej man kan altid booste kontrasten med en firehawk så behøver man ikke 50.000 til en :D...
plasma har mindre skarpehed end lcd og alligevel kan jeg faktisk bedre lide billedet på plasmaen, så det gør mig ikke noget. bare så længe billedet er fyldt med detaljer og uden korn på billedet ;)...
Husk også at samsungen også har sine ulemper, den har et mere kornet billede og ikke ligeså 3 dimensionel og samtidig er sortniveaet ikke så højt, taget fra projectorcentral.com ;)... |
|
|
Kornet det må du sørme forklare nærmere? 3 dimentionelt er et af de punkter hvor den i direkte AB test totalt gennemprygler en HD100 har lige testet dette forrige weekend. Ja sort niveauet er ikke så højt on of men ANSI kontrasten er over dobbelt så hoj end på JVC og det er sku ANSI kontrasten der gør forskellen.
Hvor har u se de 2 projektoere mod hinanden?
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idan skrev:
ja bedre bliver det vel ikke. |
|
|
Det afhænger blandt andet af hvordan du vægter shadow details i forhold til kontrastniveau. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Idan Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det ikke hd100 vi snakker om men hd750 og de folk til messer siger den har ansi kontrast som er på niveau med de rigtige gode dlp projektore og hammer god ved low apl scener og samtidigt er det citater fra projectorcentral, har aldrig set samsungen irl, så det kan jeg ikke udtale mig om.
shadowdetail har intet med kontrast at gøre, at jvcen så har begge dele gør det bare meget bedre.
|
Til top |
|
|
jr00 Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ja jeg har selv købt den på hdmi.co.uk og den spiller som en drøm og lur mig om den ikke også slår JVC750 når det snart bliver testet. Men 750 og hd100 er jo helt samme princippe med samme fejl, ja farven kan måske bedre justeres, men det hjælper ikke påskarpheden og konvagensfejlene. |
|
|
Hvordan er dine erfaringer med hdmi.co.uk? De sælger jo spa800b projektoren meget billigere end andre firmaer. Hvor meget måtte du ca betale i fragt? Og var projektoren sendt i forsvarligt indpakning?
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jr00 skrev:
Jonas bojer skrev:
Ja jeg har selv købt den på hdmi.co.uk og den spiller som en drøm og lur mig om den ikke også slår JVC750 når det snart bliver testet. Men 750 og hd100 er jo helt samme princippe med samme fejl, ja farven kan måske bedre justeres, men det hjælper ikke påskarpheden og konvagensfejlene. |
|
|
Hvordan er dine erfaringer med hdmi.co.uk? De sælger jo spa800b projektoren meget billigere end andre firmaer.Hvor meget måtte du ca betale i fragt? Og var projektoren sendt i forsvarligt indpakning? |
|
|
Alt gik godt har 6 venner der har købt en der. Der er dansk garenti med den gennem Samsungs Euro ordning(der følger et dansk garenti bevis med) og jeg gav 50pund for levering på 1-2 dage.
Faktisk var min første var istykker ved ankomst og han byttede den prompte uden problemer og jeg fik en sprit ny. mine andre venners Samsung har virket upåklageligt.
Husk denne projektor lamer meget mindre en en JVC HD 100
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idan skrev:
nu er det ikke hd100 vi snakker om men hd750 og de folk til messer siger den har ansi kontrast som er på niveau med de rigtige gode dlp projektore og hammer god ved low apl scener og samtidigt er det citater fra projectorcentral, har aldrig set samsungen irl, så det kan jeg ikke udtale mig om.
shadowdetail har intet med kontrast at gøre, at jvcen så har begge dele gør det bare meget bedre. |
|
|
Folk siger så meget forskellen bliver det se vanlige lidt højere on/off kontrast men håber da at ansi kontrasten bliver højere men D-ila teknologien hmmm det vil jeg sku selv se før jeg tror det. Min ven får en 750 om nogle dage så teste vi det da bare.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
dali1288 Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
Sendt: 17 November 2008 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såen bare til oplysning  : Den omtalte Samsung har netop fået en K A N O N god testomtale i det svenske blad "Hemmabio"!!!... 
|
Til top |
|
|
Idan Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
om nogle dage? den skulle vidst først have release i slutningen af december, det er hd350 den har release i denne uge. nu er det eksperter fra avforums som har har set den nye hd750 og de var forbavset over billedekvaliteten og det virkede som om den havde en høj ansi kontrast.
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 17 November 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
dali1288 skrev:
Såen bare til oplysning : Den omtalte Samsung har netop fået en K A N O N god testomtale i det svenske blad "Hemmabio"!!!...  |
|
|
Nemlig ;o)
Har lige fået afvide at HDMI.co.uk har fået 20 nye på lager så er det bare at bestille på følgende Email mattg@hdmi.co.uk
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|