Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 17:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer 427XD, burn-in, restordre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 August 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Smurf skrev:
On Topic????? eller en anden tråd til generel debat :D

Point taken

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 August 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Har du overvejet, at din definition af "god billedkvalitet" ikke nødvendigvis er dækkende for alle?

Det er en meget arrogant holdning at postulere, at du har "svaret" på, hvad god billedkvalitet er. Jeg respekterer fuldt ud din viden og holdninger - men du må omvendt respekterer, at din definition ikke nødvendigvis er dækkende for alle.

Hvilket billede der er bedst kan vel ikke diskuteres.

Det billede der er bedst er det som er mest rigtig og mest naturligt. Alle med øjne skulle vel gerne kunne se hvilket der har det mest rigtige billede?

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 22 August 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Når et plasma TV ikke kan levere et godt billede i praksis i din stue pga genskin vil jeg hævde at det er fordi du VÆLGER ikke at gøre hvad der er nødvendigt for at opnå det bedst mulige billede. Du vil hellere gå på kompromis med billedkvaliteten end f.eks. hænge nogen tungere gardiner op, eller evt. ændre møbleringen så TV'et ikke er lige overfor vinduet - og det er helt og aldeles dit personlige, subjektive valg, men stadig ikke hverken plasmateknologiens eller plasmatilhængernes skyld.

Jeg mener helt ærligt ikke ovenstående som en provokation, bare som en illustration af at folk naturligvis har lov at prioritere forskelligt.

Det kan du i princippet have ret i. Men jeg ønsker ikke at omdanne min stue for at tage hensyn til mit TV, når jeg kan opnå samme billedkvalitet - overordnet set - uden. Jeg mener seriøst, at de bedste LCD er fuldt på højde med de bedste plasma - og så ser jeg ingen grund til at få generne fra plasma. Jeg får istedet visse gener, der hører til LCD, men dem kan jeg bedre leve med.

Jeg indgår dermed et kompromis - ligesom købere af plasma gør (eftersom ingen af dem er perfekte). 

Jeg er derfor helt enig i, at det drejer sig om at prioritere forskelligt - og at acceptere at der ikke findes ét "rigtigt" valg - og jeg betragter derfor ikke dit indlæg som en provokation. Tværtimod viser det, at du har forstået min pointe. At du ikke er enig, er fint nok - vi har lov til at vælge forskelligt. Desværre er der for mange her, der mener, at deres valg er det eneste rigtige - for alle. Jeg har valgt LCD med åbne øjne - og jeg har intet problem i at andre vælger plasma. Jeg reagerer kun, når nogen fremlægger plasma som det "eneste, rigtige" valg - og påstår at plasma altid giver det bedste billede, for det er en grov forenkling/fordrejning af virkeligheden.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

agertoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 August 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene. For at vende helt tilbage on-topic, så er der ikke snakket meget om disse "skygger" på 427XD, som jeg efter at have læst hele tråden på

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20723& PN=1

er blevet ret så bange for. Jeg synes, at Pioneers design er en del flottere end Panasonics 10g'er fjernsyn.

Men ved I om der stadig er problemer med disse "skygger" eller om det "bare" var en sending fra sidste år, som var rådne? Jeg synes nemlig ikke, at jeg har set tråde herinde, hvor der står skrevet om disse skygger (som skulle være tydlige ved panoreringer på en blå himmel, grøn fodboldbane eller hvis ishockey-bane, for dem som ikke lige gider læse de mange sider igennem på recordere.dk)?

Ej heller når tv'et bliver anbefalet bliver disse skygger nævnt med et ord - hvordan kan det være? Er det få enkelte personer som råber meget højt, eller er der virkelig noget om snakken - på de nye modeller også...?

Til top Vis agertoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af agertoft

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 22 August 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale en Google søgning på modelnavn og søgeord som "shadow", "burn-in", "retention" og se, hvad der kommer frem. Så må du vurdere, om du mener, at der er et problem, du skal bekymre dig om.
Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 August 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Jeg kan fortælle jeg har problemet selv om jeg passede på.

Nu er jeg skide ligeglad... skal snart have et 8G

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Fc-Sonny skrev:

Har du så her et år efter, et problem med dit 8G ?

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 November 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Fc-Sonny skrev:

Har du så her et år efter, et problem med dit 8G ?

Hmm så langt er jeg ikke nået endnu.  

Har stadig det gamle. Og burn in er 100% forsvundet eftersom TV'et er blevet ældre.

Så nu haster det ikke. Jeg er meget tilfreds med denne ældre svend.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 November 2008 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Hvad mener du med, at "burn-in" er forsvundet med tiden. Har du haft problemer med det i starten da ?

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes