Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 06:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: 300B fejl? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Man har investeret i et sæt Full Music 300B Mesh Plate.

Det er sådan set så vældigt, bortset fra der er en løs klump glas i det ene rør. Røret virker, og lyder fortrinligt, men hvor
insisterende skal jeg være overfor sælger (i Hong Kong) på at jeg vil ha et nyt. Kan det finde på at punktere eller springe på et
tidspunkt ? - og hvor faen kommer glasstykket fra. Det ser ud at at have en metalcoatning, og ligner grangiveligt noget der er
knækket af et eller andet sted ?

Gode råd modtages ..

Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

En af grundende til at det altid er bedre at købe Rør, hos en autoriseret Dansk importør.... Så var der gået 1 dag eller 2, og så havde du et nyt Rør uden problemer.

Pas på, hvis der er metalcoatning på, kan der laves kortslutninger.

Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2013 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Nå ja, nu kan jeg jo rigeligt bestille et sæt til for besparelsen
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Ja, nu ved jeg jo godt at får nogen mennesker er besparelsen meget vigtigere end at man får en ordentlig vare. Men så mange penge har du heller ikke sparet, ved godt hvad de koster rund omkring, hvis det er den ægte vare.... Og ubrugte.

Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2013 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

3060 kr på bud hos Pyndt - 325$ omme i Hong Kong incl porto, så OK, ikke halv pris - men noget billigere.

Anyways, drop venligst ind/udland diskussionen fra nu af, og hold jer til hvor bekymret jeg skal være

Lobo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2009
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det ligner en klump loddetin der er dryppet af...
Umiddelbart er det ikke noget jeg ville montere i min forstærker.
Bed sælger om at fremsende et nyt U/B

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Jeps, hvis glas-/loddetinklumpen er elektrisk ledende, så er risikoen for kortslutning stor. Jeg ville også anmode sælger om at fremsende et nyt rør
uden beregning. Og når du mailer sælger, så vedhæft samme fotodokumentation, som du har vedhæftet her i forum.

Hos hvilken forhandler har du købt, hvis jeg må være så fri at spørge? Nogle Hong Kongbaserede forhandlere er nemlig mere servicemindede end
andre ...
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2013 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

-de er købt hos "Super-market8" der har en positiv feedback på 99.7 fra 10034 brugere, så indtil det modsatte er bevist, er jeg
fortrøstningsfuld.

Nu ynder jeg livet på helt ude på kanten, og der hvor glasklumpen ligger (nede i bunden) nu, gør den tilsyneladende ingen
skade. Desuden kan jeg næsten ikke leve med de fæle standard Full Music nu jeg har hørt de her

Bortset fra det, hvis den formår at kortslutte anode og katode - er vi vel ude i at jeg skal have bestilt en ny udgangstrafo, eller
hva - meeen det er definitivt ikke loddetin, og mon ikke det tynde tynde metal-lag (hvis det er der) fordamper inden der
sker alt for slemme ting.

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

KOFS skrev:

Bortset fra det, hvis den formår at kortslutte anode og katode - er vi vel ude i at jeg skal have bestilt en ny udgangstrafo, eller
hva - meeen det er definitivt ikke loddetin, og mon ikke det tynde tynde metal-lag (hvis det er der) fordamper inden der
sker alt for slemme ting.

Rolig, dit rør smelter før din trafo gør. Men få da skidtet byttet hvis du kan...

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Lobo skrev:
Jeg synes det ligner en klump loddetin der er dryppet af...
Umiddelbart er det ikke noget jeg ville montere i min forstærker.
Bed sælger om at fremsende et nyt U/B

Nu bli´r der ikke brugt loddetin ved fremstillig af rør, med de temperaturer gløden frembringer ville det nok også være en dårlig idé. Bortset fra det, så ville jeg nok heller ikke stoppe det i min forstærker (lodret montage, stensikkert ned at ligge mellem benforbindelserne). Har selv købt fra Supermarket8 fra tid til anden. Super service, men langt frem og tilbage, når uheldet er ude, øv for dig.

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

KOFS skrev:
3060 kr på bud hos Pyndt - 325$ omme i Hong Kong incl porto, så OK, ikke halv pris - men noget billigere.

Anyways, drop venligst ind/udland diskussionen fra nu af, og hold jer til hvor bekymret jeg skal være

Dit regnestykke undrer mig i øvrigt en smule - og nej, det er ikke for at åbne diskussionen "ind-/udland". Hvis jeg omregner prisen på rørene i DK ved
egenimport, så får jeg ved en dollarkurs på 5,50 kr., importtold på 5 pct., moms på 25 pct. samt et fortoldningsgebyr på 160 kr. en slutpris på ca.
2.500 kr. ((((325 x 5,50) x 1,05) x 1,25) + 160 kr.). Det giver en besparelse på ca. 560 kr. eller ca. 18 pct. Det er sikkert blot en strid om ord, men
det er i min optik nu ikke "noget billigere", men selvfølgelig en besparelse, der er værd at ta' med
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes