Forfatter |
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 06 November 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Den ville jeg helt tage i Forbrugerrådet. |
|
|
Jeg tror ikke de håndterer sager hvor varerne er købt i udlandet. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Sune Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
Sendt: 06 November 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Per,
Jo de gør www.forbrugereuropa.dk, de tager sig af hvis butikken i tyskland render fra sit ansvar...
Men i det at LG Danmark har lovet mig noget på skrift, som de nu ik kan overholde, så er det alm. forbrugerråd der laver en sag mod LG Danmark.
De mener begge afdelinger at jeg har en rigtig god sag her! Dog har jeg ikke lavet en sag imod dem, da jeg håber på vi vil kunne finde en løsning inden...
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 06 November 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sune Thomsen skrev:
Hej Per,
Jo de gør www.forbrugereuropa.dk, de tager sig af hvis butikken i tyskland render fra sit ansvar...
Men i det at LG Danmark har lovet mig noget på skrift, som de nu ik kan overholde, så er det alm. forbrugerråd der laver en sag mod LG Danmark.
De mener begge afdelinger at jeg har en rigtig god sag her! Dog har jeg ikke lavet en sag imod dem, da jeg håber på vi vil kunne finde en løsning inden...
|
|
|
Tak for infoen - så blev jeg lidt klogere. Håber dog du finder en løsnng uden at indblande diverse klageinstanser, da det altid tager lang tid at få en afgørelse igennem. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
Sendt: 14 November 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget nyt i sagen ?
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 November 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ik andet en LG faktisk mellem linjerne siger "f**k DIG"
Jeg snakkede pænt med dem, og de beklager at de både har lavet en mundlig og skriftlig fejl.
Men da deres medarbejder ikke har skrevet sit navn, så kunne det jo bare være mig selv der havde skrevet den mail, altså lavet nogt fusk !
Jeg bad om at snak med en der var over ham, jeg fik denne besked "jamen de vil ik snakke med dig"
Jeg sluttede afmed at fortælle at denne desværre måtte komme for forbrugerrådet, og at de mener jeg har en rigtig god sag! Deres svar til det var bare, jamen det glæder vi os til...
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 15 November 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er naturligvis beklageligt med dit TV, men jeg synes nu ikke rigtigt man kan klandre LG i Danmark for det. Du kunne jo bare lade være med at købe i Tyskland, det er jo den risiko man tager når man sparer penge. Du skal jo lige tænke på det principielt ikke er samme firma, så LG i Danmark har ikke tjent nogen penge på dit køb. Derfor kan jeg egentlig godt forstå de ikke vil hjælpe dig. Du kan jo sikkert godt få det lavet mod betaling. Har du kontaktet forhandleren af TV'et? Der er jo sikkert en eller anden form for garanti på det i Tyskland. At spilde forbrugerrådets tid med det synes jeg er dumt, da det egentlig er selvforskyldt du ikke kan få det lavet i DK
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 November 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brasch,
Vil du ik være sød at læse mit indlæg især den del med brevet fra LG jeg modtog inden jeg købte tv i udlandet ?
Tak skal du have :)
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg allerede gjort. Jeg kan godt se hvad det er du mener. Men det ændrer sådan set ikke mit synspunkt, uanset hvad de selv siger synes jeg det er meget naivt at tro på det. Der er ingen firmaer (mig bekendt) der kører med samme garantibestemmelser i ret mange lande.
Når det så er sagt (det handler jo om dit tv), så ville jeg få lavet det gennem den tyske forhandler. Det med forbrugerrådet er en meget langsommelig proces __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 November 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brasch: Når man både får samme besked mundligt og skriftligt, så synes jeg ikke at det er særlig naivt at tro på hvad producenten siger er det ?
Butikken i tyskland, yder en rigtig god service, de sendte en fragtmand til danmark, for at hente mit tv, og så sender det mig et nyt, eller overføre mine penge retur.
Ret skal være ret, og LG render fra det de har lovet mig... Sagen er jo den at de skriver at samme regler gælder for både sverige og tyskland! DET ER IKKE KORREKT !
Hvis jeg havde købt det i Sverige, så havde jeg haft 2 års garanti i danmark, jeg skulle ik selv betale transport til og fra rep. og desuden ville jeg så have 100% pixelgaranti hvis det var købt i sverige... Det har service centeret udtalt sig...
Så de har direkte løjet overfor mig, hvis de bare havde været ærlig fra starten, så havde jeg ikke stået i denne situation, og forbrugerrådet mener jeg har en rigtig god sag, som de kan vinde så nemt over LG... Så for 150 kr vil jeg gerne lade dem svede lidt, når du ligepludselig er så arogante overfor mig...
Trust me, jeg ved godt hvordan det er at købe i udlandet, og netop derfor kontakter jeg LG for at forhøre mig hvordan og hvorledes... Jeg synes ik det er spor naivt at stole på producenten!
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen jeg kan da sagtens forstå dig, jeg ville nok bare ikke have valgt at tro på det, nok mest pga af de ting jeg har læst her på forum gennem tiden.
Ang. det med forbrugerrådet; har du det på skrift fra både LG og service centret? og har du overhovedet en sag vis tv'et er sendt til rep.? - Jeg tænker på at det typiske udfald i sagen hvis du skulle vinde ville være at få byttet skærmen og når den allerede er byttet? (der er naturligvis nogle udgifter til fragt, men alt i alt er det jo nok ikke den helt store formue set i forhold til hvad sagen koster i tid og penge).
hvilken butik har du købt det hos? - mest af personlig interesse når nu de yder fin service.
og jeg gætter umiddelbart på dit næste tv nok ikke bliver et LG?
Og så lige en bi-ting. Hold kæft hvor ville jeg blive gal på det fjols der har skrevet at garantien også dækker i DK hvis jeg var personens chef og skulle bruge tid og energi (og høre på mine chefer) på en sag med forbrugerrådet. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 November 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Dette drejer sig ikke om penge, da butikken i tyskland rent faktisk også betaler for afhentning og levering af skærmen.
Det drejer sig om en principsag, man skal ikke love noget på skrift samt telefonisk, og så ik overholde det bagefter, og det er derfor der er en sag hos forbrugerrådet liget meget om butikken nu har byttet det eller ej. sagen koster mig kun 150 kr. og det giver jeg gerne, hvis det kan give dem en lærestreg, og ik lover andre folk det samme fremover.
Jo mit næste TV bliver nok et LG eller Pioneer, men mest fordi jeg er vilde med deres design med "rammefrit" design.
Det er købt hos Digitalo.de, og ja de yder en rigtig god service. Man kan desuden bestille med betaling ved modtagelse af varen.
Jeg har også læst mange historier herinde, om køb i udlandet og må indrømme at jeg indtil nu har været meget heldig med køb i udlandet. Men lige sådan et tv er alligevel mange penge, så jeg ville klart lige tjek med LG om garanti osv. Utroligt man så ik kan stole på dem hva ?
|
Til top |
|
|
Severin Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 16 November 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her selv købt Sharp LCD TV i tyskland, som gik i stykker efter 3 uger. Jeg fik det repareret i DK uden problemer under garantien. Sharp yder europæisk garanti undset købs sted i EU. Så nogle producenter yder en tilfredsstillende garanti.
|
Til top |
|
|