Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 01:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer 427XD, burn-in, restordre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
agertoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 August 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Nu havde jeg endelig besluttet mig for at investere i Pioneer 427XD efter at have hørt så meget godt om det TV her på forummet. Og jeg synes også det så ganske glimrende ud, da jeg var inde og kigge på det i TapeConnection. Men nu er jeg faldet over denne tråd om tv'et:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20723& PN=1

Det ser ud som om der er store problemer med burn-in og "skygger" på skærmen med netop denne model. Er det virkelig et kendt problem? Og i så fald hvorfor nævnes det ikke her på forummet, når modellen bliver anbefalet? Jeg har set mange tråde herinde igennem med skamros til dette TV, men aldrig hørt om disse problemer før jeg faldt over denne tråd. Jeg har også fået at vide her på forummet og af sælger i TC, at burn-in på plasma-skærme hørte fortiden til. Derfor undrer det mig. Jeg ved godt at tråden er nogle måneder gammel - men det gælder vel stadig?

Derudover så har jeg hørt, at 427XD er i restordre for tiden. Nogle der ved, hvornår den bliver tilgængelig igen?

Og det sidste spørgsmål... Jeg ville helst købe fjernsynet i en ægte Hi-Fi forretning som TC selvom det er lidt dyrere. Hvad er prisen på dette TV i TC idag? Kan det passe at den ligger på knap 15.000 kr? Hvis man kigger på Getmore eller Multimedia World, så kan det erhverves for 2000 kr mindre, og det er lige før, jeg vil gå på kompromis med mig selv og købe det der istedet, da 2000 kr jo er en del at spare. Er det nogle som har erfaringer med Multimedia World i Hi-Fi-sammenhæng?

Mvh Jonas

Til top Vis agertoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af agertoft

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 August 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Burn-in er nu ikke så stort et problem på dem, og restordre??? Jamen, det giver da sig selv når modellen er udgået. Det er muligt at enkelte skilter med dem, men udover at det er godt til at hive folk til, så er det i mange tilfælde et luftkastel, for der kommer ikke flere fra Pioneer, og så kan folk altså vente MEGET længe!

agertoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Hmm mystisk... mystisk at folk herinde anbefaler mig dem, når de er udgået. Det er ikke mere end en uge siden, jeg fik det anbefalet af flere herinde :(

Nå, jamen hvilket TV fra Pioneer i 42" erstatter den så? Og er der en tilsvarende model fra Pio som kan anbefales?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 20 August 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skal alle TV stadion havde der logo til at stå konstant på skærmen, så man må leve med dette i alt fremtid, selv om man skifter til an anden
kanal

Hvorfor laver man ikke TV sådan at de gå i sort, efter et stykke tid med ssmme bilde på, for at skåne skærmen.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 20 August 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

agertoft skrev:

Hmm mystisk... mystisk at folk herinde anbefaler mig dem, når de er udgået. Det er ikke mere end en uge siden, jeg fik det anbefalet af flere herinde :(

Nå, jamen hvilket TV fra Pioneer i 42" erstatter den så? Og er der en tilsvarende model fra Pio som kan anbefales?

Folk kan vel godt anbefale den allievel, fordi det er et rigtigt godt tv - udgået eller ej!

Afløseren hedder PD-428XD!

agertoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Folk kan vel godt anbefale den allievel, fordi det er et rigtigt godt tv - udgået eller ej!

Joo, men nu var det et nyt fjernsyn jeg spurgte til, så giver det ikke megen mening at anbefale et fjernsyn, man ikke længere kan købe i forretningerne.

Anyway kan se at det nye 428XD kommer til at ligge på den forkerte side af 20.000 kr. Det er jo et godt prishop fra det gamle 427XD's 13-14.000 kr. Nu spørger jeg sikkert dumt, men er der nogle bud på, hvornår det bliver sat ned? Pioneer må da have et godt tilsvarende fjernsyn i 15.000 kr-prisklassen selvom de smider et nyt tv på markedet...?

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 20 August 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

agertoft skrev:

Det ser ud som om der er store problemer med burn-in og "skygger" på skærmen med netop denne model. Er det virkelig et kendt problem? Og i så fald hvorfor nævnes det ikke her på forummet, når modellen bliver anbefalet? Jeg har set mange tråde herinde igennem med skamros til dette TV, men aldrig hørt om disse problemer før jeg faldt over denne tråd. Jeg har også fået at vide her på forummet og af sælger i TC, at burn-in på plasma-skærme hørte fortiden til. Derfor undrer det mig. Jeg ved godt at tråden er nogle måneder gammel - men det gælder vel stadig?

Grunden til, at du nok ikke har hørt så meget om burn-in i dette forum er, at der er mange "plasmafanatikkere", der benægter enhver form for fejl eller uhensigtsmæssighed ved plasma. De tilbeder Pioneer/Panasonic (her kan opstå delte vande i menigheden) - og benægter enhver snak om flimmer, burn-in, retention, genskin etc. - for plasma er i deres øjne ufejlbarligt. Skulle en modig sjæl driste sig til at nævne, at plasma har sine fejl - eller sågar anbefale andre teknologier - vil vedkommende blive ristet på bålet for sine kætteriske udtalelser 

Mao.: Tag de mange skamrosninger med et gran salt - og hold øje (som du også har gjort) med bemærkninger andetsteds - for trods rosen - og benægtelserne af f.eks. burn-in - er der fortsat ingen plasmaproducent, der har turdet at udstede en garanti mod denne fejl - de betragter det som en fuldt accepteret del af teknologien og erkender intet ansvar for apparater, der måtte blive forringet. Forhandlere har det tilsvarende med at "glemme" at oplyse om denne kedelige bivirkning ved plasma, der ganske vist siges at være blevet betragteligt mindre generation for generation - men som tydeligvis ikke er blevet helt udryddet endnu.

Gå ud med åbne øjne og find det TV, du selv synes giver det bedste billede til den pris, du vil betale - og overvej om du kan leve med de ulemper det måtte have (gælder uanset teknologi - de har hver deres fordele og ulemper). Der er ingen facitliste til, hvilket TV, der er "bedst" - nogle kan have lidt mere korrekte farver, andre et skarpere billede etc. Resultatet kan også afhænge af rummet - i et lyst rum med kraftigt lysindfald (måske direkte på skærmen), vil TV A måske være bedre end B, men i et dunkelt/mørkt rum, vil det måske være omvendt - så hvordan skal det bruges?

Ser man ét TV med en given teknologi, der er godt eller skidt, er det ikke givent, at det også gælder for alle andre med samme teknologi - så man må se med åbne øjne. Eksempelvis er en af fordelene ved LCD de refleksfri skærme - lige bortset fra at Samsung så har en serie med blanke skærme, der har lige så meget genskin som plasma...

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 20 August 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

agertoft skrev:
Ronin skrev:

Joo, men nu var det et nyt fjernsyn jeg spurgte til, så giver det ikke megen mening at anbefale et fjernsyn, man ikke længere kan købe i forretningerne.

Anyway kan se at det nye 428XD kommer til at ligge på den forkerte side af 20.000 kr. Det er jo et godt prishop fra det gamle 427XD's 13-14.000 kr. Nu spørger jeg sikkert dumt, men er der nogle bud på, hvornår det bliver sat ned? Pioneer må da have et godt tilsvarende fjernsyn i 15.000 kr-prisklassen selvom de smider et nyt tv på markedet...?

Jamen, det er ikke sikkert at dem der anbefaler, har tænkt over at den er udgået. Jeg tror næppe at de gør det for at genere dig

427´eren blev solgt billigt som et kampagnetilbud, men desværre har folk så efterfølgende fået den ide at det naturligvis nu er den normale pris på deres tv, og at de ihvertfald bare slet ikke kan koste mere nogensinde igen - men det er det IKKE!

Pioneer´s målsætning er ikke at ligge i det pris-segment hvor alle de andre slås om andelene, så du skal næppe regne med et 15.000 kr´s tv fra dem - og her gentager jeg så lige at de 15.000 kr. som kampagnepris intet har at gøre med en normal pris. PDP-4280 er dog også en mulighed, hvor der er sparet på enkelte ting!

Men ellers, så ville jeg da kontakte de få firmaer der stadig reklamerer med 427´eren, og se om du er heldig at en af dem har en på lager. Måske heldet tilsmiler dig

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 August 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
agertoft skrev:

Grunden til, at du nok ikke har hørt så meget om burn-in i dette forum er, at der er mange "plasmafanatikkere", der benægter enhver form for fejl eller uhensigtsmæssighed ved plasma. De tilbeder Pioneer/Panasonic (her kan opstå delte vande i menigheden) - og benægter enhver snak om flimmer, burn-in, retention, genskin etc. - for plasma er i deres øjne ufejlbarligt. Skulle en modig sjæl driste sig til at nævne, at plasma har sine fejl - eller sågar anbefale andre teknologier - vil vedkommende blive ristet på bålet for sine kætteriske udtalelser

Ovenstående bemærkning er nok MINDST ligeså tendentiøs som nogen udtalelser fra "plasma-folket", og lige så forkert som de udtalelser du referer til ville have været hvis nogen rent faktisk havde fremsat dem.

At fremhæve plasmas fordele i forhold til LCD er ikke ensbetydende med at "benægte enhver form for fejl eller uhensigtsmæssighed". Jeg kan f.eks. ikke mindes at nogen skulle have benægtet at burn-in skulle være mulig - højst fremhævet at risikoen er blevet voldsomt meget mindre med de nyere generationer. Nogen har tilsyneladende meget svært ved at forstå at fordi de allerførste generationer havde store problemer med dette, så er det ikke en selvfølge at der ikke forskes i at minimere problemet i efterfølgende generationer.

Før du skyder andre i skoene at de rister folk på bålet for kætterske udtalelser og den slags, så gør i det mindste andre den tjeneste at have dine facts i orden.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 August 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvorfor laver man ikke TV sådan at de gå i sort, efter et stykke tid med ssmme bilde på, for at skåne skærmen.

Det gør mit Pioneer. Hvis man ikke har brugt fjernbetjeningen en rum tid slukkes TV'et.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Ovenstående bemærkning er nok MINDST ligeså tendentiøs som nogen udtalelser fra "plasma-folket", og lige så forkert som de udtalelser du referer til ville have været hvis nogen rent faktisk havde fremsat dem.

At fremhæve plasmas fordele i forhold til LCD er ikke ensbetydende med at "benægte enhver form for fejl eller uhensigtsmæssighed". Jeg kan f.eks. ikke mindes at nogen skulle have benægtet at burn-in skulle være mulig - højst fremhævet at risikoen er blevet voldsomt meget mindre med de nyere generationer. Nogen har tilsyneladende meget svært ved at forstå at fordi de allerførste generationer havde store problemer med dette, så er det ikke en selvfølge at der ikke forskes i at minimere problemet i efterfølgende generationer.

Før du skyder andre i skoene at de rister folk på bålet for kætterske udtalelser og den slags, så gør i det mindste andre den tjeneste at have dine facts i orden.

Nu kan jeg jo så konstatere, at du åbenbart føler dig ramt - men jeg tror, at du overså smiley'en, der indikerede, at det foregående var en (grov og) overdreven generalisering - omend med et ikke uvæsentlig gran af sandhed.

Når du nu gerne vil have facts, så synes jeg, at det er svært at undgå at se det faktum, at det er meget ilde set at udtale sig kritisk om plasma her - og at det omvendt er "god tone" at omtale LCD som ubrugeligt bras. Jeg siger ikke, at alle er så unuancerede, men der er en klar tendens til at forherlige plasma og negligere teknologiens svagheder - og at ophøje egne preferencer til "sandheder" og "facts".

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Nu kan jeg jo så konstatere, at du åbenbart føler dig ramt - men jeg tror, at du overså smiley'en, der indikerede, at det foregående var en (grov og) overdreven generalisering - omend med et ikke uvæsentlig gran af sandhed.

Når du nu gerne vil have facts, så synes jeg, at det er svært at undgå at se det faktum, at det er meget ilde set at udtale sig kritisk om plasma her - og at det omvendt er "god tone" at omtale LCD som ubrugeligt bras. Jeg siger ikke, at alle er så unuancerede, men der er en klar tendens til at forherlige plasma og negligere teknologiens svagheder - og at ophøje egne preferencer til "sandheder" og "facts".

Jeg føler mig nu ikke synderlig "ramt" - selv om jeg godt så smiley'en, må jeg bare indrømme at jeg ikke synes den helt "opvejede" den svada den var hæftet på, og jeg havde svært ved at se dit indlæg som andet end yderligere benzin på bålet i "skyttegravskrigen" mellem fladskærmsteknologierne, det var dét jeg reagerede på.

Hvis du læser mine indlæg omkring plasma/LCD (eller alt mulig andet for den sags skyld), vil du iøvrigt opdage at jeg meget sjældent udtaler mig i form af absolutte eller universelle "sandheder".

Uden at kunne tale for andre plasma-tilhængere, så vil jeg nu sige at når "vi" anbefaler plasma i det omfang og de sammenhænge "vi" gør, så er det ikke fordi "vi" benægter eller negligerer at teknologien har sine bagsider - men fordi "vi" mener at fordelene i rigt mål opvejer dem.

Og fordi "vi" ikke mener at det samme kan siges om LCD.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
kaso skrev:

Jeg føler mig nu ikke synderlig "ramt" - selv om jeg godt så smiley'en, må jeg bare indrømme at jeg ikke synes den helt "opvejede" den svada den var hæftet på, og jeg havde svært ved at se dit indlæg som andet end yderligere benzin på bålet i "skyttegravskrigen" mellem fladskærmsteknologierne, det var dét jeg reagerede på.

Hvis du læser mine indlæg omkring plasma/LCD (eller alt mulig andet for den sags skyld), vil du iøvrigt opdage at jeg meget sjældent udtaler mig i form af absolutte eller universelle "sandheder".

Uden at kunne tale for andre plasma-tilhængere, så vil jeg nu sige at når "vi" anbefaler plasma i det omfang og de sammenhænge "vi" gør, så er det ikke fordi "vi" benægter eller negligerer at teknologien har sine bagsider - men fordi "vi" mener at fordelene i rigt mål opvejer dem.

Og fordi "vi" ikke mener at det samme kan siges om LCD.

Nu var mit indlæg ikke specifikt møntet på dig - specielt ikke, da jeg ikke kan huske alle dine indlæg - og jeg skal ikke "skyde dig noget i skoene". Mit indlæg gik på den generelle tendens i dette forum - og var en forklaring på, at ingen havde "turdet" at nævne indbrænding i forbindelse med Pioneer'en.

At du mener, at fordelene opvejer ulemperne ved plasma, er en holdning, du skal have lov til at have så længe du respekterer, at den ikke deles af alle andre - og at de kan have lige så meget ret som du.

I min stue ville et plasmaTV (eller Samsungs nye, blanke LCD) være dødfødt - placeret direkte overfor sydvendte panoramavinduer, foruden at jeg ikke kan acceptere en række andre af plasmas uhensigtsmæssigheder. For mig var LCD det rette valg, da jeg købte - jeg skal lade være usagt, hvad det rette valg er næste gang. Med nuværende teknologi, ville jeg dog stadig vælge LCD - og det er mit, subjektive valg.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
For mig var LCD det rette valg, da jeg købte - jeg skal lade være usagt, hvad det rette valg er næste gang. Med nuværende teknologi, ville jeg dog stadig vælge LCD - og det er mit, subjektive valg.

Selvfølgelig er det det, og fred være med det. Netop derfor jeg skrev "vi mener", og ikke "sådan er det". Hvis andre ikke er enige er det deres hovedpine.

Ligeså træt som du tydeligvis er af folk der lovpriser plasma, ligeså træt er jeg af folk der afviser enhver "pro-plasma" udtalelse som pseudo-religiøst bavl som man ikke behøver tage alvorligt.

Skal vi ikke lade det ligge og komme tilbage on topic..?

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Ligeså træt som du tydeligvis er af folk der lovpriser plasma, ligeså træt er jeg af folk der afviser enhver "pro-plasma" udtalelse som pseudo-religiøst bavl som man ikke behøver tage alvorligt.

Skal vi ikke lade det ligge og komme tilbage on topic..?

Jeg er generelt træt af alle unuancerede udsagn - men intet imod nuancerede indlæg til fordel for plasma -  så her er vi helt enige.

Jeg er også enig i, at vi skal tilbage til topic (hvilket vi nu i princippet allerede er).

agertoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Og for at vende tilbage til topic kan vi vel alle blive enige om, at skal man bruge tv'et til TV samt DVD, så snakker vi plasma, og skal man bruge det til noget HDMI, så er det LCD - sådan groft sagt?

Jeg vil tro, at mit valg falder på et plasma, og jeg havde egentlig håbet på et Pioneer. Men det kan være, at jeg startede med at kigge på disse tv'er, da prisen på 427XD var dumpet pga den nye 428'ers indtræden på markedet. Nu ligger prisen ihvertfald på over 20.000 kr, hvilket jeg synes er lidt meget. Men ligger Pioneers fjernsyn generelt så meget højere end Panasonics? Skal man virkelig være heldig at ramme sådan et tidspunkt, hvor en tidligere model er ved at udgå, for at kunne betale et Pioneer? Jeg troede ihvertfald ikke at prisforskellen på Pioneer og Panasonic var så stor.

En ting mere... Faktum er at der er en del, som har burn-in problemer med Pioneers modeller. Er de mere overfølsomme overfor den slags end Panasonic er, eller er det bare Pioneer, som får flere huk med på vejen?

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 August 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

agertoft skrev:
En ting mere... Faktum er at der er en del, som har burn-in problemer med Pioneers modeller. Er de mere overfølsomme overfor den slags end Panasonic er, eller er det bare Pioneer, som får flere huk med på vejen?

Tror ligeså meget det er fordi at Pioneer er berømt for at lave de bedste plasma TV og det får alle hyper-krakilere til at vælge det, ophøje det på en piedestal og glemme at det er en simpel brugsgenstand.
Kigger man 'rigtigt godt efter' så kan man finde fejl på ALT, også en Ferrari Enzo!
Disse mennesker hyler og piver så på alverdens foraer, og linker til deres 1½ venner der har har samme verdensanskuelse, som så også linker tilbage til deres egen tråd. Og pludselig er diskutions tråden gået fra en petitesse til de på internetfora'er så udbredte "indiskutable sandheder" om kæmpefejl på alle tv fra Pioneer.

Glem det.
Det har ingen hold i virkeligheden.
Pioneer har ligeså meget/lidt tendens til burn-in som andre plasma tv.

BTW: Jeg så i dag en Samsung plasma 42Q90-noget til kr. 15.000 i 2tal.
Det kom ret tæt på Pioneers 427, så det var måske en mulighed for dig.

For mig er der kun Pioneer for det er den "Ferrari Enzo" som jeg trods alt har råd til.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 August 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

agertoft skrev:

Og for at vende tilbage til topic kan vi vel alle blive enige om, at skal man bruge tv'et til TV samt DVD, så snakker vi plasma, og skal man bruge det til noget HDMI, så er det LCD - sådan groft sagt?

Jeg vil tro, at mit valg falder på et plasma, og jeg havde egentlig håbet på et Pioneer. Men det kan være, at jeg startede med at kigge på disse tv'er, da prisen på 427XD var dumpet pga den nye 428'ers indtræden på markedet. Nu ligger prisen ihvertfald på over 20.000 kr, hvilket jeg synes er lidt meget. Men ligger Pioneers fjernsyn generelt så meget højere end Panasonics? Skal man virkelig være heldig at ramme sådan et tidspunkt, hvor en tidligere model er ved at udgå, for at kunne betale et Pioneer? Jeg troede ihvertfald ikke at prisforskellen på Pioneer og Panasonic var så stor.

Umiddelbart tror jeg du roder lidt rundt idet, fakta er der har været en del der har haft problemer med nogle skygger, de fleste der har oplevet noget der er eller minder om burnin har fået det til at forsvinde igen med en wash dvd :)

PDP-508xd
Receiver Pioneer VSX-2016AV-S
Panasonic DMP-BD10AEG-K
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

agertoft skrev:

Nej - det er vi absolut ikke alle enige om! Personligt ville jeg vælge LCD til alle de nævnte formål (og min DVD er for øvrigt tilsluttet via HDMI - blot for at understrege, at du roder tingene sammen).

Valget mellem de to teknologier er smag og behag. Der findes gode og dårlige TV med hver teknologi - og efter min mening, er de bedste LCD fuldt på højde med (eller bedre - afhængig af personlige preferencer) de bedste plasma.

Hvis du bare blindt køber efter sådanne "fordomme", skylder du dig selv at gå ud og se et ordentligt LCD-TV - f.eks. Samsungs M8-serie eller Sonys topmodeller før du vælger - specielt, hvis du er bekymret for indbrænding (der ikke forekommer på LCD). Når du har sammenlignet, kan du vælge udfra dine egne preferencer. Jeg valgte bl.a. LCD efter sammenligning med Pioneers daværende 50" topmodel, der havde et ringere TV-billede (analogt) i direkte sammenligning. Dette skyldtes en "flimren" i lyse områder, som mine øjne bestemt ikke havde det godt med. LCD-billedet derimod stod helt roligt. Andre kan have andre preferencer og vil vælge anderledes - og det er fint med mig. Jeg skal for en god ordens skyld gøre opmærksom på, at jeg ikke ved om "flimmer-problemet" eksisterer i de nyere modeller (det er ca. 1½ år siden).

Andre faktorer, der fik mig til at foretrække LCD, var indbrænding, genskin fra de blanke plasmaskærme (ubrugeligt i min stue), beretninger fra forhandlere om mange fejl på plasma - og en generel tro på at LCD, der har eksisteret i årtier, var en mere gennemarbejdet teknologi uden børnesygdomme ifht. den relativt nye plasmateknologi. Alt sammen subjektivt - men mine begrundelser. I mellemtiden er der kommet flere plasmagenerationer til, de er mere gennemprøvede - og måske med mindre risiko for indbrænding

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 August 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Så kører den igen hva' Kaso?

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne