Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 17:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvad skal jeg vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Simon Schärfe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 September 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg har nu bestemt at tiden er inde til at investere i noget bedre lyd end mine fjernsynshøjtalere - spørgsmålet er bare hvad jeg skal købe.

Jeg har endnu heller ikke bestemt om jeg skal købe surround eller bare 2 enkelte højtalere. 

Mit forbrug vil være et par film i løbet af ugen og ellers almindelig afslapning til noget baggrundsmusik - og af og til noget musik til fester - så skal jeg satse på 2 gode højtalere eller skal jeg købe surround?

Jeg har evt. kigget på den samlede pakke fra Hifiklubben (DALI CONCEPT 6 5.0 højttalersystem) til 5000 kr. ( http://www.hifiklubben.dk/kundeklub/30-ars-jubilaum/jubilaum stilbud/dali_concept-6-50-_hojttalersystem.htm )

Derudover har jeg en forkærlighed for MiniPod højtalerne, som jeg synes er vildt fede... Men skal jeg have et helt surround sæt fra Scandyna kommer det til at koste kassen.

Endvidere er jeg på bar bund angående valg af surround reciever!

Jeg har en PS3 og en Wii som skal kobles til. Samt et Philips fjernsyn fra 8404 serien. Min stue er på ca 35 kvm.

Håber at høre nogle gode forslag samt en kommentar til mine 2 forslag.

Mvh Simon

Til top Vis Simon Schärfe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon Schärfe

martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008
Lokalitet: København
Sendt: 18 September 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Jeg ville købe nogle XTZ 99.36 - De koster 2000 mere end hele dit system der, men du for bare så meget mere højtaler. Du kan så på sigt udbygge med en center, sub og baghøjtalere i samme serie.

Skal du vælge imellem de 2, så tag Dali, der helt sikker mere lyd i, end de pod speakers.

Til top Vis martin22cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin22cph Besøg martin22cph's Websted

pulsedriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 18 September 2010 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg vil ikke råde dig til noget bestemt, men bare sige at hvis design bliver vægtet højt, så bliver det relativt mere dyrt end hvis du kun går efter den bedste lyd, og her mener jeg den lyd DU bedst kan lide.

Det er meget svært at rådgive uden at blande personlige preferencer ind i billedet.

Måske du kan besøge nogen som har noget i deres stue, der kunne minde om det, du selv har tænkt på, det kan give et ret godt fingerpeg om hvad du skal eller ikke skal, og til normalt behov er der ikke grund til at bekymre sig ret meget om akustik og andre sjove fænomener.

Så kom ud og lyt til anlæg hjemme hos dine kammerater, og ikke i butikker.

Venligst Jacob 

Til top Vis pulsedriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulsedriver

bsfp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 September 2010 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Prøv noget brugt, så er det ikke helt så ærgeligt, hvis man gør et fejlkøb, da det kan sælges igen. Man finder også ud af hvad man gerne vil have, og især ikke vil have ved næste køb. Jeg har en hel liste med krav/ønsker til min næste surroundreciver, har nu prøvet Denon,AMC,NAD,KENWOOD,NAD igen, og DENON igen, næste gang bliver det nok yamaha.
Til top Vis bsfp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsfp

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes